۱۳۹۰ بهمن ۴, سه‌شنبه

براي طلبه هاي آزربايجان شمالي، آخوندك بيجاني و ساير جيره خواران و مزدوران- اسيم كريم اوغلو


تک توران : هفته قبل خبري در مورد ديدار طلبه هاي آزربايجاني (آخوندهاي دست پرورده جمهوري اسلامي) با آخوند بيجاني (رئيس انصار حزب الله شعبه آزربايجان شرقي) در سايت oyrenci.org  درج شده بود كه در اين ديدار آخوندك بيجاني در مورد پيوستن ملت جمهوري آزربايجان شمالي  به بيداري اسلامي و لزوم سرعت بخشيدن به حركتهاي ارتجاعي و تروريستي در جمهوري آزربايجان موعظه ها و سخن پراكني هاي چندي به طلبه هاي آزربايجاني كرده است. نكته اي كه در اين موعظه خواني اين آخوندك جاه طلب به چشم مي خورد اين است كه بيجاني با شعارهاي پوپوليستي و عوام فريبي (مخصوص جمهوري اسلامي)، ارمنستان را در كنار اسرائيل و آمريكا دشمن ملت آزربايجان (شمالي) دانسته و ارمني ها را با عنوان جنايتكار نام برده است. اما اين ادعاها و لفاظي ها دقيقا بر خلاف ديدگاههاي رسمي و غير رسمي جمهوري اسلامي است زيرا كه ايران در مناقشه و جنگ آزربايجان (شمالي) و ارمنستان در همه اوضاع و شرايط پشتيبان ارمنستان جنايتكار و اشغالگر بوده و جنايتهاي ارمنستان را ناديده گرفته است. چنين دورويي و رياكاري هاي مزورانه در تمام سياستهاي داخلي و خارجي جمهوري اسلامي ايران (مخصوصا در مورد مناقشه ارمنستان و آزربايجان) نيز بوده و خواهد بود. در اين مورد خاطره اي راكه خود در آن حاضر و شاهد بوده ام را نقل مي كنم. در تابستان سال 1389 دو كنفرانس بين المللي به فاصله دو ماه از هم در دانشگاه تهران برگزار شد؛ كنفرانس اولي روابط ارمنستان و ايران ( در تاريخ 12 و 13 مرداد 1389) و دومي روابط ايران وآزربايجان ( در تاريخ 28 شهريور) بود. در كنفرانس اولي مقالات پذيرفته شده طرفهاي ارمني و ايراني بر اين اساس استوار بود كه چون ايران و ارمنستان از يك ريشه هستند و هر دو كشور آريايي نژاد هستند پس منافع و علائق مشتركي دارند و بدين ترتيب بايستي جلو گسترش پان تركيسم [ در حقيقت بيداري ملي ملت آزربايجان جنوبي] گرفته شود. در كنفرانس دوم اغلب مقالات پذيرفته شده بر اساس پان اسلاميسم و امت گرايي شيعي بود. هر دو طرف ايراني و آزربايجاني بر اين نكته تاكيد داشتند كه چون ما دو كشور هم مذهب هستيم بايستي به اصطلاح هواي همديگر را داشته باشيم. انسان نمي دانست با شنيدن چنين حرفهايي بخندد يا گريه كند. از يك طرف سياست خائنانه جمهوري اسلامي و انديشه كثيف و پليد به اصطلاح انديشمندان ايراني حاضر در كنفرانس و از طرف ديگر سادگي بعضي از برادران آزربايجاني (شمالي) شركت كننده در كنفرانس!

با اين اوضاع و تفاسير لمپن هايي امثال آخوندك بيجاني يا احمقند يا خائن! در هر دو صورت دشمن ملت آزربايجان (جنوبي و شمالي) هستند. مزدوران و جيره خواران جمهوري اسلامي و امثال بيجاني آنقدر جاهل هستند كه هيچ وقت سياست بازيهاي جمهوري اسلامي و ديگر دشمنان قسم خورده ملت آزربايجان را نمي فهمند و نمي خواهند كه بفهمند (زيرا به قول بزرگي، براي نفهميدنش مزد مي گيرند) يا اينكه آنقدر پست و زبون هستند كه منافع فردي (اندك لقمه چربين) خود را به منافع جمعي يك ملت ترجيح مي دهند.

همچنين طلبه هاي آزربايجان شمالي كه در ايران دوره تروريسم و جاسوسي را مي گذرانند آنها نيز يا احمق هستند يا خائن! اين طلبه ها كه در دامان رژيم فاشيستي و خونخوار جمهوري اسلامي ايران پرورش مي يابند چه هدفي را دنبال ميكنند؟ آيا سوداي حكوت ديني- شيعي در آزربايجان شمالي را در سر دارند تا در فرداي تشكيل جمهوري اسلامي- شيعي همه ملت آزربايجان شمالي را دست بوس ولايت فقيه فارس كنند؟ آيا دوره هاي آموزشي جاسوسي و تروريسم را براي بر هم زدن امنيت ملي آزربايجان شمالي مي گذرانند؟! آيا نمي دانند كه جمهوري اسلامي ايران  با سوء استفاده از احساسات مذهبي شان از آنها به عنوان برگ برنده در جهت اعمال فشار به دولت چمهوري آزربايجان (شمالي) و گرفتن امتياز از ملت آزربايجان استفاده مي كند؟ چه خوش بيني ابلهانه اي؟! چه خود فروشي ارزاني؟! چه استحمار خانمان سوزي؟!

 البته ما يقين داريم كه ملت آزربايجان شمالي متوجه چنين جريانهايي هستند. در هر حال سرنوشت مردم آزربايجان شمالي به خودشان بستگي دارد. آنچيزي كه براي ما ملت آزربايجان جنوبي مهم است رهايي از اشغال و ستم ملي است و اولويت ما استقلال ملي مان است و همچنين به نظر مي رسد كه اولويت ملت آزربايجان شمالي نيز بازپس گيري اراضي تحت اشغال ارمنستان مي باشد نه تشكيل حكومت ارتجاعي آخوندي ولايت [مطلقه] فقيه!