۱۳۹۰ بهمن ۶, پنجشنبه

ایران برای منفجر کردن پل ملک فهد بین بحرین و سعودی برنامه ریزی کرده بود


تک توران : بر اساس اطلاعات وارده افرادی که در بحرین با نام " گروهک ایرانی " یا " حزب الله بحرین " شناخته می شوند در سوریه آموزش نظامی دیده بودند و قرار بود در ایران آموزش بیشتری ببینند.

منابع مطلع تاکید کردند سفر این افراد به ایران به تاریخ 12-2-2012 موکول شد اما پیش از این سفر در قطر بازداشت و به بحرین تحویل داده شدند. دستگاه قضایی بحرین از قطر خواست گزارشی در مورد چگونگی دستگیری این افراد که 8 نفر بودند در اختیار آن قرار دهد. هنوز سه تن از افراد این گروهک که همه آنها بحرینی هستند فراری هستند.


این منابع افزودند چند متهم سعودی تسهیلات لازم از جمله مسکن ، وسیله نقلیه و وسایل ارتباطی هنگام حضور این افراد در خاک این کشور در اختیار آنها قرار داده بودند.

العربیه. نت به اطلاعاتی دست یافته است که نشان می دهد از افراد این گروهک چند طرح و دستنوشته حاوی شیوه ساختن بمب و همچنین مقداری پول ایرانی به تومان و دلار آمریکایی کشف شده است.

بر اساس این گزارش افراد گروهک مذکور در سوریه برای منفجر کردن ساختمان ها و انجام ترور آموزش نظامی دیده بودند و قرار بود این افراد به ایران منتقل شوند تا آموزش فشرده ببینند و توسط یک روحانی به نام " اسد قصیر " به فتوایی با مضمون جهاد دفاعی برگرفته از خطبه های آیت الله خامنه ای دست یابند.

بر اساس تاکید منابع العربیه لیستی که این افراد برای ترور تهیه کرده بودند شامل چندین روزنامه نگار بحرینی ، نمایندگان پارلمان و مجلس شورا بود و بلیط های پرواز آنها توسط یک شرکت هواپیمایی لبنانی مرتبط با ایران تهیه شده بود.

این گزارش تاکید کرده است دو تن از افراد فراری این گروهک عبدالرؤوف الشایب از رهبران جنبش " احرار " و دیگری علی مشیمع فرزند رهبر جنبش " حق " از تشکل های غیرقانونی در بحرین هستند.

بر اساس گزارش برخی منابع مطبوعاتی چند تن از اتباع کویت از جمله محمود حیدر نماینده سابق پارلمان این کشور به این افراد کمک مالی می کردند.

اطلاعات وارده حاکی است این افراد مکالمات طولانی با لبنان و سوریه انجام داده بودند و در این مکالمات به صورت رمزی نام چند شهر و آیه قرآنی را بر زبان آورده بودند.

وزارت کشور بحرین تاکید کرده بود افراد به درخواست رسمی دستگاه امنیتی قطر توقیف شدند.

چهار تن از این افراد که از خاک سعودی وارد قطر شده بودند در این کشور بازداشت شدند و سپس به بحرین تحویل داده شدند و نفر پنجم نیز در بحرین دستگیر شد. این افراد به اتهام تلاش برای خرابکاری بازداشت شدند.

وزارت کشور بحرین افزود :" هنگام بازرسی گمرکی از خودرویی که افراد گروهک از آن استفاده می کردند برخی اسناد و اطلاعات مهم امنیتی ضبط شد. همچنین جزئیات برخی تاسیسات ، رزرو پرواز به سوریه و همچنین مقداری پول به تومان ایرانی و دلار آمریکایی به همراه آنها پیدا شد."

این وزارتحانه تاکید کرد :" دستگاه امنیتی قطر این افراد را بازپرسی کرده بود و در اعرافات خود اعلام کردند با تحریک دیگران به شکل غیرقانونی خاک بحرین را ترک کرده بودند تا پس از قطر به سوریه و سپس به ایران سفر کنند. آنها قرار بود برای انجام عملیات علیه تاسیسات زیربنائی بحرین یک گروهک تروریستی تشکیل دهند."

وزارت کشور بحرین تاکید کرد اقدام قضایی لازم با این افراد انجام شده است و اشیاء توقیف شده به همراه آنها در اختیار این وزارتخانه قرار گرفت.

گزارش افزود " تحقیق اولیه دستگاه امنیتی قطر نشان می دهد افراد این گروهک برای انجام عملیات تروریستی علیه تاسیسات زیربنائی ، ترور شخصیت های بحرینی ، منفجر کردن پل ملک فهد بین بحرین و سعودی ، وزات کشور بحرین و سفارت سعودی در منامه برنامه ریزی کرده بودند."