۱۳۹۰ مرداد ۱۵, شنبه

آمریکا از شهروندان خود خواست در اسرع وقت سوریه را ترک کنند

در پی کشته شدن تعدادی از سوری ها در اولین جمعه ماه رمضان ، کشورهای آمریکا، فرانسه و آلمان شامگاه جمعه 6-8-2011 اعلام کردند طرح مجازات بیشتری علیه حکومت سوریه را بررسی می کنند.

به گزارش تلویزیون" العربیه "رهبران سه کشور آمریکا، فرانسه و آلمان برای طرح اعمال مجازات های بیشتر علیه حکومت سوریه به توافق رسیدند.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که دست کم 58 تن از تظاهر کنندگان سوری در جریان اعتراضهای اولین جمعه ماه رمضان به دست نیروهای امنیتی کشته شدند.

فعالان سیاسی سوریه در اشاره به عدم حمایت کافی از سوی کشورهای عربی و جهانیان تظاهرات روز جمعه را با شعار "خدا با ماست " آغاز کرده بودند.

بر اساس گزارش های رسیده تمامی شهرهای سوریه به این فراخوان پاسخ گفته و بر ضد بشار اسد شعار دادند.

کاخ سفید روزگذشته در بیانیه ای اعلام کرد باراک اوباما و روسای جمهور آلمان و فرانسه از بیانیه شورای امنیت سازمان ملل در محکومیت خشونتهای حکومت سوریه تقدیر کردند.

پیش از این هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا، حکومت بشار اسد را مسئول کشتار بیش از 2000 تن از معترضان سوری اعلام کرد وگفته است که وی فاقد مشروعیت است.

از سوی دیگروزارت خارجه آمریکا شامگاه جمعه طی بیانه ای از شهروندان آمریکایی مقیم درسوریه خواست تا هرچه زود ترخاک این کشور را ترک کنند