۱۳۹۰ مرداد ۲۳, یکشنبه

بروجردی خبر دستگیری نفر دوم پ ک ک را تایید کرد

تک توران :

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران با تایید خبر دستگیری نفر دوم گروهک تروریستی پ ک ک توسط ایران گفت: نیروهای اطلاعاتی کشورمان کار مهمی را انجام داده و فرد شماره 2 پ ک ک را دستگیر کردند.
به گزارش مهر، علاءالدین بروجردی در حاشیه برگزاری جلسه علنی روز یکشنبه مجلس در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات تروریستی گروهک پژاک در غرب ایران اظهار داشت: این اقدامات تروریستی عکس العمل آنها در قبال دستگیری فرد شماره 2 گروهک تروریستی پ ک ک است، زیرا نیروهای اطلاعاتی کشورمان کار بسیار مهمی انجام دادند.
وی افزود: این اقدامات تروریستی در واقع عکس العمل پژاک در مقابل حرکت قدرتمندانه ای است که نیروهای اطلاعاتی کشورمان انجام داده اند.
بروجردی گفت: البته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اقدامات خوب و موثر و تاثیر گذاری در قبال اقدامات تروریستی آنها انجام داده است و حق و انتظار از سپاه همین است.
مراد کاراییلان ملقب به جمال، که از سال ۱۹۷۹ به حزب کارگران کردستان ترکیه، پ کا کا، پیوسته است از سال ۱۹۹۷ که عبدالله اوجالان، رهبر این حزب توسط نیروهای دولتی ترکیه دستگیر شد زمام امور این تشکیلات شورشی را بر عهده داشته‌است.

مراد کاراییلان در سال‌های اخیر پایگاه خود را در کوهستان قندیل در منطقه مرزی ایران، عراق و ترکیه مستقر کرده و از این پایگاه حملاتی را به نیروهای ارتش ترکیه سازماندهی کرده‌است.

اما وی اخیرا بیانیه‌های متعددی در حمایت از کنار گذاشتن روش مسلحانه از سوی پ کا کا منتشر کرده است که این بیانیه‌ها اعتراض بخشی از نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه را به دنبال داشته‌ است.

طی ۲۷ سال درگیری مسلحانه پ کا کا با نیروهای دولتی ترکیه، حدود ۴۰ هزار نفر جان باخته‌اند که بیشتر آنها از شهروندان کرد ترکیه و سربازان تورک بودند.

در نوامبر سال ۲۰۰۷ نیز رسانه‌های ترکیه مدعی شده بودند که مراد کاراییلان به همراه جمیل باییک، از دیگر اعضای ارشد پ کا کا توسط نیروهای امنیتی ترکیه دستگیر شده‌اند که این خبر سپس تکذیب شد.