۱۳۹۰ شهریور ۱۰, پنجشنبه

بیانیه فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد واحد تبریز(آرمان)


با خشیکیدن دریاچه اورمیه آیندگان در مورد ما چه خواهند اندیشید؟

در طول تاریخ میلیاردها انسان پا بر عرصه حیات گذاشته و عمر خود را به سر رسانده اند ،اما اندک هستند انسانها و ملتهایی که در طول تاریخ نامشان جاوید مانده باشد. بوده اند ملتهاییکه آنچه را باید انجام میدادند ، ندادند و نام  نیکی از خود بر جای نگذاشتند.

ملت آذربایجان در طول تاریخ همواره به دلایل متعدد با فراز و نشیبهای بسیاری همراه بوده و آنچنان که تاریخ نشان داده و گواهی مینماید ،از اکثر این امتحانات با سربلندی بیرون آمده. اما اگر نگاهی به حال و احوال اینروزهای آذربایجان بیاندازیم و منصفانه قضاوت کرده و به قول معروف کلاه خود را قاضی نماییم ،عملکرد ما و نسل قبل از ما یعنی پدرانمان با حرف و حدیثهای بسیاری مواجه هست.
اینک ما ملتی هستیم که در خاک ایران از ابتدایی ترین حقوق اولیه یک انسان یعنی حق تحصیل به زبان مادری محروم هستیم. اما...
ما ملتی هستیم که در طول سالیان اخیر بواسطه تورک بودنمان ،شهروند درجه چندم حساب شده و انواع و اقسام اهانتها را به جان خریده و متحمل میشویم. اما...
ما ملتی هستیم که ثروتهای خدادی و منابع طبیعیمان بمانندمس سونگون را در جلوی چشمانمان به یغما میبرند اما...
بلی اما ،ما تنها نظاره گریم.
البته در این میان هستند شیرزنان و غیور مردانی که خالصانه و جان بر کف ،با تحمل انواع شکنجه ها و زندانها دست از حق خواهی نکشیده واز حق و حقوق ملت خویش دفاع میکنند و کوتاه نمی آیند.

اما اینک روی سخنم با شما هموطن آذربایجانیم هست:

جلوی چشمان تو و من ،نگین بی بدیل آذربایجان " اورمو گولو" در حال جان دادن است. آنچنان که قرائن و شواهد نشان میدهد دولت مردان ایران به همراه مجاس نشینانش ،دست در دست هم داده اند تا به هر نحو ممکن با خشکاندن دریاچه اورمیه ،سونامی نمک برپا کرده و بتدریج سیاستهای ضد آذربایجانی خویش را به اجرا درآورند. و آنطور که کارشناسان صاحب نظر بیان داشته اند اگر روند کنونی خشکیدن دریاچه ادامه داشته باشد تا سه چهار سال آینده این عروس زیبای آذربایجان به صورت کامل خشک خواهد شد.
اگر این اتفاق رخ دهد نمی دانیم جواب آیندگان را چه خواهیم داد و آنها چگونه در مورد ما خواهند اندیشید ،اما این را مطمئنیم که با انتشار بمب 8 میلیارد تنی نمک ،دیگر ادامه حیات در این منطقه ناممکن خواهد بود. پس ای هموطن
روز شنبه در تمامی شهرهای آذربایجان به خیابان خواهیم آمد و در یک تجمع کاملا مسالمت آمیز(که به موجب اصل 27 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران حق هر شهروند میباشد) به خشکاندن دریاچه اورمیه اعتراض خواهیم نمود.

دیدار ما روز شنبه 12 شهریور همزمان در تمامی شهرهای آذربایجان ساعت 6 بعد ار ظهر