۱۳۹۱ بهمن ۲۶, پنجشنبه

بهمن خالقی فعال ملی – مدنی آذربایجانی دیروز به زندان مرکزی تبریز منتقل گردید


گوناز تی وی : بهمن خالقی فعال ملی – مدنی آذربایجانی سه شنبه۲۴بهمن۹۱ از اداره اطلاعات  به بند قرنطینه زندان مرکزی تبریز انتقال یافت . این فعال ملی- مدنی آذربایجانی  ۲۴ دی ۹۱ پس از تجمع اعتراضی شهرستان مراغه به روند رو به رشد روابط ایران و ارمنستان در منزل شخصی خود بازداشت گردیده بود.
بهمن خالقی طی یک ماه بازداشت تنها ۲باربا خانواده خویش تماس داشته است . وی مامورین اداره‌ى اطلاعات شهرستان بناب بدون در دست داشتن حکم قضایى و به صورت غیرقانونى اقدام به تفتیش منزل شخصى بهمن خالقى نموده وکتاب‌هاى شخصى و کامپیوتر ایشان را نیز با خود برده اند .
شایان ذکر است بهمن خالقى در پی اعتراضات اخیر شهرستان مراغه به روابط روبه گسترش ایران و ارمنستان، بارها از سوی مامورین اداره‌ى اطلاعات شهرستان بناب مورد تهدید قرار گرفته بود.
نیروهاى امنیتى در پى مقاومت آقاى بهمن خالقى در برابر احضارهاى غیرقانونى اداره‌ى اطلاعات شهرستان بناب و عدم حضور ایشان در اداره‌ى اطلاعات بدون حکم قضایى، ایشان را به صورت غیر قانونى بازداشت نموده‌اند.
این فعال مدنی ضمن سال‌ها فعالیت در عرصه‌ى پخش و توزیع کتاب‌هاى تورکى در شهرستان بناب مدیریت کتابفروشى ایشیق را نیز در این شهرستان بر عهده داشت