۱۳۹۱ شهریور ۷, سه‌شنبه

آوارها سر جايشان هستند ــ جعفر خضوعی


تك توران : ديشب در برنامه خبري ساعت 11 شبكه ي سهند، استاندار آذربايجان شرقي از پايان عمليات آواربرداري سخن گفت و همزمان فيلم حضور نماينده ورزقان در روستايي نشان داده شده كه آوارها سر جايشان بودند.

امروز به روستاي مزرعه ي حاج عابدین در جنوب اهر رفتم. روستايي كه درست در پايكوه قوشاداغ واقع است و خسارات زيادي ديده است. آوارهاي اين روستا نيز سر جايشان بودند. اگرچه استاندار محترم چند روز پيش از عدم وجود مشكلي به نام چادر سخن گفته بود اما همچنان مشكلي به نام چادر وجود دارد. كافي است شبي را مسئولان محترم در محلات و كوچه ها و ميادين و خيابان هاي اهر گشت بزنند. آن وقت مي بينند كساني را كه با نايلون و ملافه براي خود سرپناه درست كرده اند. آلونك هاي دست ساخت كه در محله ي شله بران به راحتي در برابر چشم ها هستند. ضمن اين كه با اندكي باران وضع بدتر مي شود.



مسئولان ديروز گفتند ساخت مساكن خراب شده در روستاها شروع شده و در عيد قربان به پايان مي رسد كه انشاءا... چنين باشد. گفته اند وام با بهره ي 4 درصد مي دهند و من نمي دانم چرا مي خواهند از خانواده هاي زلزله زده بهره ببرند. يعني وام مي دهند كه 4 درصد سود ببرند.

امروز در محله ي شله بران نماينده اهر و هريس در مجلس را ديدم و گفتگوي كوتاهي كرديم. ناراضي بود از عملكرد مسئولان در اهر و به ويژه هلال احمر و مي گفت از نحوه دريافت و توزيع كمك هاي مردمي هم رضايت ندارم و خودم در اين زمينه نيز وارد عمل شده ام و بر توزيع كمك ها نظارت مي كنم.



گفتم اگر كمك هاي نقدي اعلام شده براي زلزله زدگان را در خود منطقه هزينه كنند چه بسا نيازي به ارائه ي وام نيز نباشد و گفت نظر من اين است كه اين مبالغ در خود منطقه متمركز و با نظارت مسئولان در حساب مشخص وارد و هزينه شود.



عباس فلاحي از نحوه ي پوشش خبري منطقه زلزله زده نيز گلايه داشت و مي گفت در انعكاس رسانه اي مسائل و مشكلات منطقه محدوديت وجود دارد و خبرنگاران صدا و سيما در منطقه اظهارات مرا پوشش خبري نمي دهند.