۱۳۹۰ بهمن ۱۱, سه‌شنبه

سایت جهان ورزش : پرچمی با شعار سیاسی در ورزشگاه یادگار امام

تک توران : سایت جهان ورزش : پرچمی با شعار سیاسی در ورزشگاه یادگار امام
یکی از سایتهای دولتی ایران با نشان دادن پلاکارد هواداران تراختور درصفحه اصلی ، به مسئله اعتراض هواداران تراختور نسبت به قرار فاشیستی پارلامنت فرانسه پرداخته است .
لینک :  



بی خبری از وضعیت فعال مدنی آذربایجان محمد احدی


تک توران : محمد احدی ازفعالان شناخته شده دانشجویی آذربایجان اهل میانه، دانشجوی رشته کشاورزی دانشگاه تبریز و عضوکانون آذربایجان شناسی دانشگاه تبریز در تاریخ 4 بهمن ماه سال 1390 در میانه توسط  نیروهای امنیتی دستگیر و به مکان نا معلومی منتقل شد.

گزارش وبلاگ برای آزادی عزیز پورولی فعال سرشناس آزربایجان از بر گزاری دادگاه رسیدگی به اتهامات بازداشت شدگان دوم شهریور


تک توران: دادگاه رسيدگي به اتهامات فعالین بازداشت شده ی دوم شهریور ماه نود ، که با قرار وثیقه به طور موقت آزاد گردیده بودند امروز دوشنبه نهم بهمن ماه نود در شعبه یک دادگاه انقلاب تبریز برگزار شد.

اعتراض شدید دکتر فرهنگی به بی عدالتی سریالی در ورزش فوتبال

تک توران : عضو هیئت امنای دفتر شمالغرب کمیسیون حقوق بشراسلامی گفت: معلوم است داور ملاحظه ی تیمی را می کند که معاون وزیر رئیس هیئت مدیره آن تیم است.

کیسینجر: کسانی که صدای طبل جنگ را نمی شنوند ناشنوا هستند


تک توران : وی در مصاحبه خود با گلوبال ریسرچ گفته است: اگر شما صدای کوبیده شدن بر طبل جنگ را نمی شنوند، احتمالا ناشنوا هستید. شما باید خود را برای پایان دنیا که بسیار قریب الوقوع است، آماده کنید. فقط خدا بچه های ما را نجات دهد.

درگیری "ارتش آزاد سوریه" با نیروهای دولتی به وسط دمشق کشیده شد+فیلم


تک توران : شاهدان عینی روز دوشنبه 30-1-2012 گزارش دادند که درگیری نیروهای امنیتی بشار اسد با "ارتش آزاد سوریه" به وسط دمشق کشیده شده است.

شكايت هواداران تراكتور به فيفا


تک توران : با عرض سلام خدمت شما هواداران تيراختور. دوستان اينبار ما از سازمان بين المللي فيفا كه بشدت به اين مساله تبعيض نژادي در فوتبال حساس است شكايت مي كنيم. مطمئن باشيد اينبار جواب خواهيم گرفت. لطفا اين مطلب را در وبسايت يا ... بشدت تبليغ و براي تعداد شكايات بيشتر، هواداران زيادي را جلب كنيد. اين مطلب را ايميل كنيد.

بیانیه شماره 15 هواداران تراختور آزربایجان ــ زمین مسابقه در دستان ما نیست حقوقمان را در خیابانها باید بگیریم


تک توران : شوی هفته بیست و سوم فوتبال آنتی آزربایجانی ایران روز یکشنبه 9/11/90 در
ورزشگاه سهند تبریز برگزار گردید .
داور مسابقه چنان قضاوت ناعادلانه ، غرض ورزانه و در عین حال پررویانه ای
انجام داد که همه یک بار دیگر رویکرد واقعی سیاستهای ضد آزربایجانی و
نژادپرستانه حاکمیت ایران را به عینه مشاهده کردند

برنامه تلویزیونی خانم دکتر سیمین صبری از تلویزیون ملی گوناز


تک توران :
تلوزیون آزربایجان جنوبی گوناذ تی وی(۳۰ ژانویه۲۰۱۲ )در حول و حوش ستم ملی در ایران
مجری برنامه : خانم دکتر سیمین صبری
موضوع : در حول و حوش ستم ملی در ایران
لینک ویدئو
 :http://www.youtube.com/watch?v=OdXrNCJByKs

3 ويدئواز حركت اعتراضي هواداران تراختور به تصويب قانون ضد توركي فرانسه در استاديوم سهند تبریز


تک توران : جمعي از فعالين حركت ملي و هواداران تراختور آزربايجان روز 9 بهمن ماه 90 در بازي استقلال ايران و تراختور آزربايجان در اقدامي نمادين جهت اعتراض به قانون تصويبي دولت فرانسه نسبت به كشتار دورغين ارامنه توسط امپراتوري عثماني 1915 ونمايان كردن چهره ي نژاد پرستانه و ضد توركي دولت فرانسه در به تصويب رساندن اين قانون و نقض دموكراسي و آزادي بيان در فرانسه عكس دولتمردان فرانسه و ارمنستان را به آتش كشيدند و همايت خود را از مردم تورك توركيه به عنوان برادر و همخون اعلام كردند .

آذربایجان میلتی، چکنمز بو ذیلتی!!!؟ - تیراختورچی قیز + پوستر


تک توران : از دختران تورک دعوت شده بود که به دلیل اینکه تپه ها همیشه با مامورن نیروی انتظامی پر است، در خانه باشند و فکر تهیه مارشی برای تراختور باشند تا در 27 فروردین 91 برای ارائه به تراختوری ها آماده باشند. از بقیه ملت آذربایجان دعوت شد تا از هر جای آذربایجان برای تشویق تراختور بیایند.

آزه‌ربايجان`ين يوروويژين تانيتيميندا جيددي يانليشليقلار واردير - مئهران باهارلي


تک توران : آزه‌ربايجان رئسپوبليكاسينين يوروويژين تانيتيميني ياپان توغرالي (رسمي) دوشه‌رگه‌له‌رين بيرينده، تانيتيم آماجلي بير يازي يايينلانميشدير:
بو يازي بير سيرا ساخيق (جيددي) يانليشليقلار ايچه‌رمه‌كده‌دير:

۱۳۹۰ بهمن ۱۰, دوشنبه

موافقت با آزادي مهدي حميدي شفق و تقي سلحشور

تک توران : با آزادي مهدي حميدي شفق و تقي سلحشور از فعالان حركت ملي آزربايجان كه در مراسم افطاري در تاريخ 2 شهريور در محله قم تپه دستگير شده بودند پس از 5 ماه(158روز) بازداشت با تعيين وثيقه 100 ميليون توماني موافقت گرديد. تاريخ دقيق آزادي اين دو فعال سرشناس حركت ملي آزربايجان فردا سه شنبه 90/11/11مي باشد .

منبع خبر: سوسوز گؤل

آزادی علی پاکباز فعال حرکت ملی آزربایجان

تک توران : علی پاکباز(سهند) بامداد روز جمعه 1390/11/7آزاد شده است. لازم به ذکر است که علی پاکباز در راستای رسیدگی به علت پلمپ مغازه کتابفروشی اش (کتابفروشی قاراداغ) و ضرب و شتم وی در مورخه ی
5/11/1390در دادگاه حضور یافته و دادستان شهرستان اهر با عدم همکاری و رسیدگی قضایی صالحه وی را برای بازجویی مجدد تحویل اداره اطلاعات شهرستان داده بود . علی پاکباز(سهند) عصر روز چهارشنبه از اداره اطلاعات اهر به زندان این شهر  انتقال یافته بود و در نهایت بامداد روز جمعه 1390/11/7آزاد شده است.

بیانیه کانون آذربایجان شناسی دانشگاه تبریز در خصوص دستگیری اعضای فعالش

تک توران : طی  سال ۸۹ -۹۰ که دبیری  کانون آذربایجان شناسی بر عهده مهرداد کرمی -اهل زنجان  ورودی ۸۸ دانشجوی رشته برق- بود تحولات زیادی در برنامه هایش بوجود آمد که هم اکنون نیز این تحولات ادامه دارد  ، کمیته  اسطوره شناسی برای اولین بار توسط محمد احدی - اهل میانه ورودی ۸۶ دانشجوی رشته مهندسی کشاورزی-  برگزار شد .

برگزاری دادگاه رضا ابری دردادگاه انقلاب تبریز

تک توران : جلسه رسیدگی به اتهام رضا ابری فعال آذربایجانی روز یکشنبه 9 بهمن در شعبه سوم دادگاه انقلاب تبریز، به ریاست قاضی بیات و با وکالت خانم ستاری برگزار گردید. این فعال مدنی روز 23مهر، در بیمارستان امام رضای تبریز و هنگام ملاقات با محمد علیمرادی که برای معالجه به بیمارستان منتقل شده بود دستگیر و پس از 15 روز بازداشت موقت،به قید وثیقه آزاد گردید.

اتهام وارده به ایشان "تبلیغ علیه نظام" عنوان شده است. رضا ابری پیش از این نیز در مراسم تشییع جنازه چنگیز بخت آور دستگیر شده و به یک سال حبس محکوم گردیده بود که به علت اعتراض به حکم، هنوز اجرا نشده است.

سایت Tabriztube شروع به فعالیت کرد

تک توران به نقل از اویرنجی : اخیرا سایت تبریز تیوب در جهت آگاه سازی ملت مبارز آذربایجان با آدرس http://tabriztube.com/در فضای اینترنت شروع به فعالیت کرده است . این سایت تلاش دارد تا با دریافت و پخش ویدئوهای مختلف گامی مؤثر در جهت پیشبرد اهداف حرکت ملی آذربایجان جنوبی برداشته باشد. سایت اؤیرنجی با آرزوی موفقیت برای دست اندرکاران این سایت امید آن دارد تا فعالان حرکت ملی بتوانند با اتحاد و همکاری هم رهایی بخش ملت ستمدیده ی آذربایجان و ثمر بخش مبارزات ملی آذربایجانیان و تورکان سایر مناطق ایران باشند.

دعوت به اعتراض به عملکرد سخنگوی وزارت امور خارجه ی آمریکا در بلاگفا

تک توران : سخنگوی فارسی زبان کاخ سفید در سرویس ارائه خدمات وبلاگ بلاگفا اقدام به نوشتن وبلاگ نمود.

پنجشنبه ششم بهمن 90 سخنگوی فارسی زبان وزارت امور خارجه ی ایالات متحده آمریکا در سرور وبلاگ دهی بلاگفا مقاله ای نوشته است با سر تیتر "کین ره که تو میروی به ترکستان است".

کمپین اعتراضی 420 نفر از فعالین آذربایجانی در اعتراض به بلا تکلیفی دستگیر شدگان حرکت ملی-مدنی آذربایجان

تک توران : درحالي ناصر درازشمشير، تقي سلحشور، مهدي حميدي شفيق و مهرداد كرمي فعالين حركت ملي آذربايجان ماه ها در بلاتكليفي به سر مي برند كه روز به روز وضعيت حقوق بشر در ايران و آذربايجان رو به وخامت مي گذارد . بيش از هزار نفر از فعالان شبكه هاي اجتماعي آذربايجان و چندين هزار نفر از شهروندان عادي در سال 1390 طعم بازداشتهاي غير قانوني را كشيده و گاها ماه ها در سلولهاي انفرادي نهادهاي امنيتي تحت شكنجه هاي جسمي و روحي بوده اند . .

اعتصاب غذای ابراهیم ساوالان در اعتراض به دستگیری های خودسرانه

تک توران : بنا به اخبار رسیده آقای ابراهیم ساوالان (رشیدی) در اعتراض به دستگیری های غیر قانونی وخودسرانه حاکمیت دست به اعتصاب غذا زده اند. گفته می شود که در هنگام دستگیری ابراهیم ساوالان، دلیلی برای بازداشت ایشان ذکر نشده و ماموران  بدون ارائه حکم قانونی، اقدام به دستگیری ایشان و افشین شهبازی نموده اند.

ویدئوازبازی و شعارهای ملی در مسابقه والیبال دو تیم تؤرک شهرداری اورمیه و تبریز

تک توران : این بازی در سالن غدیر اورمیه برگزارو با نتیجه 3 بر صفر بر به سود تیم شهرداری اورمیه به پایان رسید. بازی با شعارهای تبریز خوش گلیبسن (تبربز خوش آمدی) شروع وبا یاشاسین آزربایجان، نه اورمیه نه تبریز آزربایجان عزیزیمیز و... ادامه یافت.

گزارش هرانا از ایجاد فضای امنیتی پس از مسابقه ی تراکتورسازی تبریز و استقلال تهران

تک توران : خبرگزاری هرانا - گزارش‌ها حاکی از آن است که پس از مسابقه‌ی فوتبال بین دو تیم استقلال تهران و تراکتورسازی تبریز، فضای اطراف ورزشگاه سهند و شهر تبریز امنیتی و ملتهب شده است.

راسیسم فارس 2 ــ تراختور آزربایجان 0


تک توران : بازی تراختور و استقلال تهران در حالی در تبریز شروع شد که دستهای کثیف راسیسم نتیجه این بازی را در شورای تامین استان به دستوربایتخت رقم زده بودند . همانها که از شب قبل از مسابقه تمامی نیروهای نطامی استان و حتی استانهای همجوار را به حالت آماده باش در آورده بودند . همانها که قرار براین داشتند تا حدود 80 هزار هوادار عاشق آزربایجانی را که از جای جای وطنمان به ورزشگاه آمده بودند مایوس روانه منزلهایشان کنند .
داور مسابقه علنا جلوی چشمان میلیونها بیننده تلویزیونی همان کاری را کرد که به او سبرده بودند . آری باز هم سر نماینده شاسته آزربایجان را بریدند اما تمامی این کثافت کاریها چیزی از شایستگی تراختور نکاست که هیچ بلکه بر عظمت این ملت و تیمش افزود . آری شما بازی را بردید و ما سیاست را ، شما دل 10 میلیون فارس را شاد کردید و در عوض نفرت 35 میلیون تورک غیور آزربایجانی را خریدید . نفرتی که مطمئنا به هیچ وجهی حصر بر مستطیل سبز کوچکتان نبوده و نخواهد بود . آتش بزرهای کینه ای که می کارید روزی از همین روزها گریبان حاکمیت نژاد برستتان را خواهد گرفت .
اگر قبول ندارید نگاهی کوتاه به شعارهای بازی بله فقط به همین شعار به دقت بنگرید " فدراسیون ایران ، دشمن آزربایجان " ندای گوش خراشی است می دانیم .
یا نگاهی به بلاکاردهای هواداران در این بازی بیاندازید جایی که هوادران تراختور مرزهای جغرافیای ایران را در سیاست در نوردیده اند جایی که این غیور مردان از همین استادیوم از همین دره گرگها بیامی سخت به نژادبرستانی همچون شما دادند جایی که سیاست نژادبرستانه دولت فرانسه را با بلاکاردی بزرگ محکوم کردند ، برایتان سخت است اما فردا هیمن ویدئوها رسانه های دنیا را به حیرت خواهند انداخت .
حال نیک بنگرید شما باختید یا ما ؟
ویدئوهای حواشی بازی بعدا در اختیار خوانندگان قرار می گیرد
گروه خبری تک توران





بازداشت ده ها هوادار تراختور در شهر تبریز یا پادگان نظامی و تشنج در بازی والیبال اورمیه


تک توران : خبرها از تبریز حاکی از آن است بعد از بازی تیم تراکتورسازی و استقلال در تبریز و باخت تراکتور با دو ضربه پنالتی مشکوک و یک اخراجی و یک مسدومیت شدید بازیکن تراکتورسازی، فضای اطراف ورزشگاه و شهر ملتهب شد.

۱۳۹۰ بهمن ۹, یکشنبه

برگزاری دادگاه عزیز پورولی فعال سرشناس آزربایجان و دیگر بازداشت شدگان دوم شهریور ماه نود

تک توران : بر اساس اطلاع واصله دادگاه رسیدگی به پرونده عزیز پورولی فعال سرشناس آزربایجان و دیگر بازداشت شدگان دوم شهریور ماه نود از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب تبریز ساعت 9 صبح روز دوشنبه 10 بهمن ماه 90 بر گزار خواهد شد .

يارين اورمو گؤلون اونودماياق...


تک توران : جانلي يايين اوچون سيته‌لر
آرتيق تراختور وايستيقلال اويونونا ساعاتلار قاليب، گونئي آذربايجانين بوتون شهرلرينده اويونا ياخيندان باخماق اوچون يانداشلار آراسيندا بؤيوک حاضيرليقلار گئدير و 29 يانوار گونو سهند ايستادييومو ان قالاباليق گونلريندن بيريني داها ياشاياجاق. بو اويونا ياخيندان و تو-دن باخماق ايمکانلاري اولمايان ميليونلارجا تراختور سئوداليسي آشاغيداکي سيته‌لرده اويونا باخا بيلرلر.

زمان روياريي آذربایجانی ها با اكراد مهاجر نزدیک است ــ آراز سولدوزلو


تک توران : زمان روياريي آذربایجانی ها با اكراد مهاجر نزدیک است تبریز سسی : اعضا پ.ک.ک در چهار کیلومتری سلماس سخنرانی کردند اعضای گروه پ.ک.ک که در جهت اتحاد کردهای ترکیه ، عراق و سوریه تلاش میکنند در روستای هفتادان در چهار کیلومتری شهر سلماس سخنرانی کردند.

۱۳۹۰ بهمن ۸, شنبه

شبکه های اجتماعی در تسخیر تراختوریها / استقلال آماده باخت باش + پوسترههای حضور در ورزشگاه

تک توران : شبکه های اجتماعی در تسخیر تراختوریها / استقلال آماده باخت باش + پوسترههای حضور در ورزشگاه
به نظر می رسد بازی حساس فردا برای تراختوریها از اهمیت ویژه ای برخوردار است . تراختوریها برای دعوت گسترده از هواداران عاشق آزربایجانی با طراحی پوسترهای زیبا شبکه مجازی را به تسخیر خود درآورده اند.
در پایین برخی از این پوسترهای زیبا را می توانید ببینید :

دونيا آنا ديلي گونو آنماسينا چاغيريش ــ اوغوز تؤرک ــ شکیل


تک توران : دونيا آنا ديلي گونو آنماسينا چاغيريش تبریز سسی : گونئي آزربايجان تؤرکونون بوتون کيشيسئل و توپلومسال هاقلارينين آراسيندا ان اؤنمليلريندن اولان، اؤز ديليني دانيشيب، يازيب، اؤيرديب، اؤيره نيب، و رسمي اولاراق اؤز رسمي و ميللي ايداره لرينده ايشلتمک حققي، اونا اسيرگئنميشدير.

اولین تماس تلفنی پس از بازداشت روزبه سعادتی و محمد احدی


تک توران : پس از چند روز بی‏اطلاعی و بی‏خبری، روزبه سعادتی و محمد احدی طی یک تماس تلفنی کوتاه که با خانواده خود داشته‏ اند، از حضور خود در اداره اطلاعات تبریز خبر دادند.کماکان از علت بازداشت و اتهام ایشان خبری در دست نیست و نگرانی از شرایط نگهداری این بازداشت شدگان وجود دارد. 
 
گفتنی است روزبه سعادتی به دلیل ناراحتی معده و مشکلات بوجود آمده از آن تحت مراقبت و درمان مستمر قرار داشت و در صورت قطع شدن طول دوره درمان و عدم رعایت رژیم مناسب غذایی، احتمال به خطر افتادن سلامتی وی وجود دارد.

 
روزبه سعادتی و محمد احدی از فعالان ملی آذربایجان روز 4- ام بهمن ماه از طرف ماموران اداره اطلاعات در شهر میانه بازداشت و به تبریز منتقل شده اند.

آذربايجان، خواستار كناره گيري فرانسه ، از رياست همرديف گروه مينسك ميباشد


تک توران : فردريك مورفي نماينده ويژه سازمان امنيت و همكاري اروپا وارد باكو پايتخت آذربايجان گرديد.

مورفي، مذاكراتي با مقامات حكومت آذربايجان پيرامون موضوع تصويب لايحه مجازات منكرين ادعاهاي كذب ارامنه در خصوص سال ۱۹۱۵ در سناي فرانسه كه رئيس همرديف گروه مينسك سازمان امنيت و همكاري اروپا ميباشد انجام خواهد داد.

بیانیه جمعی از دانشجویان دانشگاه تبریز در خصوص بازداشت های اخیر


تک توران : پس از وقایع مربوط به خشکاندن دریاچه اورمیه که پرده از جو ملتهب  فضای سیاسی آذربایجان، نقش حرکت ملی آذربایجان در بسیج اقشار مختلف جامعه آذربایجان در مقابله با سیاست های راسیستی و همچنین جدیت دستگاه حاکم در مقابله با خواستهای ملت آذربایجان برداشت که دستگیریهای گسترده فعالین هویت طلب در شهرهای مختلف آذربایجان مؤید این مهم است،

آماده باش نیروهای نظامی و انتظامی استا نهای تؤرک نشین


تک توران : بنا به گزارش منابع موثق با نزدیک شدن مسابقه فوتبال تراختور آزربایجان و استقلال ایران نیروهای انتظامی در استانهای آزربایجان غربی ، شرقی ، اردبیل و ... به حالت  آماده باش در آمده اند.

میللی بیرلیک دوشرگه‌جیگی‌نین یئنی گاموح تشکیلاتی‌نین باشقانی دوکتور لطیف حسنی ایله موصاحیبه‌سی: "میللی زمینده چالیشان تشکیلاتلاری اورتاق بیر مخرجه گتیرمک اوچون میللی حرکتده اوستون سویلم یارادیلمالی‌دیر"


تک توران : یئنی-گاموح باشقانی، دوکتور لطیف حسنی؛

دوکتور لطیف حسنی، 1349- جو ایلده گؤنئی آذربایجانین خلخال شهرینده آنادان اولموش. اورتا مکتبی مازندرانین رامسر شهرینده اوخوموش و کرج یونیورسیته‌سی‌نده سیاسی علم لر اوزره لیسانس آلمیشدیر.

ارزیابی هیلاری کلینتون در مورد مصوبه پارلمان فرانسه پیرامون ادعاهای کذب ارامنه


تک توران : هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا در ارزیابی مصوبه پارلمان فرانسه پیرامون ادعاهای کذب ارامنه گفت: تلاش برای استفاده از قدرت حکومت در حل موضوعات تاریخی، باز کردن دروازه ای بسوی خطر است. ادعاهای ارامنه، نه بعنوان یک موضوع سیاسی بلکه باید بعنوان یک موضوع تاریخی مورد مطالعه قرار بگیرد

اطلاعیه جبهه آزادی ملی آذربایجان جنوبی دررابطه با موج اخیردستگیری فعالین حرکت ملی


تک توران : موج اخیر دستگیری بی دلیل دانشجویان و فعالین حرکت ملی آذربایجان درتبریزوسایرشهرهای آذربایجان نشان آشکار وحشت رژیم جمهوری اسلامی ایران و حاکمان پان ایرانیست از قیام عمومی ملت علیه وضعیت حاکم است.

۱۳۹۰ بهمن ۷, جمعه

تک یومروق، تک اورک!


تک توران : سون گونلرده تورک دونیاسینا قارشی آپاریلان منفی سیاست قارشی‌سیندا تک یومروق، تک اورک اولاق!
تک یومروق، تک اورک!
آذربایجان جدی‌لیگینی گؤستردی، آوروپا گووه نلیک و ایشبیرلیگی تشکیلاتی اؤزل نماینده‌سینی باکییا گؤندردی.

گوندمده فرانسانین مینسک قروپو ائش باشقانلیغین‌دان چیخاریلماسی وار

سال ۲۰۱۲ ، سال میرزا فتحعلی آخوندزاده


تک توران : گرامیداشت یاد میرزا فتحعلی آخوند زاده چهره معروف تاتر و ادبیات ترک آذربایجان در آنکارا
برای گرامیداشت یاد میرزا فتحعلی آخوند زاده چهره معروف تاتر و ادبیات ترک آذربایجان در دویستمین سالگرد درگذشتش در آنکارا از سوی شورای مشترک اداره دائمی فرهنگ و هنر ترک تورکسوی مراسمی تحت عنوان " ۲۰۱۲ سال میرزا فتحعلی آخوندزاده " ترتیب یافت

اینجا میدان تحریر قاهره نیست،اینجا میدان شهید فهمیده تبریز است ــ ویدئو


تک توران : شب هجده شهریور بعد بازی تراختور آزربایجان با استقلال ایران به خیابانها ریخته ، این چنین خوشحالی کرده و فریاد اورمو گولو سر دادیم این ویدیو شهره جهانی پیدا و در تمام رسانه های جهان انعکاس یافت.

بيانيه جمعی از دانشجویان دانشگاه تبریز در خصوص بازداشت افشین شهبازي، محمد احدی و روزبه سعادتی


تک توران : بیش از یک ماه از بازداشت غیر قانونی مهرداد کرمی دانشجوی رشته برق دانشگاه تبریز  و دبیر سابق کانون آذربایجان شناسی می گذرد و مسئولین دانشگاه ادعای پیگیری وضیعت وی را دارند اما در واقع ما شاهد هیچ اقدام عملی از سوی مسولین نبوده ایم.

سکوت آیات اعظم در برابر تبدیل مساجد به چایخانه و بنگاه های طبی در کشور فارس زبان تاجیکستان


تک توران : به گزارش رادیو کوچه های بیش از ۷۰ ساختمان مسجد در منطقه جنوبی تاجیکستان به مکتب، چای‌خانه، بنگاه طبی و اداره‌های فرهنگی تبدیل شده است. هر چند در این چند سال آخر بستن و تخریب بنای مساجد در تاجیکستان  وجود داشت، اما این برای نخستین بار است که جای نمازگزاری ساکنان به  چای‌خانه تبدیل می شود.

شورای امنیت قطعنامه عربی و غربی برای حل بحران سوریه را بررسی می کند


تک توران : شورای امنیت سازمان ملل روز جمعه 27-1-2012 به منظور بررسی پیش نویس قطعنامه کشورهای عربی و غربی نشست خواهد داشت ، این درحالی است که نیروهای امنیتی رژیم دمشق ، شب گذشته دست به کشتار بی سابقه ای در شهر حمص زدند.

جنگ رواني عليه تيراختور پيش از فينال زودرس ليگ ــ آیدین کسائی

تک توران : چال زورناچي زورنايي!
تيراختور توانست پس از پيروزي‌هاي مداوم، اختلاف هفت امتيازي را جبران كرده و به يك امتيازي استقلال برسد.
و بازي بعدي مقابل استقلال است؛ استقلالي كه حتي در استاديوم آزادي، مقهور قدرت تيراختوري كه هم اكنون به سلاح فرزاد حاتمي هم مجهز شده، در مقابل تشويق هاي خرد كننده هفتاد هزار تماشاگر در دره گرگها، بايد جايگاهش را دودستي تقديم تيم محبوب آزربايجان كند.

سه مقاله جدید از جناب مئهران باهارلی


تک توران
كشتار اهالي ترك روستاي صفرعلي-نازلي چاي اورميه توسط اشرار ارمني-آسوري
در سالهاي جنگ جهاني اول، تركهاي آزربايجان جنوبي توسط اشرار مسيحي-آسوري پناهنده از عثماني موسوم به جلو و آسوريهاي بومي آزربايجان- مستظهر به دولتهاي استعماري اروپائي و در راس آنها روسيه و فرانسه- بارها كشتار شده و قتل عام گرديدند. با اينهمه در انتشارات و نوشته هاي سالهاي اخير در باره اين كشتار و قتل عامها اغلب نقش ارمنيان تاكيد و برجسته نشان داده ميشود. حتي در موارد بسياري ارمنيان به عنوان عاملين اصلي و گاها تنها عاملين اين فجايع نشان داده ميشوند. اين امر نيز باعث اعتراض معين برخي از ناظرين خارجي مي گردد

یونس زارعیون فعال مدنی آذربایجان بطور موقت آزاد شد


تک توران : یونس زارعیون دیروز به طور موقت آزاد شد.لازم به ذکر است که دو روز پیش ماموران اطلاعاتی تبریز با یورش به منزل پدری یونس زارعیون ضمن ضبط وسایل شخصی ( اعم از کتابها و جزوات ، سی دی و کامپیوتر شخصی ) وی ، خود ایشان را نیز دستگیر نموده و به مکان نا معلومی انتقال دادند . خانواده ایشان بشدت نگران وضعیت جسمانی وی بوده و مادر ایشان در وضعیت بد جسمی و روحی قرار داشت

ویدئوی اعترافات اعضای مسلح سپاه پس از دستگیری در سوریه


تک توران : ارتش آزاد سوریه روز جمعه 27-1-2011 اعلام کرد تعدادی ایرانی مسلح وابسته به سپاه پاسداران ایران را در شهر حمص به اسارت گرفته است. 
 گردان فاروق وابسته به ارتش آزاد سوریه با انتشار بيانيه ای اعلام کرد این افراد در حال تیر اندازی بسوی مردم بودند که با حمله غافلگیرانه گردان فاروق روبرو شده وبه همراه دیگر جنایت کاران بشاراسد به اسارت درآمدند.

جایگاه نیروی انسانی در اقتصاد آذربایجان - دکتر محمدحسین یحیایی


تک توران : نگاهی کوتاه و گذرا به جغرافیای سیاسی آذربایجان نشان می دهد که این سرزمین حاصلخیز و سرشار از منابع زیر زمینی و نیروی انسانی همه زمینه های رشد سریع و توسعه پایدار را دارد، کافی است سرنوشت سیاسی و اقتصادی خود را در دست گیرد و در راستای کنوانسیون های جهانی، منشور حقوق بشر و اصل تعیین سرنوشت خود عمل کند

آزادي مهدي عباسي(اوختاي) از بازداشت اطلاعات اهر


تک توران : ظهر روز سه شنبه مهدي عباسي  بعد از بازجويي چند ساعته و گرفتن  تعهد آزاد شد. علت دستگيري وي هنوز نامعلوم است. لازم به ذکر است که  90/11/4 ظهرحوالی ساعت 16:00 به دنبال دستگیری علی پاکباز هم اتاقی وی مهدی عباسی با یورش ماموران اطلاعاتی به خانه دانشجویی آنها دستگیر و به مکان نامعلومی انتقال داده شد بود. گفتنی مهدی عباسی(اوختای) فعال مدنی و دانشجویی آذربایجانی است که در دانشگاه آزاد اهر مشغول به تحصیل است

ابراهیم دشتی روانه زندان تبریز شد


تک توران : صبح روز چهارشنبه ابراهیم دشتی  فعال با سابقه حرکت ملی آزربایجان برای گذراندن حکم باقی مانده خود به زندان تبریز رفت گفتنی است این فعال مبارز باره ها زندانی شده. دلیل محوکمیت وی مصاحبه با رسانه های بیگانه ( گونازتی وی) و توهین به مقامات جمهوری اسلامی عنوان شده است. این فعال با سابقه که در مرداد سال 88 توسط اطلاعات دسگیر شده بود 40 روز تحت بازجویی و شکنجه قرار گرفته بود.

داغ درگیسی‌نین ۱۰-جو و ۱۱-جی سایی‌سی ایشیق اوزو گؤروب


تک توران : گئچدیگیمیز گون‌لرده تهراندا یایینلانان داغ درگیسینین ۱۰-جو و ۱۱-جی ساییسی یایینلانیب.

دؤرد صحیفهده حاضیرلانان ۱۰-جو ساییدا، اؤزل اولاراق پروفسور محمدتقی زهتابینین یاشام حئکایهسیته یئر وئریلمیشدیر.

دؤرد صحیفهدن عیبارت ۱۱-جی ساییدا ایسه آذربایجان سیاسی توتساقلارینین سون دورومونون راپورو ایله برابر آذربایجاندا چئوره حرکتی و آیریجا قادین مسالهسی ایله ایلگی‌لی یازیلارا یئر وئریلمیشدیر.

جنگ روانی سایت بالاترین بر علیه گوناز تی وی


تک توران : فرانکلین روزولت، رئیس جمهور آمریکا، در سخنرانی خود در کنگره در سال (1941) آزادی از ترس را یکی از رکنهای اساسی آزادی شمرد این موضوع باعث مباحثه و مذاکره به مقیاس جهانی شد و نهایتا نیروی های دمکرات روی این موضوع با هم به توافق نظر رسیدند که در سیستمهای سیاسی دموکراتیک، شهروندان نباید در بیان اندیشه دچار ترس شوند چرا که آزادی بیان بدون آزادی از ترس ممکن نیست.

۱۳۹۰ بهمن ۶, پنجشنبه

قوزئي آذربايجاندا تراختور بايراقلاريله فرانسايا قارشي اعتيراض کئچيريلدي ــ تصویر

تک توران : ياشاسين تراختور
ياشاسين آذربايجان - تورکييه قارداشليغي
ياشاسين موللاسيز حاجيسيز و ايسلامچيسيز ايجتيماعي پالاتا

گنجلرين اساس رول آلديغي آکسييايا پوليس سرت موداخيله ائتدي؛ ايجتيماعي پالاتا حاکيميتين فرانسا سيياستيني کسکين تنقيد ائدن قطعنامه قبول ائتدي

عکس روز ــ بدون شرح

تک توران : عکس روز ــ بدون شرح



شهروند میانه ای « وحید اصغری » در انتظار اعدام


تک توران : وحید اصغری، زندانی ۲۵ ساله که به اتهام پرونده موسوم به ” مدیریت سایت های مستهجن و مخالف دین اسلام” که ۶ دی ماه امسال به اعدام محکوم شده است اکنون دچار روانپریشی است و خانواده اش خواستار تجدید نظر در این حکم شده اند. این زندانی طبق شکایت نامه اش که متن آن در اختیار کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران قرار گرفته است بارها توسط بازجویانش شکنجه و وادار به اعتراف های بر علیه خودش شده است. او شکایت نامه ای برای رسیدگی به اوضاعش خطاب به قاضی صلواتی نوشته که هنوز بی پاسخ مانده است. این پرونده دو متهم دیگر نیز به نام های سعید ملک پور و شهرام وزیری نیز دارد. سعید ملک پور نیز از سوی دادگاه به اعدام محکوم شده است.

تحلیل لوپوئن/ آیا جنگ در مراحل ابتدایی است؟

تک توران : ایالات متحده در برابر تهدید به بستن تنگه هرمز ازسوی جمهوری اسلامی تصمیم گرفته طی یک اقدام استثنایی ناوهای خود را در خلیج فارس مستقر سازد. یک روز قبل از تصویب تحریم تاریخی صادرات نفتی ایران، ناو هواپیمابر آمریکایی "آبراهام لینکلن" از تنگه هرمز عبور کرد و وارد خلیج فارس شد. این ناو که می تواند تا ۸۰ هواپیما و هلیکوپتر را بر عرشه خود جا دهد، مورد اسکورت ناو موشک انداز "کیپ سنت جرج" و دو ناوشکن دیگر قرار گرفت.