۱۳۹۱ شهریور ۹, پنجشنبه

توضیحی در مورد چاپ بیانیه منتسب به جوانان قره داغ


تك توران : چند روز پیش مطلبی با عنوان " آیا زمان تشکیل ارتش آزاد آزربایجان جنوبی نرسیده است " با امضای جوانان داغدار قره داغ به ایمیل مان ارسال گشته بود که از طرف تک توران نیز چاپ گردیده است .
با توجه به سوالاتی که برخی از دوستان نسبت به چاپ این مطلب داشتند لازم دیدیم توضیحی کوتاه بدهیم .

قبل از هز چیز باید بگوییم که تفکر تک توران همواره تاکید بر فعالیتهای مدنی و دوری از خشونت است . گرچه همواره مخالف تشکیل گروهکهای کوچک رادیکال در حرکت ملی آزربایجان بوده ایم اما این مساله را هم آشکارا می گوییم که در صورت تهدید جانی و احتمال تراژدی نسل کشی ملتمان از طرف هر گروه و دولتی در مقابل اراده رادیکالیزه شدن ملتمان نیز نمی توانیم بیاستیم و این مسئله را حق طبیعی و مشروغ هر ملتی می دانیم .

لذا با این توضیحات ، عمده ترین دلیل چاپ این مطلب را درک احساسات جوانان داغدار آن منطقه و نیز آمادگی ذهنی ملتمان نسیت به شرایط حاد و خطرناک می دانیم .

در نهایت امیدواریم حاکمیت ایران نیز برخلاف گذشته به رفتار خشونت طلبانه و سرکوب ملتمان پایان دهد چرا که با افزایش فشارها بر ملتمان امکان هر احتمالی وجود خواهد داشت . تاریخ خود گواهی بر این مدعاست .
گروه خبری تحلیلی تک توران


آیا زمان تشکیل ارتش آزاد آزربایجان جنوبی نرسیده است
زلزله آزربایجان جنوبی تنها زلزله طبیعی نبود ، زلزله در افکار و اذهان عمومی ملت آزربایجان بود .
ملت آزربایجان به عینه مشاهده کردند که حاکمیت راسیستی ایران چگونه با بی اعتنایی به حادثه زلزله آزربایجان و عدم اطلاع رسانی و کمک رسانی به حادثه دیدگان موجب کشته شدن ده ها تن از فرزندان وطنمان گردید .
در واقع این زلزله گسل بین حاکمیت راسیستی فارس ایران را با ملت آزربایجان عمیق و عمیق تر کرد .
با مشاهده چنین رفتار ضد بشری و نژادپرستانه سوالی که از ملتمان می پرسیم این است که آیا زمان آن نرسیده است که عمیقاً به ماجرا نگاه کرده و شیوه ای درست برای مبارزه برگزینیم . جلوی چشمانمان کودکان ، زنان و مردانمان زیر آوار زجه زدند و پرپر شدند در حالی که حاکمیت 7 ساعت بعد حادثه را اطلاع رسانی کرد و نیروهای امدادش را جسته و گریخته بعد از یک روز به محل زلزله فرستاد . در کنار این جلوی کمکهای کشورهای دوست و ملتمان را هم گرفت . آیا این مصداق علنی جنایت علیه بشریت نیست ؟
جوانان فدایی و جان بر کف قره داغ بعد از این حادثه افکار عمومی ملت آزربایجان را به تامل فرا می خواند .
ما از تمامی ملتمان می خواهیم به فکر تشکیل ارتش آزاد آزربایجان جنوبی باشند . ما جوانان داغدار منطقه قره داغ ، فرزندان ستارخان سوگند می خوریم که انتقام این جنایت را از حاکمیت راسیستی ایران خواهیم گرفت و جزو اولین اولین نفرات از صفوف ارتش آزاد آزربایجان جنوبی خواهیم بود .
جوانان داغدار قره داغ آزربایجان