۱۳۹۱ خرداد ۲, سه‌شنبه

پیگیری موضوع دستگیری دوشاعر جوان آذربایجانی در ایران


تك توران : موضوع دستگیری و نگهداری شاعران جوان آذربایجانی در ایران بصورت مستمر پیگیری می شود . این مطلب را المان عبد الله اف سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان روز دوشنبه در کنفرانس مطبوعاتی خود اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری ترند ، عبد الله اف با اعلام اینکه سر کنسولگری آذربایجان در تبریز، و سفارت آزربایجان در تهران همزمان هر روز پیگیر این مسئله هستند و مکاتبات خود را ادامه می دهند گفت: متاسفانه طرف ایرانی نه اینکه در مورد برگرداندن این افراد بلکه در مورد بازداشت انها نیز هیچ اطلاعاتی را در اختیار ما قرار نمی دهد.

در این کنفرانس مطبوعاتی که علی حسن اف رئیس بخش اجتماعی-سیاسی نهاد ریاست جمهوری آذربایجان نیز شرکت داشت با اعلام اینکه امروزه صدها و شاید هزاران نفر از مردم ایران به جمهوری آذربایجان سفر می کند گفت: اگر قرار بود ما هر کدام از انها را به اتهام جاسوسی و تهدید علیه امنیت ملی ببینیم ان موقع دیگر روابط دوستی و همسایگی میان ما به وجود نمی امد. تصور اینکه خانواده های این دو شاعر جوان در طول این هفته ها چه کشیده اند خیلی سخت است.
حسن اف بر ضرورت فعالتر شدن خبرنگاران آذربایجانی در این زمینه تاکید کرد.

گفتنی است که شهریار حاجی زاده و فرید حسین اوف که در اول ماه مه برای شرکت در فستیوال ادبی به ایران سفر کرده بودند درتاریخ سیزده اردیبهشت هنگام بازگشت به جمهوری آذربایجان از سوی ماموران لباس شخصی بازداشت شده اند. علت بازداشت این دو شاعر هنوز معلوم نیست.