۱۳۹۱ خرداد ۲, سه‌شنبه

جمهوري آزربايجان شمالي : ايران به مركز تبليغات سوء عليه آذربايجان تبديل شده است


تك توران : به گزارش خبرگزاري ترند حسن اف با اعلام اينكه ايران از همان آغاز تبديل شدن شهر باكو به يك شهر جذاب، ورود گردشگران خارجي به اين شهر و عملكرد آزاد آنها حسادت مي ورزيد گفت: واقعيت اين است كه اين همه هياهو و تبليغات منفي عليه آذربايجان همه با ادعاهاي واهي مثل رژه همجنس بازان و تعقيب اسلامگرايان صورت مي گيرد.
وي افزود: در اين راستا، ما بارها و بارها به دولت ايران هشدار داده ايم ، مقامات آذربايجاني به ايران سفر كرده است و در ديدارهايي كه با انها داشته ايم به دفعات به انها گوشزد كرده ايم كه شما به سيستم سكولار ما دخالت نكنيد و ما به سيستم مذهبي شما دخالت نمي كنيم. مردم آذربايجان به باورهاي اسلامي خود معتقد هستند و اين راه را ادامه مي دهند و در آذربايجان يك مدل مخصوصي از اسلام وجود دارد.

حسن اف با ابراز تاسف از ادامه تبليغات سو عليه آذربايجان در ايران گفت: مگر در آذربايجان قرار است رژه همجنس بازان برگزار شود؟ نمي دانم فكر برگزاري اين رژه از كجا به مخ آنها فرو رفته است؟ در آذربايجان مفهوم رژه همجنس بازان قابل درك نيست و واژه خاصي براي آن در نظر گرفته نشده است ولي در انها براي اين مفهوم واژه اي هست به نام "ابنه" . نمي دانم اين "ابنه" از كجا به مخ آنها فرو رفته و توسعه يافته است؟