۱۳۹۱ بهمن ۳۰, دوشنبه

روشنفکری خاکستری وارونه ، آفت حرکتهای اجتماعی ــ دیدگاه سیاسی طیف فعالین مستقل حرکت ملی آزربایجان جنوبی


تک توران : جهان در سیر تاریخ شاهد وقوع حرکتهای مختلف اجتماعی اعم از ملی و غیره در جغرافیاهای متفاوت بوده است . برخی از این حرکتهای اجتماعی توانسته اند با رهبریت و پایه ریزی درست و هوشمندانه به نتیجه مطلوب و هدف نهایی خود رسیده و بعد از رسیدن به آماج خود نیز با موفقیت تمام زمینه های خوشبختی ، آسایش و پیشرفت ملت خویش را بوجود آورند .
اما حرکتهایی هم بوده اند که متاسفانه با قرار گرفتن در شرایطی نامناسب و عدم آگاهی توده اعتراضی زمینه را برای سوء استفاده برخی از عناصر قدرت طلب شخصی نگر بازکرده و بدین ترتیب یا به کلی در میانه راه نابود گشته اند و یا اینکه حتی بعد از رسیدن به مرحله ای مثلاً آزادی از چنگال حاکمیت دیکتاتور قبلی ، حرکت اجتماعی اعتراضی را به سمت خسران و دیکتاتوری دیگری سوق داده و بدین سان آمال و آرزوهای حرکت اجتماعی اعتراضی را تبدیل به یاس و ناامیدی کرده و انرژی مثبت بوجود آمده از حرکت اجتماعی- انقلابی را نه به سمت و سوی پیشرفت و خوشبختی اجتماعی و ملی بلکه به سمت و سویی متحجرانه برده اند .
نمونه های تاریخی چنین حوادثی بسیار است شاید انقلاب کمونیستی به ظاهر هومانیستی در شوروی سابق نمونه ای بسیار بارز از این گونه حرکات اجتماعی اعتراضی است که در نهایت تبدیل به غولی آنتی دمکرات، آنتی انسانی و اشغالگر جغرافیا و حقوق ملتهای دیگر گردید و سرانجام آن هم چیزی جز نابودی نبود .
با مطالعه دقیق و موشکافانه در حوادث اتفاق افتاده در حرکات اجتماعی به تحریف کشیده شده در تاریخ ، به بارزه ای به اسم روشنفکران خاکستری ، ماسکدار و وارونه گر می رسیم .
روشنفکران خاکستری برای پیشبرد اهداف شخصی و قدرت طلبی بدون حسـر خویش نیاز به ماسک و پوشش دارند تا حقایق را در منظر مردم وارونه جلوه دهند .آنها معمولاً با استفاده از شرایط خلاء بوجود آمده سعی می کنند هر چه سریعتر این خلاء را پر کرده و خود را نماینده کل توده ها و اقشار عظیمی مثل کارگر ، دانشجو ، معلمین ، بازار و غیره نشان دهند . در واقع آنها بر خلاف جریان طبیعت در خلاء بهتر نفس می کشند .
مثلاً در کشوری مثل ایران 4 نفر از این روشنفکر نمایان قدرت طلب مراکز و سایتهایی به اسم دانشجویان ایران و غیره را احداث می کنند و بدین صورت هم خود را نماینده کل آن توده اجتماعی معرفی می کنند ، هم ماسک روشنفکری بر خود می زنند و مهمتر از همه آنها اینکه صدای مخالفانی را که فیلم قدرت طلبی آنها را می خواهند گوشزد کنند بایکوت و شانتاژ کرده و لمپــن می خوانند چرا که از دیدگاه ایشان مثلاً سایتی به اسم دانشجوی اسران ، تانزانیا ، آمریکا و غیره هر چه که باشد سایت و مرکزی انتلکتوال است و با توجه به امکاناتی که با بهره گیری از شرایط دولتی دارد می تواند با سایتهای دیگری که از طرف همین 4 نفر اداره می شود طیف مخالف دوراندیش و صادق را بکوبد .
مثلاً وقتی به ایشان گفته می شود کاری که شما می کنید کاری درست نیست و مسببات مزحکه این حرکت است   بایکوت ، بایکوت را با خود به همراه می آورد ، پرده فعالیت مارجینال و دروغین روزی می افتد ، فعالیت توهمی به اسم کار تشکیلاتی و سوء استفاده و مصادره کار فعالین مستقلی که به شما هیچ ارتباطی ندارد اسمش کار تشکیلاتی نیست و شما با این کار نه تنها قوی و قدرتمند نمی شوید بلکه با افزایش آگاهی ملت و ندیدن فعالیتی عملی از خود شما این شما هستید که نابود می شوید و دود و ضرر آن به چشم جامعه و حرکت اجتماعی می رود انتقاد دوستانه را نپذیرفته و طرف مقابل را لمپــن ، دشیفره کننده فعالین و چه دروغهای دیگری که نمی بندند . فارغ از این مسئله که طیف مقابل قلباً جز خوبی آنها و شفاف سازی حرکت و منافع کلی حرکت چیزی نمی ـ خواهد، آنها را حذف کننده می خوانند !! در حالی که چیزی که باید حذف شود رفتار نادرست و غیرمنطقی است نه خود آنها .
امیدواریم که حداقل در حرکت ملی آزربایجان جنوبی جای روشنفکران واقعی و دلسوز این ملت با روشنفکران خاکستری ، ماسکدار عوض نگردد . امیدواریم که روشنفکران خاکستری ( در صورت وجود ) هر چه سریعتر راه و شیوه غلطی را که در پیش گرفته اند به نفع منافع ملی کنار گذاشته و از فعالیتهای سانال دست بردارند چرا که این حرکت بسیار بزرگتر از آن است که چنین جریانهایی دیگر بتوانند در این شرایط نفس بکشند .
بر خلاف برخی از تخریباتی که متاسفانه از سوی برخی دانسته و یا ندانسته بر علیه جریان طیف مستقل می شود ما اعلام می داریم که هرگز مخالف تشکیلاتهای صادق و عملگرا نیستیم بلکه ما وظیفه ملی خویش می دانیم جلوی جریانها و تشکلاتی را که از فعالیتهای دیگران برای خود در حال گرفتن مشروعیت هستند جلوگیری کنیم چرا که حرکت ملی آزربایجان می خواهد یک ملتی را به سمت آزادی و استقلال رسانده و بعد از آن نیز این ملت باید حکومتی ملی و دمکرات را صاحب گردد که مسببات پیشرفت ، رفاه و آزادی این ملت باشد غیر این باشد یا حرکتمان در نیمه راه نابود می گردد و یا اینکه بعد از آزادی از استثمار و استعمار راسیسم فارس در چنبره حکومتی غیر مستقل و دیکاتور می افتد .
دوزلوک و دوزگونلوک هر زامان آپاراجاقدیر ، میللی حرکتیمیز دوزگونلوگه ساری گئتمه لیدیر

« طیف فعالین مستقل حرکت ملی آزربایجان جنوبی »

30 بهمن 1391
 https://www.facebook.com/photo.php?fbid=411422645614186&set=a.239572426132543.54992.238252946264491&type=1&relevant_count=1