۱۳۹۱ خرداد ۴, پنجشنبه

آخرین اخبار از وضعیت بازداشت شدگان 1 خرداد 91


تك توران : ظهر امروز پسر 14 ساله ای به نام افشین که روز 1 خرداد  91 در راسته کوچه تبریز بازداشت شده بود به قید وثیقه ی پروانه کسب آزاد شده است.
بی خبری مطلق از وضعیت محمد اسکندرزاده نگرانی ها از سلامت جسمانی این فعال مدنی را بیش از پیش کرده و تا کنون هیچ اطلاع دقیقی از محل نگهداری وی در دسترس نیست.

همچنین نام سامان و ساسان  صادقپور  و بهنام احمدی(دانشجوی برق دانشگاه سراسری تبریز) و بهرام احمدی(دانشجوی دانشگاه آزاد بناب) در میان بازداشت شدگان 1 خرداد تبریز دیده میشود.
لازم به ذکر است برادران صادق پور و  احمدی همگی در تجمعات اعتراظی به خشکاندن دریاچه ارومیه و در پی فراخان برگزاری تجمع اعتراضی اول خرداد، در بازار تبریز و توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده اند.
بعلاوه اخباری که از افسانه توقیر فعال دانشجويي و مدني آزربايجان و عضو كانون آزربايجان شناسي دانشگاه تبريز  در دست است حاکی از آن است که ایشان تحت انواع شکنجه های روحی و روانی و به طور مستمر هر روز و برای بازجویی به اداره ی اطلاعات تبریز منتقل میشوند.
با توجه به اعمال خشونت در بازداشت غیر قانونی این فعال مدنی در مقابل دانشگاه تبریز و نگرانی از وظعیت جسمانی  ایشان و فقط مادر نام برده امروز ظهر و در زندان مرکزی تبریز موفق به ملاقات حضوری بسیار کوتاهی شد اما مقامات قضایی همچنان از ارائه ی  پاسخی قطعی امتناع میکنند و ایشان همچنان در بلاتکلیفی بسر میبرند.

سوسوز گؤل ضمن ابراز نگرانی شدید از عاقبت اقدامات غیر قانونی مقامات امنیتی و قضایی خواستار آزادی بدون قید و شرط تمام عزیزان در بند میباشد.
به امید آزادی تمام فرزندان وطن- گله جک بیزیمدیر 
سوسوزگول