۱۳۹۰ بهمن ۳, دوشنبه

داوود اوغلو: نگارش تاریخ اروپا، بدون ما ممکن نیست


تک توران : وزیر امور خارجه ترکیه در نشستی که از سوی شعبه انجمن صاحبان کار و صنایع مستقل ترکیه در قیصریه تحت عنوان"سیاست خارجی متغییر و تاثیرات جهان کار" ترتیب یافت سخنانی ایراد کرد

احمد داوود اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه اعلام داشت: "نگارش تاریخ اروپا، بدون ما ممکن نیست."

داوود اوغلو در نشستی که از سوی شعبه انجمن صاحبان کار و صنایع مستقل ترکیه در قیصریه تحت عنوان"سیاست خارجی متغییر و تاثیرات جهان کار" ترتیب یافت سخنانی ایراد کرد.


وزیر امور خارجه ترکیه با اشاره به اینکه اروپا، دیگر بدنبال گذشته متمول، مرفه و صاحب سخن خود میباشد اعلام داشت: "دیگر دوره اروپای مقتدر و با نفوذ بسر رسیده است."

داوود اوغلو به سخنان خود چنین ادامه داد: "ما بخشی از تاریخ اروپا هستیم. تاریخ اروپا، همانگونه که در گذشته بدون ما بقلم گرفته نشده است، بعد از این نیز نگارش آن بدون ما، ممکن نخواهد بود. به همین خاطر هر تحرک، هر بحران و هر تمایل استراتژیک در اروپا، مورد توجه ما قرار دارد. این کبر و غرور، اروپا را ازمیان خواهد برد. اروپائیان دیگر باید درک بکنند که در قرن نوزدهم، بیستم زندگی نمیکنند. نه در زمانی زندگی میکنیم که اروپا همچون گذشته قادر به دیکته کردن تاریخ و طرز تفکر به انسانها است و نه در زمانی زندگی میکنیم که اقتصاد جهان به اروپا سرازیر میشود."

احمد داوود اوغلو با اشاره به اینکه ترکیه برای کشورهای در حال تغییر و تحول در افریقا و خاورمیانه آنچه که لازم است انجام خواهد داد گفت: "از شما بعنوان جهان کار انتظار داریم که در این کشورها سرمایه گذاری کرده و روابط تجاری با آنها را افزایش بدهید. در اینجا وظیفه ما نیز این است که راه پیش روی شما را باز کینم."
تی آر تی