۱۳۹۱ خرداد ۸, دوشنبه

شورای امنیت رژیم بشار اسد را محکوم ساخت


تك توران : شورای امنیت سازمان ملل متحد طی بیانیه ای رژیم بشار اسد در سوریه را با عباراتی شدید اللحن محکوم ساخت.
شورای امنیت در این بیانیه با اشاره به اینکه در شهر حوله عده زیادی غیرنظامی با تیراندازی از فاصله ای نزدیک به قتل رسیده و علیه غیرنظامیان استثمار بیش از حد فیزیکی اعمال میشود، به قتل ۱۰۸ غیر نظامی منجمله ٤۹ کودک و ۳٤ زن در این شهر تاکید ورزید.


در این بیانیه یادآوری شد که رژیم بشار اسد با توسل به این حملات، حقوق و موازین بین المللی و قطعنامه های شورای امنیت را نقض میکند.

در بیانیه شورای امنیت چنین گفته شد: "حکومت سوریه با استفاده از قوه قهریه منجمله سلاحهای سنگین به این شکل زشت و وقیحانه علیه مردم غیر نظامی در مراکز مسکونی، تعهدات خود در چهارچوب حقوق و موازین بین المللی و قظعنامه های شورای امنیت را نقض میکند. عاملین خشونت در حوله، باید در اسرع وقت دستگیر و به پنجه عدالت تحویل داده شوند."

در این بیانیه همچنین از بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد خواسته شده است که با تحقیق پیرامون این جرائم، نتیجه را طی گزارشی به شورای امنیت ارائه نماید.

در نشست شورای امنیت، هروه لادسوس معاون مسئول از عملیات سپاه صلح دبیر کل سازمان ملل متحد و ژنرال روبرت مود فرمانده ناظران ملل متحد در سوریه، بریفینگی برای کشورهای عضو ترتیب دادند.

ژنرال مود با تائید استفاده از گلوله های توپ و تانک در منطقه قتل عام، رژیم بشار اسد را مسئول آن دانست.

در این میان کوفی عنان نماینده سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب، بلافاصله بعد از دریافت خبر قتل عام در شهر حوله عازم سوریه گردید.

منابع دیپلماتیک اعلام میدارند که در حوادث خشونت بار در سوریه تا کنون، بیش از ده هزار نفر کشته شده اند.