۱۳۹۱ خرداد ۷, یکشنبه

آخرین اخبار از وضعیت خانم افسانه توقیر فعال مدنی آذربایجان و عضو کانون آذربایجان شناسی دانشگاه تبریز


تك توران : طبق اظهار نظر شاهدان عینی در روز اول خرداد و حوالی  ساعت 9 صبح ماموران امنیتی وزارت  اطلاعات با ارائه یک سناریوی کاملا مکارانه و با توطعه و سو استفاده از احساسات انسانی و عاطفی خانم توقیر وی را به بیرون از دانشگاه تبریز کشانده و در نهایت وحشیگری اقدام به ربودن وی از دانشگاه نموده اند.

و امروز پس از گذشت 7روز از دستگیری این فعال آذربایجانی هنوز خبر کاملا دقیق و صحیحی از وضعیت سلامتی و روحی و روانی وی در دست نیست. و خانواده خانم توقیر شدیدا نگران وضیت سلامتی وی می باشند. مراجعه  خانواده خانم توقیر به دادسرای تبریز و صحبت با بازپرس پرونده به دفعات مکرر کاملا بی نتیجه بوده و این در حالی است که خانم توقیر هر روز برای انجام بازجویی به وزارت اطلاعات تبریز منتقل و مجددا به زندان تبریز ارجاع داده میشود. و پس از گذشت 7 روز، بازجویی ها همچنان ادامه دارد.سوال این است که آیا در مورد بازجویی های متهمان پرونده های فساد اقتصادی و مالی که مکررا در کشور صورت میگیرد نیز این چنین حساسیت هایی صورت میگیرد؟؟
 
مراجعه وکیل مدافع  خانم توقیر به زندان مرکزی تبریز در روز 7خرداد نیز کاملا بی نتیجه  بوده و به علت ممنوع الملاقات بودن خانم توقیر وکیل مدافع وی موفق به انجام ملاقات با این فعال آذربایجانی نگردیده است.

فعالین حرکت ملی و  دانشجویی آذربایجان شدیدا خواستار  آزادی بی قید و شرط  و هرچه سریعترخانم توقیر میباشند. در غیراینصورت شاهد برگزاری تحصن ها و اعتراضات متعددی در صحن دانشگاههای آذربایجان خواهیم بود.