۱۳۹۱ بهمن ۱۹, پنجشنبه

دستگیری مهندس شهرام رادمهر و دکتر لطیف حسنی


تک توران : در پی دستگیریهای اخیر فعالین حرکت ملی آذربایجان، امروز 18 بهمن 91 شهرام رادمهر فعال ملی و عضو کمیته مرکزی یئنی گاموح و همچنین دکتر لطیف حسنی فعال ملی و دبیر کل یئنی گاموح دستگیر شدند. دکتر لطیف حسنی ساعت 12 ظهر امروز توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خویش واقع در کرج و مهندس شهرام رادمهر در خیاو (مشکین شهر) دستگیر شده اند.


لازم به ذکر است پیش از این نیز محمود فضلی و آیت مهرعلی بیگلی (یوروش) دو تن دیگر از فعالین ملی عضو کمیته مرکزی یئنی گاموح دستگیر شده بودند. محمود فضلی پس از طی مدتی از اطلاعات تبریز به زندان و پس از چند روز دوباره به اداره اطلاعات تبریز منتقل شده است. آیت مهر علی بیگلی نیز از روز دستگیری کماکان در تحت بازجویی ماموران اطلاعاتی قرار دارد.

همچنین در ماهای اخیر حجت السلام عظیمی قدیم فعال حرکت ملی آذربایجان در جریانات اعتراض مردمی مراغه در خصوص گسترش روابط استانداری تبریز با ارمنستان دستگیر و پس از گذشت بیش از 40 روز وضعیت ایشان کماکان نا معلوم است. داود عظیم زاده و بهمن خالقی دیگر دستگیر شدگان این اعتراضات هستند که پس از چند روز در منزل شخصی خویش دستگیر شده اند و وضعیتشان نا معلوم است.

همچنین محمد خطیبی، مهدی کوخیان، و چندین تن دیگر از فعالین حرکت ملی در ماههای اخیر بازداشت شده اند.

تعدادی دیگر از فعالین حرکت ملی نیز به بهانه اجرای حکم قبلی بازداشت و به زندان تبریز منتقل شده اند که از آن جمله مهدی حمیدی شفیق، احمد ریاضی مبارکی، حسن ارک، عزیز پورولی و ... را می توان نام برد.

آذوح