۱۳۹۰ بهمن ۱۱, سه‌شنبه

اعتراض شدید دکتر فرهنگی به بی عدالتی سریالی در ورزش فوتبال

تک توران : عضو هیئت امنای دفتر شمالغرب کمیسیون حقوق بشراسلامی گفت: معلوم است داور ملاحظه ی تیمی را می کند که معاون وزیر رئیس هیئت مدیره آن تیم است.


به گزارش روابط عمومی دفتر شمالغرب کمیسیون حقوق بشراسلامی ، دکتر محمدحسین فرهنگی، نماینده مردم تبریز و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در واکنش به ناداوری بازی تیم های تراکتورسازی و استقلال گفت: اگر به طرحی که چندی پیش تهیه و به مجلس ارائه داده بودیم، نمایندگان محترم نیز اهمیت داده و به تصویب مجلس می رسید، حالا شاهد این خیمه شب بازی ها در ورزش فوتبال نبودیم.

عضو هیئت امنای کمیسیون حقوق بشراسلامی افزود: متاسفانه تیم هایی که با رانت های دولتی و با حضور مسئولان دولتی و برخی از نمایندگان مجلس به صورت عزیز کرده در لیگ فوتبال حاضر شده و با صرف غیرقانونی میلیاردها تومان پول بی زبان این ملت تیم های خاصی مورد حمایت قرار می گیرند معلوم است داور هم ملاحظه ی تیمی را می کند که معاون وزیر ، رئیس هیئت مدیره آن تیم و نماینده مجلس از اعضای هیئت مدیره آن است.

وی افزود: متاسفانه این تیم ها هم از قوه مقننه خیالشان راحت است و هم از قوه مجریه.

نماینده مردم تبریز ،آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بی عدالتی در ورزش فوتبال ایران، از تذکر جدی نمایندگان مجلس در این رابطه خبر داد.

دکتر محمد حسین فرهنگی افزود: در جلسه ای که در مجلس با حضور مسئولان فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان داشتیم، گفتم که شما به جای هجده تیم در لیگ فوتبال ، دو تیم از تهران و دو تیم از اصفهان به صورت گزینش شده انتخاب کنید و به جای چند ماه، ظرف یکی دوهفته مسابقات را برگزار و قهرمانان تیم های مورد علاقه مشخص شوند و این همه با افکار عمومی و احساسات مردم استان های مختلف از بوشهر گرفته تا گیلان و آذربایجان و فارس و قم و سایر مناطق کشور بازی نشود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: شفقت ، مهر و رافت نسبت به یک تیم و سخت گیری و غضب نسبت به تیم دیگر در مسابقه تیم های تراکتورسازی و استقلال موج می زد.

دکتر فرهنگی افزود: این ها از موضوعاتی است که گاهی انسان نمی داند چه کند، همین رفتارها باعث می شود لیگ حرفه ای ایجاد نشود و ما شاهد ناکامی های پی در پی در مسابقات ملی و تضعیف جایگاه ورزش در مجامع منطقه ای و بین المللی فوتبال باشیم.

نماینده مردم تبریز ضمن اعتراض شدید و اظهار تاسف از این اتفاقات گفت: از مردم خوب و عزیز استان بویژه تماشاگران فهیم فوتبال می خواهم زیاد خود را ناراحت نکرده و مطمئن باشند در این زمینه پی گیری های لازم و قانونی برای روشن شدن موضوع و استیفای حقوق مردم انجام خواهم داد