۱۳۹۰ شهریور ۱۵, سه‌شنبه

بی خبری از وضعیت محمود فضلی فعال مدنی حرکت ملی آذربایجان

محمود فضلی فعال مدنی حرکت ملی آذربایجان روز چهارشنبه 2 شهریور 90 به همراه 30 تن دیگر از فعالین آذربایجانی در مراسم افطاری که در منزل شخصی مصطفی عوض پور در حال برگزاری بود، بازداشت شده است.

هنوز خبر دقیقی از محل نگهداری و اتهام وارده و دلیل بازداشت این فعال آذربایجانی در دست نیست. بیم آن می رود که مامورین امنیتی این فعال مدنی آذربایجانی را زیر شکنجه جسمی و روحی قرار دهند.

محمود فضلی فعالیت های هویت طلبانه خویش را از اوایل دوران دانشجویی در دهه هفتاد در تهران شروع می کند. محمود فضلی عضو هیئت موسس مجمع دانشگاهیان آذربایجانی پس از دوران دانشجویی نیز فعالیت های هویت طلبانه خویش را در تهران ، تبریز و خوی پی می گیرد. وی پیش از این نیز ، به واسطه فعالیت های مدنی خویش در راه آذربایجان چندین بار طعم حبس و بازداشت را چشیده است. سابقا محمود فضلی ۱٨ خرداد ٨۹ از سوی ماموران اداره اطلاعات در تبریز بازداشت شده بود ماموران پس از بازداشت فضلی به همراه وی به منزل مسکونی اش در منطقه منظریه تبریز مراجعه و ضمن تفتیش منزل اتومبیل شخصی، کتابهای شعر و داستان تورکی، مدارک شناسایی و سایر وسایل شخصی وی را با خود برده بودند. مهندس فضلی پس از گذرانده نزدیک به 5 ماه بازداشت موقت به قید وثیقه 220 میلیون تومانی از زندان مرکزی تبریز آزاد شدند.در جریان این بازداشت آقای فضلی محکوم به تحمل ۶ ماه حبس تعزیری شدند.

این فعال آذربایجانی طی سال های ۸۱ ، ۸۲ و ۸۴ دستگیر و ماه ها در بازداشتگاه های نهاد های امنیتی به سر برده است. همچنین آقای فضلی گذراندن ۶ ماه حبس تعزیری را در سال ۸۲ در پرونده ی خود دارد. مهندس فضلی در جریان اعتراضات مقابل زندان تبریز در سال ۸۷ در مورد دستگیری تعدادی از فعالین هویت طلب دانشجویی دانشگاه تبریز بازداشت شده بودند



زندانیان سیاسی آزربایجان