۱۳۹۰ بهمن ۲, یکشنبه

علی اکبر صالحی: 40 درصد ایرانی‌ها به ترکی تکلم می‌کنند+ ویدئو‎


تک توران : وزير امور خارجه ایران گفت: بیش از ٤۰ درصد از مردم ایران به زبان ترکی سخن می گویند.به گزارش نصر نیوز به نقل از وب سایت رسمی سازمان رادیو و تلویزیون دولتی ترکیه، علی اکبر صالحی وزير امور خارجه ایران در در دیدار خود از آنکارا اظهار داشت: ايران و تركيه با داشتن مشتركات بسيار دو كشور برادر بشمار مي‌روند. بیش از ٤۰ درصد از مردم ایران به زبان ترکی سخن می گویند.
 این دو ملت در طول ٤۰۰ سال گذشته هيچ تقابل مرزي با يكديگر نداشته‌اند. کمتر مي‌توان دو ملتي را يافت که در اين حد داراي اشتراکات باشند. وزير امور خارجه ایران با اشاره به روابط سياسي خوب تهران ـ آنکارا و رايزني‌هاي مستمر درخصوص تحولات منطقه، اظهار داشت:
 ايران و ترکيه مي‌توانند به گونه‌اي همکاري کنند که محور و مرکز صلح و ثبات در منطقه باشند. عبدالله گل رئيس‌جمهوري تركيه نیز ضمن بحضور پذیرفتن علي اكبر صالحي وزير امور خارجه ايران گفت: تركيه خانه شما و ايران خانه ماست. عبدالله گل افزود: توسعه همكاري‌هاي اقتصادي ايران و تركيه موجب خرسندي دو كشور است، در سال‌هاي اخير حجم تجاري دو كشور افزايش يافته است كه اين مايه اميدواري است. رئيس‌جمهوری تركيه افزود: هدف رساندن روابط تجاري دو كشور به سطح ۳۰ ميليارد دلار است و ديدگاه ما متنوع كردن مبادلات و در هم آميختن اقتصاد فی مابين است.
منبع : نصر نیوز