۱۳۹۱ خرداد ۱۱, پنجشنبه

المپیاد زبان ترکی در استانبول آغاز شد


تك توران : المپیاد زبان ترکی با شرکت هزار و پانصد نفر از ۱۳٥ کشور جهان روز گذشته طی مراسم باشکوهی در استانبول آغاز گردید. کودکان علاقه مند به زبان ترکی برای شرکت دراین المپیاد از سراسر جهان به ترکیه آمده اند.

مسابقات المپیاد زبان ترکی با شرکت هزار و پانصد نفر از ۱۳٥ کشور جهان روز گذشته طی مراسم باشکوهی در استانبول آغاز گردید. هزاران کودک علاقه مند به زبان ترکی بدون توجه به زبان، دین و رنگ و فرهنگ متفاوت در مسابقات المپیاد زبان ترکی گردهم آمدند.

نمایشات دانش آموزانی که از ۷ قاره جهان برای شرکت در مسابقات المپیاد زبان ترکی که از سوی انجمن بین المللی زبان ترکی ترتیب یافت تماشاگران را به حیرت و شگفتی وا داشت. گروه کر متشکل از دانش آموزان ترانه "بشریت دست به دست هم بدهید، آنوقت روز عید می شود " را سر دادند.

ترانه "ای استانبول عزیز" با اجرای سما سلطان اوف از آذربایجان بسیار مورد پسند قرار گرفت. ترانه دلنشین "نخوان بلبل" با اجرای دانش آموز اندونزیایی نیز حضار در سالن را به شور و وجد آورد. علاوه بر ترانه ها، رقص های محلی نیز مورد توجه فراوان قرار گرفت.

عمر دینچر وزیر آموزش ملی ترکیه اعلام داشت که برای ترویج و گسترش زبان ترکی تلاش های جدی بعمل می آورند.
دانش آموزانی که برای شرکت در المپیاد زبان ترکی به ترکیه آمده اند با ترتیب نمایشات مختلف در ٤۱ استان ترکیه و در راس آنکارا و استانبول قدرت و خلاقیت خود در کاربرد زبان ترکی را نشان خواهند داد.

مراسم اختتامیه این مسابقات در استادیوم شرکت مخابرات ترکیه به تاریخ چهاردهم ماه ژوئن برگزار خواهد شد. در مراسم اختتام یک گروه ۲۹۰ نفره متشکل از کودکان جهان نمایش باشکوهی اجرا خواهند کرد.