۱۳۹۱ خرداد ۱۱, پنجشنبه

خورداد قیامیندا توتوقلانانلارا ایتحاف باشدا تومروس آنانین اولدوزو افسانه توقیر


تك توران : آدینیز بلکه ایلک دفعه قولاغیما چاتدی آما سیزلری چوخدان تانیرام، بیر یولون یولچوسویوق و اودا آزادلیق یولودور. 
سیزده ده باشقالارینا تای آنا وطن، آنا دیل سئوگیسی واردیر و بونا گوره ده اوزونوزو دوستاقدا گورورسوز آما بونو یاددان آپارمایین کی دوستاقدا اولان سیز دئیلسیز بلکه سیزلری دوستاقا سالانلاردیلار. 

در شهر ونکوور روز ۲۸ می به عنوان روز ملي آذربايجان اعلام شد


تك توران : شهردار ونکوور آقاي گريگور رابرتسون روز  ۲۸ ماه می ۲۰۱۲را رسما به عنوان روز ملي آذربايجان در شهر ونکوور اعلام کرد.
نامه رسمي اين اعلام  بوسيله عضو شوراي شهر ونکوور - آقاي تيم استونسون -  به نمايندگان کاميونيتي آذربايجانيها که براي گراميداشت مهمترين حادثه تاريخ اين ملت، يعني روز تولد جمهوري دموکراتيک آذربايجان در مقابل شهرداري ونکوور  جمع شده بودند تحويل داده شد.

آزادی افشین شهبازی پس از 4 ماه و 7 روز بازداشت


تك توران : افشین شهبازی؛ فعال حرکت ملی و دانشجوی دانشگاه تبریز، پس از تحمل بیش از چهار ماه بازداشت و با سپردن قرار وثیقه 20 میلیون تومان، امروز 10 خرداد از زندان تبریز آزاد شد.

المپیاد زبان ترکی در استانبول آغاز شد


تك توران : المپیاد زبان ترکی با شرکت هزار و پانصد نفر از ۱۳٥ کشور جهان روز گذشته طی مراسم باشکوهی در استانبول آغاز گردید. کودکان علاقه مند به زبان ترکی برای شرکت دراین المپیاد از سراسر جهان به ترکیه آمده اند.

آلکسی پیسمان: آزربایجان جنوبی قادر به در هم کوبیدن سیستم قدرت در ایران است


تك توران : گفتگویی با : (Alex Pisman (Ishshal), professor, historian and sociologist (Israel)

با توجه به اینکه ایران در اعتراض به رفتارهای ضد اسلامی دولت سکولار باکو و ارتباط ایشان با دولت های اسرائیل و امریکا سفیر خود را به تهران فرخواند. چگونه میتوان این اقدام شدید تهران را در کنار شرایط پیچیده عرصه بین المللی تفسیر کرد؟

دولت آزربايجان شمالي : مردم آذربایجان تحت هیچ شرایطی نمی تواند با روحانیون کاذب ایران همکاری داشته باشد

تك توران : در ایران روحانیون کاذبی هستند که می خواهند مسائلی دور از واقعیت را به آذربایجان نسبت دهند. این مطلب را علی حسن اف رئیس بخش اجتماعی-سیاسی نهاد ریاست جمهوری آذربایجان روز پنج شنبه در کنفرانسی با موضوع "نقش سازمان های غیر دولتی در توسعه جامعه مدنی" که در باکو برگزار می شد اعلام کرد.

انتقال مهرداد جلالی فرد به اطلاعات اورمیه


تك توران : بنا به خبرهای رسیده  مهرداد جلالی فرد فعال مدنی و دانشجویی آذربایجان  دیروز(09/03/1391) پس از چند روز بلاتکلیفی در زندان مرکزی اورمیه به اداره اطلاعات اورمیه انتقال داده شد.
همچنین اضافه می شود وی فعال دانشجویی دانشگاه اورمیه ،اهل تيکان تپه(تکاب) ، مدیر مسئول نشریه دانشجویی گونش و دانشجوی رشته علوم دامی که در اعتراضات يکم خرداد در اورميه دستگير شده بود

آذربایجان سفیر خود را از تهران برای انجام برای انجام رایزنی و مشورت فرا خوانده است.


تك توران : جوانشیر آخوندوف سفیر آذربایجان روز چهارشنبه تهران را به مقصد باکو ترک کرده است. گفتنی است که هفته گذشته نیز ایران محمد باقر بهرامی سفیر خود را در جمهوری آذربایجان برای مشورت به تهران فرا خوانده است.

آذربایجان 40 نفر را که قصد عملیات تروریستی در مناطق مختلف باکو داشتند بازداشت کرد


تك توران : مقامات امنیتی جمهوری آذربایجان امروز از خنثی سازی یک طرح تروریستی در جریان مراسم یورو ویژن خبر دادند.
40نفر از اعضای یک گروه تروریستی که قصد اخلال در امنیت مسابقه یوروویژیون در باکو و سوء قصد به جان رئیس جمهور آذربایجان را داشتند بازداشت شده است

توبیخ سروان اسدی به دلیل حاضر نشدن در آماده باش اعتراضات یکم خرداد در اورمیه


تك توران : نیروهای نظامی آذربایجان غربی  در اعتراضات یکم خرداد در آماده باش کامل بودند سروان اسدی یکی از نیروهای کادری نیروی انتظامی اورمیه به دلیل حاضر نشدن در آماده باش این روز توبیخ شدند ایشان اعتراضات ملت آذربایجان را کامل مدنی دانسته و اظهار نمودند که حق با ملت است چرا هیچ کس فکری به خشک شدن دریاچه اورمیه نمیکند؟

شاهرخ زمانی به زندان یزد تبعید شد


تك توران : شاهرخ زمانی عضو «شورای نمایندگان کمیته پی‏گیری ایجاد تشکل‏های کارگری» و عضو سندیکای نقاشان که در روز یکشنبه ۷ خرداد ماه از زندان به مکان نامعلومی منتقل شده بود، در روندی غیرقانونی به زندان یزد انتقال یافته است.

۱۳۹۱ خرداد ۱۰, چهارشنبه

جوابيه اي به اتهامات سايت باي بك ــ تك توران چون مستقل است از طیف مستقل حمایت می کند


تك توران : اخيراَ مسئول سایت بای بک با قرار دادن مطلبی به صورت " بازیچه شدن وبلاگ تک توران " متاسفانه با ادبیاتی منحصر به خویش که همواره مورد انتقاد تک توران بوده است با اتهاماتی کاملاً بی اساس و بی مدرک اقدام مستقلانه تک توران را به سبب حمایت از جریان مستقل " طیف فعالین مستقل حرکت ملی آزربایجان جنوبی " را زیر سوال برده و تک توران را متهم به تخریب در حرکت می کند !؟
مسئول سایت بای بک در قسمتی از نوشته خویش می نویسد : " پس از افشاگريهاي متعدد در خصوص افراد و برخي گروههاي کم جمعيت مايل به ايجاد انحراف در حرکت ملي و نيز افشار ارتباط برخي کانالهاي ايرانگرا با دارودسته احمد اوبالي٫ وبلاگ تک توران که قبلا به صورت صادقانه در ارائه اخبار فعاليت ميکرد جبهه گيري اشتباهي کرده و بر عليه باي بک شروع به فعاليت کرد. در مکاتبات قبلي مسئول اين وبلاگ مسنقل بودن خود را از طيفها و گروهها بيان داشته بود ولي اينک مشاهده ميشود که اين وبلاگ عامدانه ميخواهد سرمنشا تخريبات باشد! "
جهت اطلاع مسئول سایت بای بک باید بگوییم که اولاً تک توران به هیچ وجه آبرو و شخصیت سیاسی خویش را فدای یک جریان غیر مستقل نمی کند . تک توران حتی اگر یک درصد هم احتمال می داد که جریان طیف مستقل حقیقتاً به گروه و تشکلی غیر و خارجی مربوط است به هیچ وجه از این جریان حمایت نمی کرد . البته نه به این سبب که با جریانهای دیگر مخالف و در تضاد است بلکه به این جهت که تک توران به علت ماهیت مستقل و داخلی بودنش بیشتر اخبار جریانهای مستقل و داخلی را نشر می کند .

پوستری تقدیم به برادران دربند بهرام و بهنام جعفری، از سوی دانشجویان دانشگاه تبریز


تك توران : بهرام و بهنام جعفری در تاریخ یک خرداد 1391 در جریان اعتراضات مردم تبریز به خشک شدن دریاچه اورمیه بدون هیچ دلیلی بازداشت شده و تاکنون نیز در وضعیت نامعلوم و بلاتکلیفی به سر می برند.
ما جمعی از دانشجویان دانشگاه تبریز خواستار آزادی سریع و بی قید و شرط تمامی بازداشت شده گان در جریانات اعتراض به خشک شدن دریاچه اورمیه هستیم.

براي بزرگنمايي روي تصوير كليك كنيد


طراحي پوستر براي دو فعال مدني در بند افسانه توقير و محمد اسكندرزاده


تك توران : فعالين مدني حركت ملي اقدام به طراحي پوستر براي دو فعال مدني دربند حركت ملي بنامهاي افسانه توقير و محمد اسكندرزاده كردند.

گوجومه گلیر سنی توتوقلو گورنده(محمد اسکندرزاده قارداشیما سونورام)


تك توران : آتمیشام آتدیمی بیر آتدیم اونه
آرخامجا کیم گله کیم لر سوکنه
یانلیز دا قالسام گئری چاغیرما آنا
آخی من هن دئمیشم وطن چاغیرینا

۱۳۹۱ خرداد ۹, سه‌شنبه

برگزاری نمایشگاه کتاب کانون آذربایجان‌ شناسی دانشگاه تبریز+تصاویر


تك توران : کانون آذربایجان‌ شناسی دانشگاه تبریز طبق روال چندین ساله خود، امسال
نیز اقدام به برگزاری نمایشگاه کتاب در نگارخانه ساختمان مرکزی دانشگاه
تبریز نموده است. مراسم افتتاحیه این نمایشگاه در تاریخ 3/3/91 با حضور
دکتر علوی، رئیس دانشگاه و جمع کثیری از دانشجویان علاقه ‌مند برگزار شد.

28 ماييس جومهوريت بايرامي ايله باغلي اسكي شهيرده تؤره ن + شكيللر

تك توران : اسکي شهير آذربايجانليلار درنگينين دوزنله‌ديگي تدبيرده، گونئي آذربايجان ميللي فعاللارينين دا قاتيليمي ايله، جومهوريت بايرامي عصري مزارليغيغندا، اولو اؤندر محمد امين رسولزادنين مزاري باشيندا آنيلدي.


اسکي شهيردن يولا چيخان اوتوبوس ايلک باشدا آنکارادا اولان محمد امين رسولزاده آدينا آنادولو ليسه‌سيني زيارت ائتدي داها سونرا ساعات 11:00 اعتيباري ايله اولو اؤندرين مزاري باشيندا آنکاراداکي گونئي آذربايجانلي ميللي فعاللارلا دا بير آرايا گله‌رک جومهوريت بايرامي تؤره‌نيني ائسازدئر باشچيسي سايين جاويد آيدينين دانيشماسي ايله باشلادي.

مسدود شدن همزمان بيش از ۵۰ خبرگزاري و سايت مطرح كشور


تك توران : بر اساس گزارشات سايتهاي رسمي ايران از ساعت حدود ۲۳ روز يكشنبه بيش از ۵۰ خبرگزاري و سايت خبري و غير خبري پربازديد از دسترس خارج شده اند.

انتقال حسن میرزاخانی به زندان مرکزی تبریز و بی خبری از اکبر مهاجری از فعالین مدنی


تك توران : حسن میرزاخانی از فعالین مدنی آزربایجان پس از تحمل هفت روز در اداره اطلاعات روز دوشنبه به زندان مرکزی تبریز منتقل شد.همچنین از اکبر مهاجری نیز که به همراه حسن میرزاخانی در ششمین سالگرد قیام خرداد 85 در تبریز بازداشت گردیده بود پس از گذشت هفت روز در بی خبری کامل به سر می برند.

بیانیه فعالین دانشجوئی دانشگاه تبریز در مورد دستگیری غیر قانونی افسانه توقیر و سایر دانشجویان


تك توران : ملت بزرگ آذربایجان، 1خرداد 91 صفحه زرین دیگری از صفحات مبارزه زنان و مردان آذربایجان افزود. جو شدید امنیتی و گسیل نیروهای ضد شورش و ضد مردمی سپاه و بسیج و مزدوران اطلاعاتی از سایر استانها به آذربایجان برای ایجاد رعب و وحشت و جلوگیری از تجمع مسالمت آمیز دریاچه ارومیه و عدم توفیق مزدوران رژیم، بار دیگر عزم و اراده ملت آذربایجان را به دنیا نشان داد. حرکت ملی آذربایجان ثابت نمود که هرجا منافعش ایجاب کند با هر میزان از حکومت نظامی قادر به بیان خواسته های خویش است.

وعده‌های بی ‌پايان و بی ‌تاثير برای درياچه اروميه


تك توران : درياچه اروميه همچنان و با سرعت به سمت كوير نمك شدن پيش مي‌رود. مسوولان اما مثل هميشه مشغول وعده‌دادن هستند، وعده‌هاي بي‌نتيجه و گاه متناقض.

در آخرين و جديدترين وعده در اين‌باره روزگذشته رييس سازمان محيط ‌زيست كشور از ممنوعيت ساخت سد جديد در حوضه آبريز درياچه اروميه خبر داد.

۱۳۹۱ خرداد ۸, دوشنبه

آزادی ابراهیم رشیدی از زندان تبریز


تك توران : ابراهیم رشیدی که توسط مامورین امنیتی در شهر تبریز دستگیر شده و به اداره اطلاعات تبریز و سپس زندان تبریز منتقل شده بود، پس از تحمل 4 ماه حبس و با قرار وثیقه امروز از زندان تبریز آزاد شد.
درحالی که فعالین در مقابله زندان مرکزی تبریز برای استقبال در درب خروجی زندان قرار داشتن،ماموران زندان ابراهیم ساوالان را به صورت مخفی با آمبولانس به ترمینال تبریز انتقال دادند.

آخرین اخبار از وضعیت بهنام و بهرام جعفری دو برادر در بند

تك توران: بنا به خبرهای رسیده به اؤیرنجی بهرام جعفری و بهنام جعفری روز شنبه مورخه 06/03/1391 از زندان مرکزی تبریز به اداره اطلاعات این شهر جهت بازجویی منتقل شدند.
این دو برادر در حالی در سلول های انفرادی اداره  اطلاعات به سر می برند که هیچ گونه مدرک و ادلّه ای جهت بازداشت این دو برادر ارائه نشده است.

اينترنت آزربايجان جنوبي دچار اختلال است

 تك توران : بر اساس اخبار دريافتي سرعت اينترنت در آزربايجان جنوبي بعد از حوادث سالگرد قيام يكم خرداد دچار اختلال و نوسنهاي زياد گشته است .

آزادی مهرداد کرمی پس از 5 ماه و 6 روز بازداشت


تك توران: مهرداد کرمی؛ فعال حرکت ملی و دانشجوی دانشگاه تبریز، امروز 8 خرداد 1391، پس از سپری کردن 5 ماه و 6 روز بازداشت، با سپردن قرار وثیقه 20 میلیون تومان از زندان تبریز آزاد شد.

دستگيري دوباره مهرداد جلالي فر در اورميه


تك توران : مهرداد جلالی فرد فعال دانشجویی دانشگاه اورمیه ،اهل تيکان تپه ، مدیر مسئول نشریه دانشجویی گونش و دانشجوی رشته علوم دامی که در اعتراضات يکم خرداد در اورميه دستگير شده بود پس از چند روز بازداشت به قيد وثيقه 10ميليون توماني آزاد شده بود امروز جهت گرفتن گوشي موبايل خود به دوققوز پله مراجعه کرده بود که دوباره دستگير وبه زندان مرکزي اورميه انتقال داده شده است دليل دستگيري دوباره وي هنوز مشخص نيست.

برنده یوروویژن 2012: رقص من تداعی آزادی بود


تك توران : لورین، نماینده سوئد در 57-مین دور مسابقات آواز یوروویژن به میزبانی باکو، طی کنفرانس خبری در پاسخ به سوالی در مورد معنی رقصی که حین ایفای موسیفی اش داشت، گفت که رقص من تداعی کننده آزادی بود. "خودت باش و و زیاد در قید و بند قواعد و محدودیتها نباش، آن زمان آزاد خواهی بود".

اقدام شايسته دانشجويان مراغه


تك توران : فعالین کانون آذربایجانشناسی که در نمایشگاه کتاب و عکس برگزار شده در این سال تحصیلی در دانشگاه  اقدام به فروش تعداد زیادی عکس های مربوط به مفاخر،شخصیت ها،مناظر و مکان های تاریخی آذربایجان کرده بودند.

حذف خبر اعتراف سپاه نسبت به دخالتش در سوریه از خبرگزاری ایسنا


تك توران : خبرگزاری ایسنا خبری را که در آن اسماعیل قاآنی جانشین فرمانده نیروی قدس، به حضور سپاه پاسداران در وقایع سوریه اعتراف کرده بود، پس از چند ساعت حذف کرد.

روز 28 ماه مه سالگرد استقلال جمهوری آذربایجان مبارک باد


تك توران : امروزازتاسیس اولین جمهوری دموکراتیک وحکومت لائیک در شرق و کشورهای مسلمان 94 سال می گذرد.

درروز 28 ماه می  سال 1918  شورای ملی آذربایجان به رهبری " محمد امین رسول زاده " در شهر تفلیس اجلاسی تاریخی  به ریاست حسن بی آقایو برگزار می کند و درآن " بیانیه استقلال جمهوری آذربایجان " را صادرمی کند. ضمن صدور بیانیه برای اولین بار تاسیس جمهوری آذربایحان با اصول اداره پارلمانتاری و براساس اصول دموکراتیک دربین کشورهای شرق و مسلمان به جهانیان اعلام می شود.

افتخاري ديگر براي آذربايجان اينبار توسط دختر مخترع تبريزي


تك توران : كسب دو مدال طلا، تنديس و ديپلم افتخار مسابقات توسط دختر مخترع تبريزي در نمايشگاه بين المللي اختراعات زنان مخترع جهان در كره جنوبي .پريناز مهري كهنمويي دختر تبريزي دو مدال طلا، تنديس و ديپلم افتخار مسابقات و نمايشگاه بين المللي اختراعات زنان مخترع جهان در كره جنوبي را به خود اختصاص داد.

خروج فوتبال از انحصار قرمز و آبی پایتخت ــ مهدي شيرازي فر


تك توران : تاریخ همواره شاهد تغییر و تحولات بوده و زمان به تسخیر هیچ‌چیز و هیچ‌کس درنیامده، فوتبال نیز از این قاعده دور نبوده و امروز از دست دردانه‌ها خارج شده و بر تیم‌های شهرستانی رخ نشان داده است تا بیانگر استعدادها باشد.

شاهرخ زمانی را با دست بند و پابند از زندان تبریز خارج کرده و به مکان نامعلومی انتقال داده اند


تك توران : مطابق اخبار دریافتی از زندان تبریز ساعت دو بعد از ظهر امروز هفتم خرداد ماه ماموران اداره ی اطلاعات شاهرخ زمانی را با دست بند و پابند از زندان تبریز خارج کرده و به مکان نامعلومی انتقال داده اند.
این انتقال بدون هیچ گونه توضیح و دلیل قانونی انجام گرفته و موجب نگرانی شدیدی در بین خانواده و دوستان شاهرخ زمانی شده است. به نظر می رسد رژیم سرمایه داری اسلامی دور جدیدی از فشارها را برای در هم شکستن مقاومت این کارگر زندانی آغاز کرده است.

باکو، یوروویژن، زینب سوئدی و امام جمعه تبریز


تك توران
سايت ایران امروز:
کارزار محسن مجتهد شبستری به جایی نرسید، یوروویژن در باکو با موفقیت و شکوه تمام پایان یافت. صدای سحرانگیز لورین از سوئد، قلب همه اروپایی‌ها را تسخیر کرد. یک جوان ایرانی به نام تورج کشتگر، نماینده نروژ در یوروویژن بود. ترکیه مسلمان تحت کنترل یک دولت اسلام‌گرا را یک جوان یهودی نمایندگی می‌کرد و افتخار ترک‌ها بود.

شورای امنیت رژیم بشار اسد را محکوم ساخت


تك توران : شورای امنیت سازمان ملل متحد طی بیانیه ای رژیم بشار اسد در سوریه را با عباراتی شدید اللحن محکوم ساخت.
شورای امنیت در این بیانیه با اشاره به اینکه در شهر حوله عده زیادی غیرنظامی با تیراندازی از فاصله ای نزدیک به قتل رسیده و علیه غیرنظامیان استثمار بیش از حد فیزیکی اعمال میشود، به قتل ۱۰۸ غیر نظامی منجمله ٤۹ کودک و ۳٤ زن در این شهر تاکید ورزید.

حماسه آذربایجان! ــ حسن جداری


تك توران : خون بگرید دل بحال زار آذربایجان

روزگار تیره ودشوار آذربایجان

کی به پایان میرسد دوران جانکاه فراق

کی میسر میشود دیدار آذربایجان

۱۳۹۱ خرداد ۷, یکشنبه

آخرین اخبار از وضعیت خانم افسانه توقیر فعال مدنی آذربایجان و عضو کانون آذربایجان شناسی دانشگاه تبریز


تك توران : طبق اظهار نظر شاهدان عینی در روز اول خرداد و حوالی  ساعت 9 صبح ماموران امنیتی وزارت  اطلاعات با ارائه یک سناریوی کاملا مکارانه و با توطعه و سو استفاده از احساسات انسانی و عاطفی خانم توقیر وی را به بیرون از دانشگاه تبریز کشانده و در نهایت وحشیگری اقدام به ربودن وی از دانشگاه نموده اند.

گونئي آذربايجاندا بير عسگرين خاطيره دفترينده تورکجه يازديغينا گؤره، ايران رئژيمي طرفيندن باشينا گلن موصيبت


تك توران : "من ايکي ايل اؤنجه عسگرلييه گئتديم ارشد گورهان ائله ديلر مني. بوتون عسگرلره آنا ديلي گونو ايله باغلي دانيشارديم و هر کسين خاطيره دفترينه تورکجه وطن پرور شئيرلر يازارديم. بير نئچه گوندن سونرا گلديلر سوراغيما، آپاريب سورقوليياندان سونرا سالديلار بازداشتا (هبس) بير هفته سونرا چيخديم. اؤزومو راحات توتاماديم، اونلاردا مني راحات بوراخماديلار و بير چوخ شيلر..

آزادی روزبه سعادتی و محمد احدی از زندان مرکزی تبریز


تك توران : روزبه سعادتی و محمد احدی که در تاریخ 4 بهمن 1390 توسط مامورین امنیتی در شهر میانه دستگیر شده و به ااداره اطلاعات تبریز و سپس زندان تبریز منتقل شده بودند، پس از تحمل 4 ماه و 6 روز حبس و با قرار وثیقه 20 میلیون تومان، امروز از زندان تبریز آزاد شدند.

سوئد برنده یوروویژن ۲۰۱۲ ــ ویدئو


تك توران : به دنبال یک ماراتن ۳ ساعته برندگان ٥۷امین مسابقه آواز خوانی اروپا "یوروویژن" مشخص شد کشور سوئد با دریافت ۳۷۲ امتیاز مقام اول این مسابقه را از آن خود ساخت.

لورین، خواننده سوئدی با ترانه "Euphoria"برنده مسابقات امسال یوروویژن شد. مادربزرگها از روسیه که از ابتدای این مسابقه محبوبیت یافته بودند مقام دوم را کسب نمودند.

کشورهای صربستان، آذربایجان و آلبانی نیز به ترتیب در ردیف سوم، چهارم و پنجم  این مسابقه جای گرفتند. جان بونومو نماینده ترکیه در این مسابقه نیز از بین ۲٦ شرکت کننده با کسب ۱۱۲ امتیاز در ردیف هفتم جای گرفت.

 لینک ترانه سوئدی: http://www.youtube.com/watch?v=9SCb0nrjVno  
ردیف کشورها و امتیاز:
۱ سوئد ۳۷۲
۲ روسیه ۲٥۹
۳ صربستان ۲۱٤
٤ آذریابجان ۱٥۰
٥ آلبانی ۱٤٦
٦ استونی ۱۲۰
۷ ترکیه ۱۱۲
۸ آلمان ۱۱۰
۹ ایتالیا ۱۰۱
۱۰ اسپانیا ۹۷
۱۱ مولداوی ۸۱
۱۲ مقدونیه ۷۱
۱۳ رومانی ۷۱
۱٤ لیتوانی ۷۰
۱٥ اوکراین ٦٥
۱٦ بخش یونانی نشین قبرس ٦٥
۱۷ یونان ٦٤
۱۸ بوسنی و هرزگوین ٥٥
۱۹ ایرلند ٤٦
۲۰ ایسلند ٤٦
۲۱ مالت ٤۱
۲۲ فرانسه ۲۱
۲۳ دانمارک ۲۱
۲٤ مجارستان ۱۹
۲٥ انگلستان ۱۲
۲٦ نروژ

وبلاگ آنتي اطلاعات ، جهت مقابله با بيانيه هاي ساختگي وزارت اطلاعات ايران بر عليه طيف فعالين مستقل حركت ملي آزربايجان جنوبي آغاز به كار كرد


تك توران : از زمان اعلام وجود طيف فعالين مستقل حركت ملي آزربايجان جنوبي ، برخي عوامل اتاق فكر جمهوري اسلامي ايران وابسته به وزارت اطلاعات شروع به توهين ، تحقير و شانتاژ برعليه طيف مستقل كردند .

انتقال آیدین ذاکر به اداره اطلاعات و آزادی بقیه دستگیر شدگان در مشکین شهر


تك توران : بنابر اخبار دریافتی از مشکین شهر، تمامی فعالین ملی دستگیر شده در مسیر قلعه قهقهه در مشکین شهر، به جز آیدین ذاکر آزاد شده اند. فعال ملی، آیدین ذاکر برای بازجویی های بیشتر به اداره اطلاعات مشکین شهر منتقل شده است.

۱۳۹۱ خرداد ۶, شنبه

ائسکي شهيرده عوثمان قازي اونيوئرسيتئسينده *آهيسکا تورکلئرينين کادري* باشليکلي کونفرانس کئچيريلدي ــ شكيل


تك توران : تاريخينده ائسکي شهير عوثمان قازي اونيوئرسيتئسينده " آهيسکا تورکلئرينين کادئري" باشليکلي کونفرانس گئجيريلدي.
کونفرانسا کونوشماجي کئنديسي ده آهيسکا تورکو اولان قازي اونوئرسيتئسي اؤيرتيم گؤره وليسي،"بيزيم آهيسکا" دئرگيسي گئنئل يايين يونئتمئني يونوس زئيرئک کاتيليمي ايله گئرجئکلشتيريلدي.

مسابقه فينال یوروویژن امشب در « باكو »



مسابقه فینال یوروویژن
شنبه ششم خرداد 1391 برابر با 26 مه 2012
ساعت برگزاری 12 شب بوقت باکو، 11.30 شب بوقت تبریز، ساعت 9 شب
   بوقت اروپای مرکزی،  ساعت 8 شب بوقت لندن
اين مسابقه همزمان از كانال تلويريوني اجتماعي تي وي كشور آزربايجان و تمامي كانالهاي تلويريوني اروپايي نشان داده خواهد شد

ائلیمیزین تومروس کیمی اولدوزلاری (اورمو دا توتوقلانان قهرمان باجی لاریما سونورام ) ــ تئموچین سابوتای


تك توران : دوز گونو خورداد آیینین بیری گونئی آزربایجانین قهرمان تورک خالقی، بیرداها دوستاقدا قالان اولکه میزین، قیزیل کیتابینا بیر صحیفه داها آرتیب اونو داها زنگینله شدیردی. اورمو و تبریز شهرلرینده اولان ، اورمو گولونون قورولتماسینا اعتراض لاردا چوخلو گنج قیز و اوغلانلار فاشیستی فارس رئژیمی طرفیندن توتوقلانیب، دوستاقلارا آتیلدی لار.

وحشت افسار گسیخته حکومت ایران از اجتماعات 1 خرداد و حرکت ملی آزربایجان ــ توپراق قالالي


تك توران : در این چند روزه ی بعد از اعتراضات 1 خرداد شاهد اتفاقاتی بس غیر عادی از سوی حکومت ایران و در کل نیرو های ضد آزربایجان بودیم. از یک سو فرار به جلو هایی خنده آور و از سوی دیگر آدرس دهی های غلط برای انحراف افکار عمومی. طی روز های اخیر نیز بمباران رسانه ای ایران در مقابل حرکت ملی آزربایجان را شاهد بودیم.

تجمع اعتراضي جمعي از دانشجويان كارشناسي ارشد دانشگاه تبريز براي قطع اينترنت


تك توران : يك منبع محلي به كمپين بين المللي حقوق بشر در ايران گفت عصر روز جمعه ۵ خردادماه ساعت ۱۷ تعدادي از دانشجويان فوق ليسانس دانشگاه تبريز در اعتراض به قطع مداوم سرويس اينترنت اين دانشگاه كه دسترسي آنها را به اين سرويس مختل كرده است در مقابل خوابگاه وليعصر اين دانشگاه تجمع اعتراضي برگزار كردند.

کشف نشانه‌هایی از تولید اورانیوم با غلظت ۲۷ درصد در تاسیسات فردو درایران


تك توران : بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی می‌گویند که نشانه هایی از غنی سازی اورانیوم با غلظت بیشتر از ۲۰ درصد در تاسیسات فردو در ایران پیدا کرده‌اند.

سفر قریب الوقوع وزیر امور خارجه امریکا به آذربایجان


تك توران : بنا به گزارش خبرگزاری ترند هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا در تاریخ 5 ژوئن به جمهوری آذربایجان سفر خواهد کرد. این مطلب را ویکتوریا نولاند سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه اعلام کرد.

حزب ملی اسکاتلند کمپین خود برای استقلال از بریتانیا را آغاز کرد


تك توران : بنا به گزارش بی بی سی ، آلکس ساموند، رییس حزب ملی اسکاتلند و وزیر اول دولت محلی، امروز، جمعه، برنامه حزب و دولت خود برای کسب استقلال از بریتانیا را رسما آغاز کرد.

انتظار می رود که همه پرسی استقلال اسکاتلند در پاییز سال ۲۰۱۴ برگزار شود. با این که احزاب سنتی بریتانیا، یعنی احزاب محافظه کار، کارگر و لیبرال دموکرات، مخالف جدایی از بریتانیا هستند، حزب سبزها گفته است از برنامه حزب ملی اسکاتلند برای استقلال حمایت خواهد کرد.

آزربایجان یازیچیلار بیرلیگی نین گونئی آزربایجان شوعبه سی-نین بیاناتی


تك توران : 2ماي 2012 تاريخینده ايرانين مخفي اورقان امکداشلاري طرفيندن آذربايجان جومهوریتی وطنداشلاري- ايکي گنج ضيالي فريد حوسئين و شهرييار دلگرانی (حاجي زاده) توتولاراق بللي اولمايان يئره آپاريلماسي وطالع لريندن بو گونه کيمي هئچ بير خبرين اولماماسي بيزي ده نيگران ائتميشدير.

لغو غیرمنتظره‌ی مراسم شب شعر تورکی در دانشگاه تهران ــ تصویر


تك توران: مراسم شب شعر تورکی در دانشگاه تهران، چند ساعت مانده به برگزاری مراسم از طرف مسئولین دانشگاه لغو شد. این مراسم که مجوز آن از طرف معاونت فرهنگی صادر شده بود، قرار بود چهارشنبه‌ی گذشته در محل کوی دانشگاه تهران برگزار شود.علی‌رغم پی‌گیری‌های دانشجویان آذربایجانی مسئولان از ارائه‌ی دلایل این لغو ناگهانی امتناع کرده‌اند.

اولوسلاراراسي گونئي آذربايجان تورکلري کونسئيينين ميللي قييامين 6-جي ايل دؤنومو و اورمو گؤولون قورودولماسي سيياستي ايله باغلي بياناتي

تك توران : 2006-جي ايلين ماي آييندا فارس حاکيمييتينه باغلي "ايران قزئتی" نده ميلتيميزه قارشي تهقير ائديجي و ايرقچي سؤزلر درج ائتميشدير.

مينلرله گونئي آذربايجان تورکلري ايران آدلانان اؤلکه‌نين بير چوخ شهرينده، باشدا تبريز اولماقلا گونلردير کوچه‌لره آخيشاراق، دئموکراتيک بير شکيلده اعتيراضلاريني بيلديرمه‌يه چاليشيرلار.

۱۳۹۱ خرداد ۵, جمعه

«جان بونامو» نفسها را در سينه حبس كرد / برادرمان توركيه در فينال يوروويژن ــ تصاوير


تك توران : ديشب باكو هيجاني ترين شب يوروويژن را براي توركيه و دنياي تورك رقم زد .
توركان دنيا همه منتظر بودند تا " جان بونامو " تمثيل گر كشور توركيه به راحتي از مرحله نيمه نهايي مسابقات يوروويژن امسال كه در باكو پايتخت جمهوري آزربايجان شمالي برگزار مي شود عبور كند .

دستگیری بیش از 35 نفر از فعالین مدنی در خیاو(مشکین شهر) و انتقال آنها به اداره اطلاعات

تك توران : بنا به خبرهای رسیده اتوبوس حامل 35 نفر از فعالین مدنی آزربایجان که از شهرهای مختلف برای شرکت در مراسمی عازم قلعه قهقهه بودند، در مسیر منتهی به قلعه متوقف شده، و همگی فعالین دستگیر شده و به اداره اطلاعات مشکین شهرمنتقل شده اند.

آخرین وضعیت پرونده ی ابراهیم رشیدی(ساوالان) روزبه سعادتی ، افشین شهبازی ،مهرداد کرمی ، محمد احدی و داود خداکرمی


تك توران : به اتهامات فعالین مدنی آذربایجان، مهرداد کرمی، ابراهیم رشیدی ساوالان، افشین شهبازی، روزبه سعادتی و محمد احدی دایر بر اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور و تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی ، در شعبه اول دادگاه انقلاب تبریز و به ریاست قاضی رحیم حملبر، روز چهارشنبه مورخ 3/3/90 ساعت 9 صبح رسیدگی شده است.

تركان تكاني خورده اند. هويت ملي ترك در حال شكل گيري، اما بر مباني مبهم و نه چندان درست است ــ مئهران باهارلي


تك توران : بي شك يكي از عوامل اصلي عقب ماندگي بارز ملي گروههاي تركزبان ساكن در ايران، قرار گرفتن خلق ما در معرض سياستهاي گسترده و دراز مدت آسيميلاسيونيست دولتي است.