۱۳۹۰ بهمن ۱۱, سه‌شنبه

درگیری "ارتش آزاد سوریه" با نیروهای دولتی به وسط دمشق کشیده شد+فیلم


تک توران : شاهدان عینی روز دوشنبه 30-1-2012 گزارش دادند که درگیری نیروهای امنیتی بشار اسد با "ارتش آزاد سوریه" به وسط دمشق کشیده شده است.

این شاهدان در گفت وگو با العربیه.نت اعلام کردند صدای تیر اندازی شدیدی در "خیابان بغداد" و "میدان التحریر" و نیز "میدان العباسیین" در وسط دمشق شنیده شده است.

بر اساس اين گزارش دمشق پایتخت سوریه طی روز گذشته و امروز شاهد استقرار بی سابقه نیروهای نظامی در اماکن عمومی شهر بود.
 
همچنین فعالان سوریه گزارش دادند که نیروهای بشار اسد با سربازان جدا شده از ارتش این کشور در حومه دمشق از جمله حرستا، داریا، دوما و جوبر درگیر شده اند.

 
یک شهروند سوری که اخیرا به ارتش آزاد این کشور ملحق شده در گفت و گو با تلویزیون العربیه اعلام کرد نیروهای امنیتی پس از حمله به معترضان در شهرک داریا با نیروهای ارتش آزاد سوریه به شدت درگیر شدند .

 
برخی گزارش ها از کمبود مواد غذایی و دارو در حومه دمشق به دلیل محاصره این مناطق توسط نیروهای امنیتی خبر داده است.

 
همچنین بر اساس این گزارش تعداد زیادی از مردم برای فرار از منطقه درگیری ها منازل خود را در حومه دمشق ترک کرده و به دیگر شهرها پناه برده اند.

 
وزیر خارجه سوریه روز سه شنبه گذشته در گفت و گو با خبرنگاران در دمشق بر تصمیم دولت متبوعش برای پایان دادن به اعتراضات با توسل به راه حل های امنیتی تاکید کرده بود.



در همین حال قرار است شورای امنیت سازمان ملل روز چهارشنبه آینده پیش نویس قطعنامه کشورهای عربی و غربی جهت پایان دادن به بحران در سوریه جلسه ای را بررسی کند.

 
گفته می شود علاوه بر نمایندگان 15 عضو شورای امنیت، نبیل العربی دبیر کل اتحادیه عرب، حمد بن جاسم وزیر خارجه قطر و نیز هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا در این جلسه شرکت خواهند کرد.
 
فیلم در لینک زیر

 
http://www.youtube.com/user/SHAMSNN#p/u/40/pyWvbOjrYmI

 
العربیه