۱۳۹۱ بهمن ۱۰, سه‌شنبه

محکومیت حامد ملک آبادی به شش ماه حبس تعزیری در دادگاه انقلاب سراب

تک توران : دادگاه انقلاب شهرستان سراب به ریاست قاضی خاطری (رئیس دادگستری سراب) طی دادنامه ای ، حکم به محکومیت حامد ملک آبادی فعال مدنی آذربایجان به شش ماه حبس تعزیری به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام داد .
حامد ملک آبادی دانشجوی دانشگاه آزاد سراب در هشتم مردادماه سال 91 توسط مامورین اداره ی اطلاعات سراب از منزل پدری اش و بدون ارائه ی حکم جلب، دستگیر شده و به همراه دوستش بابک بقایی چند روز در اداره ی اطلاعات سراب تحت بازجویی و شکنجه قرار گرفته است. سپس به دستور دادستان سراب جهت تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره ی اطلاعات تبریز قرارگرفته است که فعلا با قرار وثیقه 500 میلیون ریالی آزاد شده است .

این دستگیری در راستای برخورد با فعالان مدنی آذربایجان در شهر سراب بوده و در این شهرستان 10 نفر از فعالین دستگیرشده و درحال محاکمه می باشند.
اتهام این فعال مدنی فعالیت تبلیغی علیه نظام و عضویت در گروه یئنی گاموح بوده است. 17 دیماه 91 در دادگاه انقلاب سراب به این اتهامات با حضور وکیلش آقای جعفر افشارنیا رسیدگی کرده و نامبرده از اتهام عضویت در گروه یئنی گاموح به دلیل فقد دلیل اثباتی در توجه اتهام، تبرئه شده است .
با این وصف، دادگاه به اتهام واهی دیگری مبنی بر فعالیت تبلیغی علیه نظام به بهانه ارسال پیامک در مناسبتهای ملی و اعتراض به خشک شدن دریاچه ارومیه وشرکت در کلاسهای آموزش زبان ترکی وتاریخ و ادبیات آذربایجان و مستند به گزارش کذب اداره های اطلاعات سراب و تبریز، رای به محکومیت ایشان به شش ماه حبس تعزیری داده است.
قاضی دادگاه بدون توجه به دفاعیات متهم و وکیلش و با هدف مقابله با گسترش روز افزون حرکت ملی آذربایجان در شهرها بویژه در شهر سراب و در جهت ارعاب سایر جوانان فعال مدنی شهرستان سراب اقدام به صدور این رای نموده است.
نقی محمودی