۱۳۹۱ بهمن ۱۸, چهارشنبه

جلسه دادگاه یونس آقایان باوجود قرار قبلی برگزار نشد


تک توران : دادگاه یونس آقایان علیبگلو زندانی محکوم به اعدام، تنها با حضور سه متهم پرونده برگزار شد و یونس آقایان موفق به حضور در جلسه دادگاه نشد.


بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، باوجودی که قرار بود روز ۱۵ بهمن ماه سال جاری جلسه رسیدگی به اتهامات مطرح شده از سوی شکات پرونده چهار زندانی از پیروان آئین یاری (اهل حق) در شعبه ۱۰۹ دادگاه عمومی اورمیه رسیدگی شود، یونس آقایان به این جلسه احضار نمی‌گردد.

در طی این جلسه قرار بود بخشعلی محمدی، سهند علی محمدی، عبادالله قاسم‌زاده و یونس آقایان در جلسه دادگاه حاضر شده و به اتهامات مطروحه پاسخ دهند که بدلایلی نامعلوم جلسه دادگاه تنها با حضور سه تن و در غیاب یونس آقایان برگزار می‌گردد.

گفتنی است، این چهار متهم در دادگاه انقلاب شهرستان مهاباد در اوائل سال ۱۳۸۴ با اتهاماتی از قبیل "انتشار اعلامیه‌های توهین آمیز٬ انتشار عقاید ارتداد آور و کفر آمیز٬ توهین به مقام معظم رهبری مد ظله العالی٬ تمرّد در مقابل نیروهای انتظامی٬ نگهداری اسلحه ناریه غیر مجاز و استفاده از آن٬ اقدام مسلحانه علیه نظام (محاربه)" به اعدام محکوم شدند و بعد از اعتراضهای مکرر به دادگاههای تجدید نظر استان آذربایجان غربی و دیوان عالی کشور٬ حکم اعدام در مورد یونس آقایان همچنان برقرار است.