۱۳۹۰ بهمن ۲, یکشنبه

جمع بندی مسئله جلسه دوم شهریور ماه 90 « قوم تپه تبریز » از دیدگاه آسیب شناسی حرکتی ــ طیف فعاین مستقل حرکت ملی آزربایجان جنوبی


تک توران : در دو نوشته قبلی مان با درک شرایط امنیتی موجود و نیز برای کمک به جریان حرکت ملی آزربایجان از دیدگاه آسیب شناسی ، کاملا با احتیاط به مسئله جلسه دوم شهریور ماه 1390 « محله قوم تپه تبریز » پرداخته بودیم .
نیتمان از نوشته همانطوریکه قبلا هم اشاره شده بود نیتی درست و در چهار چوب حفظ منافع ملی آزربایجان بوده است .

در این نوشته بع عنوان جمع بندی ، صراحتا اعلام می داریم که طیف فعالین مستقل حرکت ملی آزربایجان جنوبی تمامی فعالین دلسوز دستگیر شده در جلسه دوم شهریور را قهرمانان ملی آزربایجان می داند طبیعی است که نوع لو رفتن جلسه ، ما را بر این ، وا می دارد که به احتمال وجود یکی دو نفر نفوذی حاکمیت در این جلسه شک داشته باشیم و به همین خاطر هم بود که بیشتر تصمیم به بازکردن مسئله گرفتیم و برای جلوگیری از خطاهای آینده مجبور به بازکردن جریان شدیم .
متاسفانه در روند پرسش طیف فعالین مستقل نسبت به این جریان گفته می شود عده ای هم سوار بر موج گشته و سعی در تسویه حسابهای شخصی با برخی از فعالین موجود در این جلسه گرفته اند . ما از این نوشته اعلام می داریم که هر شخص و گروهی ( در صورت اثبات ) اگر از باز کردن این مبحث به دنبال منافعی غیر ملی می گردند ، از طیف فعالین مستقل نبوده و ما وجود چنین اشخاصی را در بین طیف کاملا تکذیب و محکوم می کنیم .
از دیدگاه طیف مستقل ، چه کسانی که موافق حضور در روز 5 شهریور 90 و چه کسانی که مخالف حضور ملتمان برای اعتراض به خشکیدن دریاچه اورمیه در همان روز بوده اند جزء فعالین ملی حرکت هستند . اگر چه معتقدیم که دوستانی که مخالف حضور در خیابان بوده اند در تحلیل خود کاملا دچار اشتباه بوده اند چرا که حضور ملتمان در 12 شهریور کاملا نشان از دیدگاه درست طیف مستقل و سایر جریانهای موافق با حضور را به اثبات رساند .
از نظر طیف وجود نظر مخالف به هیچ وجه نشانی از خیانت نبوده و نیست چه بهتر بود که دوستان عزیز که ارتباطی با این جریان داشتند کاملا منطقی جواب نوشته های قبلی مان را می دادند و اگر منطقا نظری مخالف با طیف می داشتند را با دیالوگی دوستانه و در جهت اقناع افکار عمومی می دادند .
پذیرفتن اشتباه ، کسی را کوچک نمی کند بلکه پذیرش اشتباهاتمان در مسئله ملی نشان از بزرگی مان است ، نشانی از فدایی بودن برای ملت است و سببی است برای اینکه جلوی انحراف گرفته شود
بیایید با هم صادق و مهربان باشیم نیتها را دریابیم ، انتقاد دوستانه را دلیلی بر تخریب و دشمنی ندانیم .

تاریخ : 1390/11/1