۱۳۹۰ بهمن ۴, سه‌شنبه

موج جدید بازداشت‌ها در آذربایجان: روزبه سعادتی و محمد احدی در میانه دستگیر شد


تک توران به نقل از گوناز تی وی :
روزبه سعادتی فعال شناخته شده‌ی حرکت ملی آذربایجان در میانه بازداشت شد
بنا به خبرهای دریافتی سایت خبری گوناذ تی‌وی فعال شناخته شده‌ی حرکت ملی آذربایجان، مدرس زبان ترکی آذربایجانی و اسطوره‌شناسی آقای روزبه سعادتی، حوالی ظهر  امروز(چهارم بهمن‌ماه) درشهر میانه توسط مامورین اطلاعاتی دستگیر و به مکان نامعلومی انتقال داده شده است. مامورین اطلاعاتی هنگام دستگیری هیچ حکمی مبنی بر اجازه‌ی دستگیری آقای سعادتی از سوی ارگانهای قضایی ارائه نداده و بخاطر مقاومت آقای سعادتی در مقابل قانون‌شکنی مامورین ، وی را مورد ضرب و شتم قرار دادند. 

روزبه سعادتی فارغ‌التحصیل رشته‌ی برق الکترونیک از دانشگاه میانه و دانشجوی رشته‌ی اقتصاد در دانشگاه سراسری تبریز می‌باشد.

اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد 

بنا به اخبار رسیده به سایت خبری گوناذ تی‌وی، هنوز چند ساعاتی از بازداشت روزبه سعادتی در میانه نگذشته که دومین دستگیری در شهر میانه صورت گرفت. محمد احدی هم از طرف مامورین اطلاعاتی بدون ارائه هر گونه حکم جلب در میانه دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل شد.

این فعال حرکت ملی آذربایجان فارغ‌التحصیل رشته‌ی مهندسی کشاورزی از دانشگاه سراسری تبریز و عضو فعال کانون آذربایجان‌شناسی بوده است. آقای احدی پیش از این هم در جریان فعالیت‌های ملی بارها دستگیر شده است.

هنوز هیچ اطلاعی از علت دستگیری این فعالین در دست نیست.

اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد