۱۳۹۱ خرداد ۲, سه‌شنبه

پیام تبریک طیف فعالین مستقل حرکت ملی آزربایجان جنوبی خطاب به ملت قهرمان آزربایجان در سالگرد قیام یکم خرداد و تاکید بر ادامه اعتراضات


تك توران : « ملت شريف و قهرمان آزربایجان »
شما در ششمین سالگرد قیام خونین خرداد ماه 85 در حالی که تمامی رسانه های فارس زبان اعم از حکومتی ، غیر حکومتی و حتی رسانه های وابسته به اپوزسیونهای فارس محور به اطلاح مخالف جمهوری اسلامی برچسب سکوت ننگینی بر دهانشان بسته بودند یکبار دیگر تاریخی دوباره نوشتید . یک بار دیگر نشان دادید که غیرت آزربایجانی نمرده و روح همواره بزرگ ملتمان قادر است هر فضای خفقان و رعب وحشتی را شکسته و دشمنانش را خوار سازد .

ششمین سالگرد قیام خونین خرداد ماه 1385 درحالی غرورآفرینانه گرامیداشته شد که فعالین حرکت ملی آزربایجان سال 91 را به حق به نام سال مبارزه برای نجات دریاچه تشنه اورمیه انتخاب کرده بودند .
دشمن راسیست فارس برای اینکه این تظاهرات شکل نگیرد دست به هر شیوه رذیلانه و کثیفی همچون پخش بیانیه های دروغین و ساختگی به نام طیف مستقل حرکت ملی آزربایجان زد اما این ملت و این حرکت نشان داد به آن مرحله از پختگی سیاسی رسیده است که چنین سیاستهای کثیفی هرگز جواب نخواهد داد .
طیف فعالین مستقل حرکت ملی آزربایجان جنوبی این پیروزی بزرگ را به تمامی ملت آزربایجان، فعالین ملی ، علی الخصوص فعالین گمنام و سمپات طیف مستقل که رشیدانه در چنین فضای سنگین امنیتی فراخوان طیف فعالین مستقل را در بین ملتمان پخش کردند کمال تشکر و قدردانی را دارد .
طیف مستقل به جد خواستار ادامه اعتراضات ملی برای نجات دریاچه اورمیه بوده و در این راه مصمم است.
از فعالین و طیفهای ملی درخواست می کنیم پیشنهادات خود را برای چگونگی ادامه اعتراضات مدنی ارائه دهند .

طرح پیشنهادی طیف فعالین فعالین مستقل حرکت ملی آزربایجان جنوبی برای ادامه اعتراضات مدنی برای حفظ و نجات دریاچه اورمیه :
اکنون که موج دیگری از اعتراضات ملی برای کسب حقوق اولیه ملی و نیز پایفشاری برای حفظ محیط زیست آزربایجانمان شروع گشته پیشنهاد می شود ادامه اعتراضات را بر اساس سیستمی مشخص طراحی کنیم .
پیشنهاد ما برای پلان راه بر این است که اعتراض 1 خرداد 91 را به اعتراضات یک روز در هر هفته بسط دهیم . ماهیت این اعتراضات باید بر اساس جنگ فرسایشی و ریزش نیروهای امنیتی حاکمیت و کاملاً هوشمندانه و بدور از احساسات باشد .
بنابراین ما پیشنهاد می کنیم برای شروع از هفته های بعدی فراخوانهایی برای اعتراضات سکوت و پیاده روی در مکانهای تعیین شده در تمامی شهرهای آزربایجان داده شود .
اگر بتوانیم مرحله اول از اعتراضات را کاملا در بین ملتمان جای بیاندازیم بدون تردید رفته رفته ماهیت این تظاهرات را با برنامه ریزی دقیق خواهیم توانست هرچه بیشترقدرتمندتر کنیم . در مراحل بعدی می توانیم اعتراضات را با تغییر فاز از یک روز در هفته به دو روز ، سه روز و در نهایت به اعتراضات روزانه تبدیل نماییم .
از کلیه جریانهای ملی آزربایجانی می خواهیم پیشنهادهای سازنده خود را برای گرفتن تصمیم درست و بهتر با طیف مستقل در جریان بگذارند .

« طیف فعالین مستقل حرکت ملی آزربایجان جنوبی »
2 خرداد ماه 1391