۱۳۹۰ شهریور ۱۶, چهارشنبه

رساندن آب به اورمیه 10 سال زمان می برد


  یکی از این راهکارها تلاش در جهت اصلاح و بهره برداری از آب های زیرزمینی، باز شدن مسیر برخی رودخانه ها به دریاچه اورمیه، باروری ابرها و محدود کردن برداشت ها در بالادست است.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با اشاره به راهکارهای جدید برای حل بحران دریاچه اورمیه گفت: طرح انتقال آب به دریاچه اورمیه از مناطق ارس و آذربایجان غربی بین 5 تا 10 سال طول می کشد.



محمد رضا عطارزاده در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس افزود: برای حل مشکل دریاچه اورمیه راهکارهای متعددی در وزارت نیرو مطرح و تصویب شده است.



وی ادامه داد:یکی از این راهکارها تلاش در جهت اصلاح و بهره برداری از آب های زیرزمینی، باز شدن مسیر برخی رودخانه ها به دریاچه اورمیه، باروری ابرها و محدود کردن برداشت ها در بالادست است.



عطارزاده خاطر نشان کرد: انتقال آب به دریاچه اورمیه از مناطق ارس و آذربایجان غربی در یک طرح درازمدت تدارک دیده شده است که اجرای آن حدود 5 تا 10 سال طول می کشد.



معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا افزود: 63 تا 67 درصد از کاهش حجم آب دریاچه اورمیه مربوط به خشکسالی است و جاری شدن آب در این دریاچه، مستلزم بهبود شرایط آب و هوایی است.

تابناک