۱۳۹۱ بهمن ۱۵, یکشنبه

بیانیه مهم طیف فعالین مستقل حرکت ملی آزربایجان جنوبی در مورد کمپین امضاء طومار کاخ سفید


تک توران : ملت شریف و قهرمان آزربایجان ، همرزمان نستوه

از مدتی قبل طرحی به عنوان طرح رفراندوم برای حق تعیین سرنوشت ملت آزربایجان در جنوب رود آراز ( آزربایجان جنوبی ) از طرف 9 تشکیلات محترم حرکت ملی آزربایجان مطرح گردید .

طیف فعالین مستقل حرکت ملی آزربایجان جنوبی طی دو نوشته نظر خود را نسبت به مطرح شدن این موضوع اعلام داشت . همانطوری که قبلاً نیز به استحضار رسیده است ، طیف مستقل نه با مطرح شدن کلیت این مسئله بلکه ناراحتی خود را از اینکه این موضوع بدون اطلاع رسانی قبلی و در نظر نگرفتن نظر فعالین داخلی و نیز طیف مستقل از طرف برخی از تشکلات ملی انجام گشته بود اعلام داشته است .

در راستای همین موضوع ، خبری مبنی بر امضای طوماری در سایت کاخ سفید جهت رسیدگی به حقوق ملی ـ مدنی ملت آزربایجان جنوبی ( در ایران کنونی ) و گرفتن 25 هزار امضاء برای رسیدگی به این موضوع از طرف کاخ سفید مطرح گردید .
با گذشت 20 روز از این موضوع متاسفانه فقط حدود 11 هزار امضا جمع آوری گشته است .
البته خبر امضاء طومار بر اساس اندیشه حفظ منافع ملی و اتحاد در حرکت ملی از طرف طیف مستقل قبلاً در صفحه فیسبوک طیف مستقل قرار گرفته است . منتهی تا بدین روز برای اینکه به برخی از دوستان نشان دهیم که تک روی در حرکت و در نظر نگرفتن بی ادعاترین و فداکارترین طیف حرکت ملی آزربایجان یعنی فعالین مستقل به معنای گرفتن روح اتحاد از حرکت است این مسئله به صورت گسترده از طرف فعالین طیف مستقل تبلیغ نگشته بود .
طیف فعالین مستقل معتقد است که آمریکا و متحدین غربیش باید بدانند که آزربایجان جنوبی و حق مالکیت ملی آن از طرف ملتمان یک حقیقت و واقعیتی است که دیر یا زود از طرف ملت بزرگ آزربایجان عملی خواهد گشت .
ما در روند استقلال ملی خود به دوستان استراتژیک البته نیاز خواهیم داشت . آمریکا و متحدینش باید در چهارچوب دوستی خود منافع ملی آزربایجان را در نظر بگیرند . آمریکا باید بداند که ما هرگز عروسک هیچ کشوری نیستیم و نخواهیم بود . ما با کشورهایی دست دوستی نخواهیم داد که به ما به عنوان اهرم فشاری در قبال جمهوری اسلامی در مقابل برنامه هایی همچون برنامه هسته ای و جلوگیری از اشاعه تروریسم دولتی ایران می اندیشد . در کلام واقعی ما دوستان استراتژیک با در نظر گرفتن منافع دو جانبه و البته عملگرا نیاز داریم و در این راه ، منافع ملی خود را هرگز فدای منافع یکجانبه آمریکا و غرب نخواهیم کرد .

با این مقدمه ، طیف فعالین مستقل حرکت ملی آزربایجان جنوبی بنابه دلایلی مختلف من جمله عدم سوء استفاده و خوشحالی عناصر پان ایرانیست و حاکمیت راسیستی ایران از عدم به حد نصاب رسیدن امضا ، از امروز یعنی 10 روز مانده به پایان وقت امضاء طومار فعالیت گسترده و تبلیغات خود را نسبت به رساندن تعداد امضا به 25 هزار انجام خواهد داد .
لذا از کلیه فعالین غیرتنمد ، نستوه و فداکار حرکت ملی می خواهیم جهت حفظ اتحاد در حرکت ملی و نشان دادن روح بزرگ ملی فعالیت شبانه روزی خود را جهت امضاء طومار انجام دهند .
امیدواریم که در این 10 روز باقی مانده بتوانیم به حد نصاب 25 هزار امضا برسیم اما اگر هم نتوانستیم ، این چیزی از بزرگی حرکت ملی آزربایجان کم نخواهد کرد .

شنبه 14 بهمن ماه 1391
« طیف فعالین مستقل حرکت ملی آزربایجان جنوبی »

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
آدرس لینک و راهنمای امضاء طومار در خصوص نقض حقوق آزربایجانیها در سایت کاخ سفید


از فسمت Create an Account جهت ایجاد حساب توسط یک ایمیل معتبر ثبت نام نموده و فرم مربوطه را پر کنید. حساب کاربری و رمز عبور به ایمیلتان فرستاده خواهد شد.

سپس از با نام کاربری و رمز عبور وارد شوید Login کرده در سمت چپ sign this petition را بزنید.

بدین صورت عملیات پایان می پذیرد

https://petitions.whitehouse.gov/petition/recognize-islamic-government-iran-violating-fundamental-rights-irans-azerbaijani-ethnic-minority/gR2mqw7b

gmail