۱۳۹۰ بهمن ۳, دوشنبه

تپه ها در تصرف کیست؟ + پوستر – تیراختورچی قیز


تک توران : با توجه به پدیده ایی که دختران تراختوری در 27 فروردین 89 خلق کردند، تپه های اطراف استادیوم سهند تبدیل به یکی از مناطق استراتژیک شد که ماموران نیروی انتظامی ساعت ها قبل از شروع مسابقه با خیل عظیمی از نیروهای خود آن را پر می کنند. اما این بار دختران آذربایجانی طرفدار تراختور تصمیم به خلق هنر موسیقی برای تیم محبوب خود دارند. سوالی که مطرح می شود این است که آیا ماموران باز هم تپه ها را پر خواهند کرد؟ پوستر هم با اشاره به آماده سازی موسیقی توسط دختران تراختوری برای پیوستن به رستاخیز هویت طلبی و اینکه این بار طرحی برای حضور دختران در تپه های اطراف استادیوم سهند مطرح نیست، با طعنه می پرسد که ماموران نیروی انتظامی از چه می ترسند که بازم هم تپه ها را پر خواهند کرد؟
کاش دختران تراختوری به نیروی خود پی ببرند و خود را دست کم نگیرند. اگر حضور یک بار آنها باعث شد که پر کردن تپه های اطراف استادیوم سهند، حتی کوههایی که کیلومترها از استادیوم فاصله دارند، تبدیل به یکی از سنت های همیشگی ماموران گردد، پس می توانند با سلاح موسیقی قدرت بزرگ خود را به رخ همگان در بکشند. دختران آذربایجانی با این کار خود، به بزرگان زن تاریخ آذربایجان خواهند پیوست. تابوهای جامعه یکی پس از دیگری توسط دختران تورک خواهند شکست. این بار بدخواهان آذربایجان برای جلوگیری از آن چه خواهند کرد؟ دستشان به کجا خواهد رسید برای توقف فعالیت دختران آذربایجانی و انکار فریاد های هویت طلبی آنها؟
محض یادآوری، در 27 فروردین 89 زنان تورک با حضور در تپه های اطراف استادیوم سهند تابوی 30 ساله را شکستند و ملت آذربایجان برای ارج نهادن به این حرکت این روز را روز دختران طرفدار تراختور آذربایجان نام نهادند. در 26 فروردین 90 در بازی سپاهان و تراختور از دختران دعوت شد که برای گرامی داشتن 27 فروردین و نام نهادن آن به نام دختران طرفدار تراختور آذربایجان، به صورت متحد در تپه ها حضور یابند. اما تپه ها به اندازه کل شهر مامور داشت. با توجه به اینکه تپه های اطراف استادیوم سهند همواره بیشتر از هر جای دیگری مامور دارد حضور چند ثانیه ایی در آن می تواند انواع و اقسام مشکلات داشته باشد. با در نظر گرفتن این نکته و برای جشن سالگرد 27 فروردین از دعوت دوباره دختران به حضور در تپه ها صرفنظر شد. اما دختران تورک می توانند با ارائه هنر خود این روز را گرامی بدارند. از این رو از هنرمندان آذربایجانی در سراسر دنیا دعوت شد تا مارشی را برای تراختور به خوانندگی دختران آذربایجانی تهیه کنند تا به عنوان اثر تاریخی در اذهان ملت ثبت گردد و 27 فروردین را که یادآور غیرت زنان تورک است، زنده نگه دارد.
برای کسانی که کلیپ دعوت از دختران آذربایجانی برای خلق اثر هنری موسیقی برای پیوستن به رستاخیز هویت طلبی را ندیده اند لینک زیر را قرار می دهیم تا ببینند و منتشر کنند تا همه دختران آذربایجانی از این حرکت باخبر گردند. وظیفه بزرگی که بر دوش دختران تورک نهاده شده تا خود را همگام بزرگان تاریخ ثبت کنند. این فریاد خاموش نشدنی است. تا 27 فروردین 1391 وقت زیادی نمانده !!!