۱۳۹۰ بهمن ۱۱, سه‌شنبه

گزارش وبلاگ برای آزادی عزیز پورولی فعال سرشناس آزربایجان از بر گزاری دادگاه رسیدگی به اتهامات بازداشت شدگان دوم شهریور


تک توران: دادگاه رسيدگي به اتهامات فعالین بازداشت شده ی دوم شهریور ماه نود ، که با قرار وثیقه به طور موقت آزاد گردیده بودند امروز دوشنبه نهم بهمن ماه نود در شعبه یک دادگاه انقلاب تبریز برگزار شد.

 
در اين ديدار عزیز پورولی ، حسن ارک ، موسی برزین خلیفه لو ، احمد ریاضی مبارکی ، وحید شیخ بگلو ، محمود فضلی ، مصطفی عوض پور ، مرتضی عوض پور ، مهدی حمیدی شفیق ، تقی سلحشور  و مهدی نوری به وکالت خانم ها فاطمه ستاری ، سیما باغبان و آقایان علی عباس زاده ، یوسف مولایی ، صمد عالی ، جمالی و فقیهی ، در دادگاه حاضر شده و به دفاع از خود پرداختند. لازم به یادآوری است که جمشید زارعی در این جلسه  حضور نداشتند .

در این جلسه رسیدگی، وکلا و فعالین آزربایجانی اصرار بر تبدیل قرار بازداشت موقت تقی سلحشور  و مهدی حمیدی شفیق به قرار وثیقه داشتند که در نهایت قرار بر  این شد که فردا این دو فعال به قرار وثیقه به طور موقت آزاد گردند .
 
خبر صادر نمودن وثیقه خانواده ی این عزیزان و فعالین حاضر در دادگاه را بسیار خوشحال کرده و به همدیگر تبریک گفتند.

 
این گزارش می افزاید به دلیل پایان یافتن وقت اداری، ادامه رسیدگی به اتهامات پنج فعال بازداشتی من جمله  عزیز پورولی ، برادران عوض پور ،جمشید زارعی و وحید شیخبگلو، به بیست و سوم بهمن ماه نود موکول شد.
 

خاطر نشان کنیم که این فعالین حرکت ملی که به دنبال راهکاری برای جلوگیری از خشک شدن دریاچه اورمیه بوده اند عصر روز چهارشنبه 2 شهریور ماه 90 در محله قوم تپه تبریز با یورش ماموران اداره اطلاعات به مراسم بازداشت گردیده بودند

 
به امید آزادی تمامی زندانیان سیاسی آزربایجان

 
وبلاگ برای آزادی عزیز پورولی

http://free-ezizpurveli.blogsky.com/1390/11/10/post-27/