۱۳۹۱ خرداد ۳, چهارشنبه

آخرین خبر از وضعیت خانم افسانه توقیر


تك توران : یک روز پس از بازداشت غیر قانونی افسانه توقیر، منزل ایشان مورد تفتیش و بازرسی قرار گرفت. از سویی دیگر بعد از گذشت 3 روز از بازداشت افسانه توقیر، پیگیری های خانواده توقیر از نهادهای مربوطه هنوز نتیجه ای نداده است .

در تاریخ دوم خرداد پس از چندین ساعت انتظار، مقام قضایی صادر کننده حکم بازداشت در دادگستری استان یافت نشد و خانواده توقیر در نهایت بهت و ناباوری متوجه شدند که نام ایشان در دفتر کل دادگستری ثبت نگردیده است. پس از پیگیری فراوان از زندان تبریز ، حضور افسانه توقیر در زندان تایید شد اما نهاد قضایی و علت صدور قرار بازداشت همچنان در ابهام بود که با اصرار پدر ایشان با ملاقات تلفنی نامبرده با خانواده موافقت گردید. اما پس از ساعتها انتظار مسئولان زندان اعلام کردند که افسانه توقیر به اداره آگاهی منتقل شده است. پس از مراجعه خانواده به اداره آگاهی ، آنها نیز گفتند به زندان تبریز مراجعه کنید!

 بنابر گفته های خانواده ایشان، بعد از دهها بار مراجعه بین زندان و اطلاعات و آگاهی و دادگستری، هنوز حضور افسانه توقیر در زندان تبریز قطعی به نظر نمی رسد و این باعث افزایش نگرانی خانوده در مورد امنیت و سلامت فرزندشان شده است.