۱۳۹۱ شهریور ۷, سه‌شنبه

پيام تشكر از كليه ملتهاي فارس ، عرب ، كورد لر ، بلوچ و غيره و يك درخواست !


تك توران : بدينوسيله از ابراز همدردي صميمانه ( نه با اهداف سياسي ) تمامي ملتهاي ساكن در جغرافياي ايران نسبت به حادثه ديدگان زلزله آزربايجان كمال تشكر و قدرداني را داريم .


اما در اين بين نكته اي وجود دارد كه لازم است متذكر شويم . همگان ديدند كه دولت راسيستي ايران در يك اقدام بي سابقه و غير انساني حادثه به اين بزرگي را بايكوت خبري كرده و با عدم ارسال به موقع نيروهاي كمك و امداد به مناطق زلزله زده آزربايجان ، برگه سياهي ديگر بر تاريخ نژادپرستانه خود افزود .

حال ما از كليه ملتهاي ساكن در اين جغرافيا به خصوص از روشنفكران و ملت فهيم فارس مي خواهيم اندكي خود را جاي ملت مظلوم آزربايجان بگذارند .

بدون شك اگر ملت آزربايجان در جنوب داراي دولت ملي خود بودند هرگز فاجعه زلزله ، به اين بزرگي نمود نمي كر.

ملت آزربايجان به خصوص بعد از اين زلزله حقيقتاً چهره فاشيستي اين دولت را با پوست و استخوان خويش احساس كردند .

طيف فعالين مستقل حركت ملي آزربايجان جنوبي از كليه ملت فارس مي خواهد از انديشه هاي ساخته شده فاشيستي صد ساله اخير توسط حاكمان نژادپرست فارس و شعارهايي همچون شعار افراط گرايانه حفظ تماميت ارضي به هر قيمتي و سازش با هر حكومتي پاياين دهند .

طبيعي است كه بدون در نظر گرفتن حق تعيين سرنوشت ملي آزربايجانيها و احترام به خواسته هاي به حق ملتمان ، شعار اتحاد بر عليه حكومت جائر و ظالم جمهوري اسلامي ايران همانا در حد شعار باقي خواهد ماند .

ملت آزربايجان با درس گرفتن از تاريخ به هيچ وجه خود را فداي تفكر اپوزسيونهاي مركز محور در چهارچوب مرزهاي ايران نام نخواهد كرد . 

بدون شك اگر خواستار برادري و دوستي چندين صد ساله باشيم مجبور به احترام گذاري به خواسته هاي ملت بزرگ آزربايجان هستيد .

جمعه سوم شهريور ماه سال 1391
« طیف فعالین مستقل حرکت ملی آزربایجان جنوبی »