۱۳۹۱ بهمن ۱۴, شنبه

دادگاه انقلاب شهرستان سراب حکم به محکومیت حامد ملک آبادی فعال مدنی آذربایجان به شش ماه حبس تعزیری به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام داد



تک توران : دادگاه انقلاب شهرستان سراب به ریاست قاضی خاطری (رئیس دادگستری سراب) طی دادنامه ای ، حکم به محکومیت حامد ملک آبادی فعال مدنی آذربایجان به شش ماه حبس تعزیری به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام داد



حامد ملک آبادی دانشجوی دانشگاه آزاد سراب در هشتم مردادماه سال ۹۱ توسط مامورین اداره ی اطلاعات سراب12345 از منزل پدری اش و بدون ارائه ی حکم جلب، دستگیر شده و به همراه دوستش بابک بقایی چند روز در اداره ی اطلاعات سراب تحت بازجویی و شکنجه قرار گرفته است. سپس به دستور دادستان سراب جهت تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره ی اطلاعات تبریز قرارگرفته است که فعلا با قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون ریالی آزاد شده است .

این دستگیری در راستای برخورد با فعالان مدنی آذربایجان در شهر سراب بوده و در این شهرستان ۱۰ نفر از فعالین دستگیرشده و درحال محاکمه می باشند.

اتهام این فعال مدنی فعالیت تبلیغی علیه نظام و عضویت در گروه یئنی گاموح بوده است. ۱۷ دیماه ۹۱ در دادگاه انقلاب سراب به این اتهامات با حضور وکیلش آقای جعفر افشارنیا رسیدگی کرده و نامبرده از اتهام عضویت در گروه یئنی گاموح به دلیل فقد دلیل اثباتی در توجه اتهام، تبرئه شده است .

با این وصف، دادگاه به اتهام واهی دیگری مبنی بر فعالیت تبلیغی علیه نظام به بهانه ارسال پیامک در مناسبتهای ملی و اعتراض به خشک شدن دریاچه ارومیه وشرکت در کلاسهای آموزش زبان ترکی وتاریخ و ادبیات آذربایجان و مستند به گزارش کذب اداره های اطلاعات سراب و تبریز، رای به محکومیت ایشان به شش ماه حبس تعزیری داده است.

قاضی دادگاه بدون توجه به دفاعیات متهم و وکیلش و با هدف مقابله با گسترش روز افزون حرکت ملی آذربایجان در شهرها بویژه در شهر سراب و در جهت ارعاب سایر جوانان فعال مدنی شهرستان سراب اقدام به صدور این رای نموده است.