۱۳۹۱ خرداد ۱۱, پنجشنبه

آذربایجان 40 نفر را که قصد عملیات تروریستی در مناطق مختلف باکو داشتند بازداشت کرد


تك توران : مقامات امنیتی جمهوری آذربایجان امروز از خنثی سازی یک طرح تروریستی در جریان مراسم یورو ویژن خبر دادند.
40نفر از اعضای یک گروه تروریستی که قصد اخلال در امنیت مسابقه یوروویژیون در باکو و سوء قصد به جان رئیس جمهور آذربایجان را داشتند بازداشت شده است
.
بنا به گزارش خبرگزاری ترند به نقل از وزارت امنیت ملی آذربایجان ، این وزارتخانه طی عملیاتی این گروه تروریستی را که به رهبری وقار پادار اف ساماندهی شده بود افشاء و 40 تن از اعضای آن را بازداشت کرد.
بر اساس این گزارش در هنگام بازداشت این افراد دو نفر از رهبران این گروه با مامورین وزات امنیت ملی درگیر شده و به هلاکت رسیده استبرای بازداشت اعضای این گروه تروریستی در شهرهای باکو، گنجه، سومگائیت، قاخ، زاگاتالا قوصار، شکی خاچماز ، و مناطق آبشوران و شابران حومه باکو عملیات صورت گرفته است.
 بر اساس این گزارش این افراد در داغستان روسیه تعلیم دیده و قصد داشتند همچنین برای ایجاد اختلافات دینی و قبیله ای یک سری عملیاتهای انتحاری و بمبگذاری در مراکز، مساجد و امکان زیارتگاهی انجام دهند.

وزارت امنیت ملی جمهوری آذربایجان در توضیح اعلام کرد، این وزارتخانه تصمیم گرفت این خبر را در طول مراسم یورو ویژن فاش نکند تا موجبات نگرانی شهروندان و میهمانان خارجی فراهم نشود.

اعلام این خبر در شرایطی است که جمهوری آذربایجان در ماههای گذشته بارها رژیم تهران را به طراحی عملیات تروریستی در این کشور متهم کرده است.