۱۳۹۰ بهمن ۴, سه‌شنبه

در ادامه تحریمها بانک تجارت ایران هم تحریم شد


تک توران : واشینگتن بانک تجارت سومین بانک بزرگ در جمهوری اسلامی ایران را به اتهام همکاری برای گشترش فعالیت اتمی این کشور تحریم کرد.

بر اساس این تحریم شرکت " وان فان ای " و بانک " کاپیتال " در بلاروس که با این بانک همکاری می کنند از همکاری با مراکز مالی آمریکا محروم شدند.

دیوید کوهین معاون وزارت خزانه داری آمریکا تاکید کرد این تحریم ها به هدف انزوای ایران از مراکز مالی صورت می گیرد و دستیابی این کشور به ارز را سخت می کند تا از سرمایه گذاری در زمینه اتمی ناتوان شود.

این تحریم در حالی اعلام می شود که اتحادیه اروپا روز گذشته واردت نفت از ایران و بانک مرکزی این کشور را تحریم کرد.

یک مقام وزارت خزانه داری آمریکا تاکید کرد از این مساله خوشبین است که اروپا بانک تجارت را که 2000 شعبه در ایران دارد در لیست سیاه خود قرار دهد.

آمریکا اعلام کرده است بانک تجارت را به دلیل تقدیم تسهیلات مالی به خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی و دیگر سازمان های تحریم شده توسط سازمان ملل تحریم کرده است.

کوهین تاکید کرده است این اقدام به یکی از چند منبع مالی باقیمانده برای ایران در سیستم مالی بین الملل ضربه وارد کرده است.

در همین حال باراک اوباما در بیانیه ای از قطعنامه اخیر اتحادیه اروپا که واردات نفت از ایران و بانک مرکزی این کشور را تحریم کرده قدردانی کرد.

اوباما در بیانیه ای تاکید کرد تصویب این تحریم ها بیانگر وحدت جامعه جهانی در برابر ایران به دلیل عدم پایبندی این کشور به تعهدات اتمی است.

تحریم هایی که طی روزهای گذشته علیه ایران اعمال شده است به افزایش بی سابقه ارز و گرانی گسترده کالاهای مختلف منجر شده است.

بر اساس گزارش منابع مختلف دلار در بازار آزاد بیش از 2000 تومان معامله شد و قیمت سکه از مرز یک میلیون تومان گذشته است 
العربیه