۱۳۹۱ بهمن ۸, یکشنبه

انتقال محمود فضلی و امیر چمنی به بند کار-درمانی (کارگاه) زندان مرکزی تبریز


تک توران : محمود فضلی فعال سیاسی حرکت ملی آذربایجان و عضو کمیته مرکزی تشکیلات یئنی گاموح، دیروز شنبه 7 بهمن ماه 1391 از بند قرنطینه به بند کارگاه زندان مرکزی تبریز منتقل شد. محمود فضلی پس از گذراندن 24 روز بازداشت در اداره ی اطلاعات تبریز روز پنج شنبه 5 بهمن ماه به بند قرنطینه ی زندان مرکزی تبریز منتقل شده بود.
به گفته مسئول دادستانی دادگاه انقلاب تبریز، مهندس فضلی در راستای اجرای حکم یک سال حبس تعزیری در ارتباط با شرکت در جلسه هم اندیشی برای مقابله با خکشانیدن دریاچه اورمیه، دستگیر شده است. ولی عوامل اطلاعاتی به صورت خودسر وی را در بند انفرادی اطلاعات نگهداری کرده و مورد بازجویی قرار داده اند. حال آنکه بر اساس قوانین کشور، ایشان این ایام را می بایست در زندان تبریز می گذارنید.
این در حالی است که حدود دو هفته پیش شعبه ۳۲ دادگاه عالی اداری تهران به دلیل نبود مستندات و شواهد کافی دستور به توقف اجرای حکم محمود فضلی و ائلمان نوری، فعالین حرکت ملی آذربایجان داده بود.
این فعال با سابقه حرکت ملی آذربایجان پیش از این نیز در سال ۸۹ دستگیر شده و پس از تحمل بیش از ۴ ماه بازداشت در سلول انفرادی به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.
محمود فضلی که فارغ التحصیل مهندسی عمران از دانشگاه علم صنعت و جانبار جنگ ایران و عراق است، بارها در سال های ۸۱، ۸۲، ۸۴ و۸۷، ۹۰، ۹۱ دستگیر و ماه‌ ها در بازداشتگاه های نهاد های امنیتی تبریز، تهران به سر برده است.
همچنین امیر چمنی فعال دانش جویی و دانش جوی دانش گاه آزاد تبریز نیز دیروز شنبه 7 بهمن ماه 1391 به بند کارگاه زندان مرکزی تبریز منتقل شد.
به گزارش آذوح ماموران اداره‌ی اطلاعات تبریز بعد از ظهر روز ۲۴ دی ماه با یورش به منزل شخصی وی اقدام به بازداشت این فعال سیاسی- دانشجویی کرده و کیس کامپیو‌تر او را نیز ضبط نمودند. وی از آن تاریخ در سلول‌های انفرادی اداره‌ی اطلاعات تبریز محبوس بود. وی در تاریخ 3 بهمن ماه به بند قرنطینه ی زندان مرکزی تبریز منتقل شده بود.
هنوز مشخص نیست علت این بازداشت اجرای حکم ۹ ماه حبس تعزیری آقای چمنی ست یا دلیل دیگری دارد.
امیر چمنی پیش‌تر و پس از سپری کردن جلسات متعدد بازجویی در اداره‌ی اطلاعات تبریز با قرار وثیقه‌ی ۵۰ میلیون تومانی آزاد و متعاقب آن در تاریخ ۱۵ تیر ماه سال جاری از سوی شعبه‌ی ۱ دادگاه انقلاب تبریز به ریاست قاضی حمل‌بر، به اتهام "توهین به رهبر و بنیان گذار جمهوری اسلامی" به تحمل شش ماه حبس تعزیری و به اتهام "فعالیت تبلیغی علیه نظام" به تحمل سه ماه و یک روز حبس تعزیری و هم چنین به اتهام "توهین به رئیس جمهور" به ۴۰ ضربه شلاق محکوم شده بود.
گفتنی است، بند کارگاه زندان مرکزی تبریز یکی از بندهای سه گانه ی متادون این زندان است و حدود 60 زندانی مبتلا به بیماری های خطرناک ایدز و هپاتیت در آن نگه داری می شوند.
آذوح