۱۳۹۱ بهمن ۳۰, دوشنبه

مشاجره در سالن ملاقات زندان مرکزی تبریز


تک توران: دیروز در وقت ملاقات فردین مرادپور و مهدی حمیدی شفیق با خانواده خود در سالن ملاقات زندان مرکزی تبریز، بین ایشان و عوامل انتظامات سالن ملافات  درگیری لفظی شدیدی بوجود آمد.
،۲۶ بهمن۹۱ در سالن  ملاقات ،در حالیکه فعالین مدنی آذربایجان و خانواده هایشان در کنار یکدیگر نشسته و به گفتگو می پرداختند مسئول سالن ملاقات  پس از مکالمه ای تلفنی با مرجعی نامشخص، دستور به جدایی و دور نمودن این دو فعال مدنی و خانواده شان از یک دیگر می دهد. این دستور با مقاومت محبوسین ملی و خانواده هایشان مواجه می شود و مسئول حراست با اعلام اینکه این دستور از مقامات بالا آمده و ما مجبور به اجرای این دستور هستیم به مشاجره شدید با فعالین مدنی و خانواده هایشان می پردازند. با بالا گرفتن این مشاجره و بر هم خورد نظم سالن و عدم تمکین ایشان از این دستور غیرمعمول ، نیروهای حراست (چند سرباز و کارمند حراست) تصمیم به بازگرداندن فردین مرادپور به بند می نمایند.
و به علت این که بیش از یک ماه و نیم از از آخرین ملاقات فردین مرادپور با مادرش سپری شده بود ، مهدی حمیدی شفیق و خانواده اش با تمکین اجباری از دستور مقامات حراست در مکانی دیگر نشسته و به این ماجرا پایان می دهند.
لازم به ذکر است فردین مرادپوربه ۶ سال ومهدی حمیدی شفیق به ۲۷ ماه حبس تعزیری محکوم گشته اند و در حال سپری کردن دوران محکومیت خویش در زندان مرکزی تبریز می باشند.
اویان نیوز