۱۳۹۱ بهمن ۱۵, یکشنبه

برای ریشه کن کردن بی اخلاقی ها جدیت لازم است ـ موسی برزین خلیفه لو


تک توران : بدون ذکر مقدمه و اشاره به مسائل کلی و حاشیه ای به اصل موضوع می پردازم .

جریانی ریشه دار به نام بی اخلاقی و شانتاژ نشأت گرفته از نوعی فقدان شعور و در راستای اهداف بد خواهان حرکت ملی آذربایجان این بار دست کثیف خود را با افتراء به همسر اینجانب خانم مهسا مهدیلی نمایان ساخت. این دست کثیف که همواره حرکت ملی آذربایجان را در مقاطع حساس از متن به حاشیه رانده است ، با هدف قرار دادن زندگی خصوصی فعالین ملی سعی در آشفته کردن فضای حرکت ملی و بهره برداری های سیاسی به نفع خود و بر ضد کلیت حرکت ملی اذربایجان داشته است .


فقدان قوه تنبیه اجتماعی و نبود اصول مدون اخلاقی در جنبش سیاسی – مدنی آذربایجان موجب شده است که اندیشه شانتاژ و بی اخلاقی استوار مانده و تا میزان معینی قابلیت تضرر به فعالین ملی آذربایجان را دارا شود . بدون شک این قابلیت به ابزاری در دستان دشمنان ملت آذربایجان تبدیل شده که با دسیسه های متفاوت به مسموم کردن فضای حرکت ملی می پردازد .

در آخرین نمونه فردی معین و معلوم الحال که از اعضای اصلی تشکیلاتی معین است، با قرار دادن دوربینی مقابل خود شخصا و یا با تحریک فرد و یا افرادی دیگر به سخن پراکنی پرداخته و همسر اینجانب را متوجه اتهامات متعددی ساخته است . بنده به عنوان عضوی کوچک در حرکت ملی آذربایجان و به عنوان یک وکیل دادگستری که ده ها پرونده سیاسی در آذربایجان را وکالت کرده ام و وکالت همسر خود خانم مهدیلی را نیز بر عهده داشته ام، اعلام می دارم که بازجویی های وی در اداره اطلاعات همانند بازجوییهای اکثر موکلینم از بهترین و مقاومانه ترین بازجوییها بوده است.

لیکن مسأله مهم این است که چرا و با کدام جسارتی فردی در مقابل دوربین و در لباس یک فعال ملی با بی شرمی تمام اقدام به عملی غیر انسانی و خارج از شعور ملی می نماید؟ و با توجه به این که بسیاری از فعالین حرکت ملی از جمله دستگیر شدگان در جلسه قوم تپه طی بیانیه های مختلف این عمل را محکوم کرده اند این سؤال به ذهن می رسد که چرا تا بدین لحظه تشکیلاتی که آن فرد بدان منسوب است هیچ گونه عکس العملی مناسب و در خور شأن حرکت ملی آذربایجان از خود نشان نداده است؟

آیا هدف از گرد هم آمدن عده ای از افراد و اقدام به ایجاد تشکیلات ، انسجام بیشتر و پایبندی به پرنسیپ های سیاسی و اخلاقی است و یا این که مشروعیت دادن به افرادی که به هیچ گونه اصول سیاسی و اخلاقی پایبند نیستند؟آیا یک تشکیلات می تواند چنین بگوید که مسئول رفتارهای سیاسی اعضای تشکیلات،خود اعضا هستند و هیچ گونه مسئولیتی را در قبال رفتار اشتباه اعضای خود قبول نکند؟آیا فردی که کوچکترین احترامی به اصول اخلاقی و سیاسی قائل نبوده و از گفتن افتراء و تهمت به صورت علنی ابایی ندارد، صلاحیت نمایندگی بخشی از یک تشکیلات را دارد؟و آیا اصولا چنین فردی را می توان مدافع یک ملت 35 میلیونی دانست؟ آیا شایسته است خانمی که سال ها در جهت احقاق حقوق ملت آذربایجان تلاش کرده و در این راه  با سختی های بسیاری مواجه شده است ، آماج چنین تهمت هایی قرار گیرد؟

به اعتقاد بنده سخن نگفتن در این مورد با این استدلال که مسائل ملی به حاشیه رانده می شود و این که دشمنان سوء استفاده می کنند و یا حل کردن این گونه مسائل با راهکارهای طایفه ای و عشیرتی و بدون توجه به اصول اخلاق سیاسی، نه تنها این که باعث از بین رفتن شانتاژها و تخریبات سیاسی و اخلاقی نمی شود،بلکه در دراز مدت دشمنان ملت آذربایجان را قادر خواهد ساخت بخش قابل توجهی از انرژی حرکت ملی آذربایجان را به هدر داده و رفته رفته همگان را درگیر در خود کند

تدوین ضوابط قاطع  محکم با پیش بینی ضمانت اجراها و مجازات های اجتماعی و پی گیری های حقوقی می تواند گامی مثبت در جهت نهادینه شدن اخلاق گرایی و در نهایت  اعتلای حرکت ملی باشد .

با توجه به اینکه افتراء به عنوان یک جرم دارای مجازات، در قوانین تمامی کشورها پیش بینی شده است، اینجانب و همسرم با طرح شکایت در محاکم جزایی دو کشور ترکیه و ایالات متحده آمریکا توسط وکلای مربوطه به گشودن کیسی علیه فرد افترا گوینده و تحریک کنندگان احتمالی وی اقدام نموده ایم که نتایج آن را به اطلاع فعالین حرکت ملی خواهم رساند .

 با تمام جدیت اعلام می دارم من بعد چنانچه فردی در حرکت ملی آذربایجان متوجه چنین افتراهای بی اساسی گردد با رضایت خود وی، تمامی توان خود را در راستای طرح شکایت در محاکم قضایی و سایر نهادهای مربوطه و احقاق حقوق آن فرد به کار خواهم گرفت .

در نهایت با تشکر از تمامی اشخاصی که به این مساله توجه نموده اند،اعلام می نمایم که چنین موانعی توان مخدوش نمودن اندیشه ملی مرا نداشته و من بعد با روحیه ای مضاعف به همراه همسر خویش در جهت احقاق حقوق ملی ملت آذربایجان تلاش خواهم نمود .