۱۳۹۰ شهریور ۹, چهارشنبه

جمهوری اسلامی از ترس فراخوان فعالین حرکت ملی آزربایجان فیسبوک را دوباره مختل کرده است


تک توران : بعد از فراخوان دوباره فعالین حرکت ملی آزربایجان برای اعتراض در روز شنبه 12 شهریور ماه در تبریز ، اورمیه و چند شهر دیگر آزربایجان ، حاکمیت راسیست به شدت به ترس افتاده است . هم اکنون سرعت اینترنت در آزربایجان پایین آمده و ضمناً سایت فیسبوک به طرز زیادی از سرعتش کاسته شده است .
ضمنا خبرهای رسیده از تبریز و سایر شهرهای آزربایجان حاکی از روحیه بسیار بالای سربازان ملی برای اعتراض به روز شنبه 12 شهریور می باشد .

هشدار فعالین حرکت ملی آزربایجان ــ تبریز به حاکیمیت راسیستی ایران : فرزندان زندانی مان را آزاد کنید


حاکمیت دیکتاتور راسیست مرکزی سالهاست که فعالین غیور آزربایجانی را به جرم حق خواهی و درخواست برای اولیه ترین حقوق انسانی بازداشت ، زندانی و شکنجه می کند .
این موضوع بعد از جریانات اخیر برای اعتراض به خشکانیدن دریاچه اورمیه از سوی حاکمیت افزایش یافته است . به طوری که هم اکنون ده ها تن از جوانان بی گناه آزربایجانی در سلولهای وزارت اطلاعات و زندانهای حاکمیت به سر می برند .
ما فعالین جان بر کف حرکت ملی آزربایجان بدینوسیله در آستانه قیام آتی شنبه 12 فروردین 90 ، هشدار جدی خود را به ارگانهای امنیتی ، قضایی ایران مبنی بر آزادی هر چه سریعتر و بی قید و شرط فعالین آزربایجانی را اعلام داشته و از نیروهای امنیتی استان نسبت به رفتار عاقلانه در مقابل سیل خروشان ملی آزربایجانیها در روز 12 شهریور از هم اکنون هشدار می دهیم .

بیانیه شماره 1 فعالین دانشجوئی دانشگاههای تبریز در مورد تجمع روز شنبه



تا شیشه اینتقامی نی داشدان  آلام گرک                          من صبحه تک خیاوانلاردا هارای چکم گرک

65 سال پیش وقتی ارتش شاهنشاهی آذربایجان را اشغال کرده بود قوای مسلح فاشیزم ارومیه شهر مقاومت آذربایجان را به اشغال خود درآورد. ویلیام داگلاس (قاضی عالی رتبه آمریکائی) در کتاب (آذربایجان سرزمین ناشناخته با مردمانی مهربان) چنین نوشت:
در ارومیه جوان 18ساله عضو فرقه دموکرات آذربایجان را زنده به گور می کردند و جوان ارومیه ای در آخرین لحظات عمرش کلمه ای را فریاد می زد. نزدیک قبر رفتم خوب گوش دادم او وقتی خاک را بر روی سینه و سرش می ریختند فریاد می زد ((یاشاسن آذربایجان))
ویلیام داگلاس می گوید هنگام بازگشت به تبریز آن صدا در مغزم بود و وقتی به دشت ها و کوههای زیبای آذربایجان نگاه می کردم، می شنیدم که نه تنها آن جوان عضو فرقه دموکرات بلکه همه دشتها و کوههای آذربایجان فریاد می زنند ((یاشاسین آذربایجان))
آری ما تاریخ را با دستان خویش آفریدیم و همگان دیدند که چگونه 70هزار جوان تورک آذربایجانی در استادیوم سهند تبریز فریاد یاشاسین آذربایجان را سر دادند و حیات دریاچه ارومیه را خواستار شدند. آنان دستگیر شدند و بخاطر حمل بطری آب برای دریاچه ارومیه در استادیوم آنان شب هنگام در دره گرگها و در دامنه سهند آذرخش های مقدس را روشن نمودند. ارومیه پاسخ داد چرا که ارمیه قلب آذربایجان است. ارومیه شهر رویاها و آرزوهای جوانان تورک آذربایجان است.
آیا ندیدند آنان که ارومیه را می خواهند از ما بگیرند، دیدند. همه دیدند که چگونه شیرزن آذربایجان در مقابل ارتش سر تا پا مسلح فاشیزم همچون برادرش در سالهای پیش و اکنون ایستاد و اولین میدان جنگ را خواند و شهید شد. او هجر زمان است. نام او را بر پل دریاچه خواهیم گذاشت تا روح بزرگش همواره مردانگی را یادمان آورد.
روز شنبه بود و خیابانهای ارومیه در تلاطم یک اعتراض برادرانمان در ارومیه با آن جو سنگین صدای تبریز را پاسخ گفتند و دنیا دید که چگونه فرزندان کاظیم خان، حیدرخان عمی اوغلی و بابک خرمدین یکبار دیگر غیرت تورکی شان را به عالم نشاد دادند. آیا بازهم می گویید ارومیه مال کردهاست. آنان چند صباحی مهمانمان هستند و به زودی خواهند رفت.
اما دریاچه:
اسطوره های آذربایجانی می گوید در یک تقارن تاریخی ((آت گولو)) در سبلان قرمز می شود. ساوالان را مه (دومان) می گیرد و اسب (قاراقاشقای) خدایگان بابک خرمدین در کنار آت گولو ظاهر می شود و شیهه کشان سوار می طلبد. ارومیه قرمز شد. دنیا قرمز بودن آنرا دید و بازهم دیدیم که چگونه جوانان رشید ارومیه و تبریز و سراسر آذربایجان لایق سوار شدن بر اسب بابک بودند.
تصویر واضح بود 3 جوان ارومیه ای را در وسط خیابان به زانو زده بودند و سگان فاشیزم فارس اسلحه بدست بر بالای سر آنان. برادرانمان زانو نزده بودند آنان همچون جدشان بابک خرمدین مرگ سرخ را به زندگی سیاه ترجیح می دادند در پیش خلفای عباسی و نوادگان امروزین آنان، ارومیه قرار است شنبه در شب هفتم شهدایش در خیابان باشد.

ما دانشجویان تبریز اعلام می کنیم روز شنبه ساعت 6 در راسته کوچه فریاد حق طلبانه خود را به گوش جهان می رسانیم. نمی نشینیم، در میدان جنگی که اولین میدان را شیر زن آذربایجانی ارومیه خواند. او چه گفت: او خطاب به فاشیزم فارس گفت ((هی منیم ائلیم)) آری ما ایل هستیم و ائل گوجو سئل گوجو روز شنبه بازهم قاراقاشقای بابک در کنار دریاچه شیهه خواهد کشید و سواری می طلبد.

فرصت آزادی است، آنرا از دست ندهیم.

پوستری برای فراخوان حضور در مورد حفظ دریاچه اورمیه


وعده دیدار ما درتظاهرات تبریز واورمیه برای نجات "دریاچه اورمیه"

آخرین جمع بندی اورمو ایشچیلری اززخمی هاو اسامی و تعداد دستگیرشدگان روزهای اخیر در آزربایجان


اورمو ایشچیلری : براساس اطلاعات واصله آخرین جمع بندی خبرگزاری اورمو ایشچیلری از تعداد و اسامی دستگیر شدگان وقایع اخیر آزربایجان به شرح ذیل می باشد:

شنبه 5شهریورعلیرضا حسینی نوجوان پانزده ساله در خیابان خیام اورمیه هنگام خروج از کلاس زبان انگلیسی مورد اصابت گلوله ساچمه ای قرار گرفته و از ناحیه چشم مجروح شده است . روز یکشنبه ششم شهریور یک چشم وی تخلیه شده است
فرزاد مهدوی فعال تبریزی در زندان تبریز از طرف پزشک بیمارستان مسعود کریمی مورد حمله قرار گرفته و بعد از توهین در اثر کتک کاری دست و سینه وی مجروح شده است
دوشنبه بیست و نه آگوست دو تن از فعالین اردبیل به نام های حسین عبادالهی و حمید واثق   درحالیکه در شهر اردبیل شبنامه هایی مرتبط با دریاچه ی اورمیه پخش می کردند از طرف نیروهای اطلاعاتی دستگیر شدند

وحید فائض پور24 ساله از فعالان سابق دانشجویی و عضو شورای مرکزی تشکل سابق دانشجویی آرمان دانشجو بوده و ششم شهریور در خیابان دستگیر شده است.با وجود پیگیری و مراجعه خانواده وی به کلانتری ها و نواحی انتظامی اورمیه در خیابان مخابرات و بازداشتگاه 9 پله اورمیه تاکنون هیچ پاسخ خبری مبنی بر محل نگهداری وی دریافت حاصل نشده است
آقایان رحیم غلامی روزنامه نگار و محمد علی بدلی از فعالین ملی اردبیل روز یکشنبه ششم شهریور در مغازه عباس لسانی دستگیر شده اند
مهندس بهزاد سلیمان پور در اورمیه در محل کار خود در یک پاساژ در خیابان خیام اورمیه دستگیر شده است.از محل نگهداری وی اطلاعی در دست نیست

پنجم شهریور در اورمیه و حین تظاهرات آقایان  عباس خضرلو،ناصر آلیلو،عسگر محمودلو،بهنام حقی، افشین نوری،حسین نوری،ارسلان حسین زاده،علیرضا خلیل زاده ، فرهنگ دانشجوی دانشگاه آزاد اورمیه (شهرت نامشخص )دستگیر شده و به اداره آگاهی واقع در خیابان خیام کوچه مخابرات منتقل شده اند

خانم رقیه حسن زاده در تبریز شنبه پنجم شهریوردر سه راه امین دستگیر شده است

یاشار پیری دانشجوی حقوق دانشگاه پیام نور در شب  روز شنبه 5/6/90 توسط مامورین اداره اطلاعات تبریز بازداشت شد.این فعال آذربایجانی در محله قیرخ متری تبریز توسط مامورین امنیتی موردضرب و شتم قرار گرفته و به مکان نامعلومی منتقل گردید
اسامی دستگیر شدگان تبریز چهارشنبه دوم شهریور محله قوم تپه تبریز در افطاری منزل آقای عوض پور در تبریزاسامی ۳۳ تن از دستگیرشدگان از این قرار است:۱- محمد امیری۲- حسن ارک۳- موسی برزین خلیفه لو۴- عزیز پورولی۵- مهدی حمیدی شفیق۶- آیدین ذاکر۷- احمد ریاضی مبارکی۸- یعقوب رمضانی۹- جمشید زارعی۱۰- تقی سلحشور۱۱- یوسف سلحشور۱۲- یاسر سلمانی رضایی۱۳- علی شیرناک۱۴- وحید شیخ بگلو۱۵- تقی صوفیانلی۱۶- عبدالله صدوقی۱۷- محمد فقیهی۱۸- محمود فضلی۱۹- حمید قربانعلی‌زاده۲۰- بهنام علیزاده۲۱- احمد علیزاده۲۲- مرتضی عوض‌پور۲۳- جلیل علمدار میلانی۲۴- محمد علیمرادی۲۵- مصطفی عوض‌پور۲۶- ایلقار کریمی۲۷- حسن کریم‌زاده۲۸- فرزاد مهدوی۲۹- مرتضی مرادپور۳۰- مهدی مهاجر۳۱- حسین نصیری۳۲- مهدی (ائلمان) نوری۳۳- قادر نوروزیحمید قربانعلی زاده فعال دانشجویی دانشگاه اورمیه و اهل خیاو (مشکین شهر) در حین ورود به استادیوم سهند تبریز دستگیر شده است.
علت دستگیری این فعال دانشجویی در دست داشتن بطری آب بوده است(در دربی تراکتور - شهرداری تبریز)پنجشنبه سوم شهریوربراساس همین گزارشات دستگیرشدگان در اورمیه به بازداشتگاههای موقت آگاهی نیروی انتظامی و بازداشتگاه موقت اطلاعات نیروی انتظامی در اورمیه و بازداشتگاه جرایم اخلاقی در تبریز منتقل شده اند