۱۳۹۰ بهمن ۴, سه‌شنبه

بازداشت مهندس شهرام رادمهر


تک توران : مهندس شهرام رادمهر از اعضای کمیته مرکزی حزب یئنی-گاموح (نو بیداری ملی آذربایجان جنوبی) بازداشت شد.

ظهر روز، سوم بهمن 1390 مهندس شهرام رادمهر (ساوالان)، فعال سیاسی آذربایجانی و عضو کمیته مرکزی حزب یئنی-گاموح ( نوبیداری ملی آزربایجان جنوبی) در مشکین شهر (خیاو) بازداشت شد. هنوز از محل نگهداری ایشان اطلاعی در دست نیست اما احتمال می رود این دستگیری جهت گذراندن محکومیت زندان این فعال برجسته حرکت ملی آزربایجان باشد.

مهندس شهرام رادمهر که سابقه چندین بار دستگیری و بازدداشت را دارد، خرداد سال گذشته (1389) به همراه پانزده عضو دیگر این حزب دستگیر و به مدت 148روز در اداره اطلاعات تبریز تحت بازجویی و شکنجه های شدید بود. پس از آزادی موقت با قرار وثیقه 220 میلیون تومانیٍ، شهرام رادمهر بهار گذشته در دادگاه انقلاب تبریز به اتهام مشاركت در فعالیت‌های تبلیغی علیه نظام و به نفع گروه‌های غیر قانونی قوم گرایانه، مشاركت در اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت كشور، عضویت در شورای مرکزی گروه غیر قانونی گاموح (یئنی) به قصد بر هم زدن امنیت كشور و معاونت در ارتباط با بیگانگان محاکمه شده و به تحمل شش ماه حبس تعزیری محکوم شد.

ازدیگر اعضای حزب نوبیداری ملی آزربایجان جنوبی (یئنی-گاموح) هم اکنون یونس سلیمانی و چند تن دیگر در زندانهای آزربایجان جنوبی زندانی هستند.

منبع : آذوح