۱۳۹۱ خرداد ۱۰, چهارشنبه

جوابيه اي به اتهامات سايت باي بك ــ تك توران چون مستقل است از طیف مستقل حمایت می کند


تك توران : اخيراَ مسئول سایت بای بک با قرار دادن مطلبی به صورت " بازیچه شدن وبلاگ تک توران " متاسفانه با ادبیاتی منحصر به خویش که همواره مورد انتقاد تک توران بوده است با اتهاماتی کاملاً بی اساس و بی مدرک اقدام مستقلانه تک توران را به سبب حمایت از جریان مستقل " طیف فعالین مستقل حرکت ملی آزربایجان جنوبی " را زیر سوال برده و تک توران را متهم به تخریب در حرکت می کند !؟
مسئول سایت بای بک در قسمتی از نوشته خویش می نویسد : " پس از افشاگريهاي متعدد در خصوص افراد و برخي گروههاي کم جمعيت مايل به ايجاد انحراف در حرکت ملي و نيز افشار ارتباط برخي کانالهاي ايرانگرا با دارودسته احمد اوبالي٫ وبلاگ تک توران که قبلا به صورت صادقانه در ارائه اخبار فعاليت ميکرد جبهه گيري اشتباهي کرده و بر عليه باي بک شروع به فعاليت کرد. در مکاتبات قبلي مسئول اين وبلاگ مسنقل بودن خود را از طيفها و گروهها بيان داشته بود ولي اينک مشاهده ميشود که اين وبلاگ عامدانه ميخواهد سرمنشا تخريبات باشد! "
جهت اطلاع مسئول سایت بای بک باید بگوییم که اولاً تک توران به هیچ وجه آبرو و شخصیت سیاسی خویش را فدای یک جریان غیر مستقل نمی کند . تک توران حتی اگر یک درصد هم احتمال می داد که جریان طیف مستقل حقیقتاً به گروه و تشکلی غیر و خارجی مربوط است به هیچ وجه از این جریان حمایت نمی کرد . البته نه به این سبب که با جریانهای دیگر مخالف و در تضاد است بلکه به این جهت که تک توران به علت ماهیت مستقل و داخلی بودنش بیشتر اخبار جریانهای مستقل و داخلی را نشر می کند .

ثانیاً در سلسله مطالب رد و بدل شده بین بای بک و طیف مستقل ، تک توران نوشته های هردو طرف را کاملاً دمکراتیک وار چاپ کرده است .
نویسنده بای بک در قسمتی دیگر می نویسند : " نکته قابل توجه اينکه٫ تمامي اقدامات طيف کذايي از سرويسهاي فارسي-ايراني بهره ميگيرند و افتتاح جديدترين وبلاگ ايشان نيز در سرور بلاگفا (وبلاگ فارسي) صورت گرفته است. اين چگونه طيفي است که در سرورهاي فارسي-ايراني به راجتي بر عليه رژيم فارس جبهه گيري ميکند در حالي که وبلاگهاي فرهنگي-ادبي در روزههاي نخست فعاليت خود مسدود ميگردند؟ و نيز٫ اين طيف فقط و فقط به زبان فارسي بيانيه صادر ميکند و انگ ميزند و تخريب ميکند! مگر يکي از اهداف حرکت ملي دفاع از زبان مادري و تبليغ استفاده از آن نميباشد؟ "
در این مورد هم توضیح این که اتفاقاً در همان لحظه ای که این خبر را از طیف مستقل دریافت کردیم به ایشان تذکر دادیم که چرا از " بلاگفا " چنین وبلاگی را باز کرده اید دقیقاً همان سئول بای بک را تک توران نیز از دوستان مان پرسیده است .
سئوالی که ما از طریق ایمیل رسمی مان از طیف مستقل پرسیده ایم دقیقاً در این قسمت آورده می شود :
"
Salamlar ve sayqılar
Eziz doslar bildiginiz kimi blogfa emniyetli server deyil blogfa bu blogu bağliye biler.
Hörmetle" tek turan "
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
جوابیه ای که از طرف طیف مستقل گرفته ایم با توجه به اجازه ای که طی مکاتبه مستقیم از ایشان گرفته ایم نیز در همین قسمت درج می شود . جوابیه طیف : " salamlar və hər vaxtınız xeyr
Dəyərli tek turan çalışanları . eleşdirinizdən təşəkür edirik ancaq biz bu bloqu bilərəkdən blogfa da açmışıx.
Onun nədənləri bunlardan ibarətdir : 1 - əyərsə iran muxabirati bloqu filter edib ya xud bağlarsa bu məsələ özlərinin abrısını aparacaqdır artıqı biz yeni serverdən başqasını aça bilirik mərak etməyin
2- bizcə iran ittilat organı bu bloqu çox gümanki öncə gətirdigimiz nədənlə bağliyə bilmiyəcək beləliklə biz həm sözlərimizi bir filtersiz serverdən yayacaq həmdə düşünəlim bu məsələ necə iran ittilat organlarını əsəbləndirəcək görə görə bağliyə bilmiyəcəklər
Sayqilə güney azerbaycan milli musteqil fealları teyfi "
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
در حقیقت جواب دوستان به نظرمان کاملاً قانع کننده بود و اتفاقا سیاست ایشان را خیلی هم پسندیدیم . البته تک توران قسمتهای دیگر مربوط یه طیف را به خود دوستان طیف مستقل واگذار می کند چرا که تک توران در مقام دفاع از طیف نیست قطعا دوستان بهتر از ما جواب انتقادها را خواهد داد .
نویسنده سایت بای بک در قسمتی دیگر می نویسند : " باي بک معتقد است که افراد و گروهها آزادانه بايد انديشه و اهداف خود را منتشر نمايند ولي وقتي سخن از حرکت ملي ميشود٫ بايستي دقتها معطوف به حرکات موذيانه و اشتباه باشد و نفوذيها اجازه فعاليت آزاد نداشته باشند. خاطر نشان ميسازد که اخيرا برخي از افراد وبلاگ نويس در داخل آذربايجان جنوبي دستگير شده و تحت برخي شکنجه يا معامله قول همکاري با وزارت اطلاعات را داده اند. فيسبوک نيز صفحات متعددي به نام آذربايجان هدايت ميکند که در آن همراه با دعوت به تظاهرات خرداد٫ تبليغ براي شرکت در راهپيمايي مراسم سالگرد فوت آيت الله خميني نيز جاي ميگيرد! "
دقت دوستان به خصوص مسئول سایت بای بک را به این قسمت جلب می کنیم از این قسمت از نوشته متاسفانه بوی دیگری به مشام می رسد .
نسبت به این قسمت از نوشته بای بک 2 سئوال از مسئول سایت بای بک داریم :
1 – این وبلاگ نویسها چه کسانی هستند آیا شما ایشان را می شناسید ؟
2 – شما از کجا می دانید و چگونه اطلاع دارید که این وبلاگ نویسها به اداره اطلاعات قول همکاری داده اند ؟ صرفاً جهت اطلاع خود می پرسيم آیا شما در وزارت اطلاعات ایران هستید ؟
و اما یک نکته دیگر نسبت به این قسمت از نوشته اینکه تک توران می داند که بای بک با چه تبحری می خواهد ذهن فعالین ملی را نسبت به تک توران خراب کند ! لابد بر اساس عقیده ایشان آن عده از وبلاگ نویسهای دستگیر شده عضو تک توران هستند !!؟؟
برای اثبات این مطلب کذب و مخربانه از بای بک مدرک می خواهیم . مسئولین سایت بای بک مطمئن باشند که تک توران چه قبل و چه بعد از استقلال آزربایجان جنوبی این مطلب و اتهام کذب را در آرشیو خود نگه خواهد داشت و بابت این ادعای کذب حتماً بازخواست حقوقی انجام خواهد گرفت .
به نام تک توران تا بدین روز به هیچ وجه به علت عدم داشتن مدرک و دلیلی متقن ، سایت بای بک و هیچ سایتی را متهم به همکاری با وزارت اطلاعات ایران نکرده ایم و این را هم مغایر با اصول اخلاقی ژورنالیستی می دانیم . چاپ کردن افکار دیگران نیز به جهت خصوصیات دمکراتیک تک توران بوده است . اما این مطلب را صراحتاً به نام تک توران می گوییم که سایت بای بک با دخالتهای نادرست و اتهام زنی های بی مدرک متاسفانه به حرکت ملی آزربایجان ضربه می زند .
نویسنده در قسمتی دیگر می نویسند : " اينکه مسئول وبلاگ تک توران چه راهي برگزيده و چگونه تغيير ماهيت داده است جاي سوالي است که جواب به آن به خاطر پنهاني بودن فعاليتهاي ايشان و طيف مورد تصديقشان گرفتني نخواهد بود ولي خوانندگان باي بک و ديگر سايتها ميدانند که چگونه تصميم بگيرند. از دست دادن يک قلم و وبلاگ ضربه اي است براي حرکت ملي٫ ولي تميز ماند حرکت ملي بايد خط اساسي فعاليتهاي ما باشد. "
در پاسخ به این مطلب باید بگوییم که این شما و سایت بای بک نیستید که یک قلم و یا یک خبرگزاری مستقل را ارزش گذاری و یا حذف می کنید بلکه این ملتمان است که تصمیم می گیرند که چه کسانی و چگونه به حرکت ملی ضربه می زنند یا خدمت می کنند . با عرض تاسف باید گفت شما در این مقام نیستید .
در پایان خدمت مسئول محترم سایت بای بک خاطرنشان سازیم که :
1- لطف بفرمایند از ادبیات زشت و چاله میدانی که نه با مدنیت ملت آزربایجان و نه با ماهیت حرکت ملی آزربایجان همخوانی ندارد دست بردارند . 2 – تک توران را به سبب حمایت از جریانهای مستقل متهم نکنند چرا که تک توران بابت چاپ مطالب خویش از هیچ جریانی دستور نمی گیرد . 3 – دست از تخریب سایتها و جریانهای صادق ملی بردارند چرا که تا جایی که ما می دانیم تقریباً هیچ سایت و جریانی در حرکت نبوده که مورد لطف ادبیات ناحق و زیبای شما قرار نگرفته باشند .
مدیریت وبلاگ خبری تحلیلی تک توران
چهارشنبه 10 خرداد 1391

 لينك متن منتشر شده در سايت باي بك 
http://far.baybak.com/shomareh_5103.azr