۱۳۹۲ خرداد ۲, پنجشنبه

بیانیه هواداران تشکیلات یئنی گاموح خطاب به ملت قهرمان آذربایجان

تك توران :
" سلام اولسون داغدان اوجا باشلارا"
نزدیک به یک قرن است که ملت آذربایجان و دیگر اقوام و ملل ساکن ایران به طور سیستماتیک در معرض سیاستهای خشن و تهاجمی نژادپرستان پان فارس قرار دارند. این سیاست ضد انسانی و ضد اخلاقی متاسفانه بر همه جنبه های زندگی ملت آذربایجان سایه تاریکی گسترده و تمامی ابعاد زندگی سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی آنها را تحت تآثیر قرار داده به طوری که تفسیر و درک مردم آذربایجان از زندگی در طول این یکصد سال اخیر زندگی با درد و رنج همراه با تحقیر و تبعیض بوده است. معضلات اجتماعی گسترده ای نظیر فقر, بیکاری, اعتیاد, طلاق, افسردگی, فساد اداری و مالی, فحشا, بی سوادی و کم سوادی و ... که امروزه جامعه آذربایجان با آن روبرو است همه و همه از تاثیرات این نوع سیاست ارمغان استبدادی مرکز گرا و پلید شوونیستی می باشد.
این نوع درک و فهم از زندگی در عصر حاضر که اکثر ملتها به حقوق و آزادیهای فردی و گروهی دست یافته اند, برای ملتی بزرگ و شرافتمند مثل ملت آذربایجان با آن سابقه تاریخی اش در ایجاد تمدن های پیشرفته بشری و شرکت فعال در مبارزات سیاسی, اجتماعی نظیر مشروطه, تشکیل حکومت ملی در سال 1324 و قیام شیخ محمد خیابانی و ... نمی تواند شایسته باشد . این ملت مصمم است که به ریشه دموکراسی و حقوق بشر, ایجاد رفاه و صلح و دوستی, توسعه علوم و فرهنگ و ... در جهان کمک کرده و همپای دیگر ملل سر فراز و خوشبخت در روی کره زمین زندگی شرافتمندانه و با افتخاری داشته باشد و در تعیین سرنوشت خویش اختیار و آزادی کامل برای رسیدن به این آرمان های انسانی و مشروع مردم و برای رهایی از سیستم تحقیر بردگی و بندگی که ملت آذربایجان جنوبی اکنون با آن روبروست, جمعی از روشنفکران متعهد, دلسوز و وطن پرست آذربایجانی مصمم شدند که تشکیلاتی را بنا نهاده اند که این اهداف و آرمانها در آن جای دارد .

"یئنی گاموح" در چنین شرایطی بنیانگذاری شد و در مدت کوتاهی توانست حمایت و اعتماد جمع کثیری از مردم آذربایجان را کسب کرده و به عنوان یک تشکیلات پیشرو و در دل فعالین حرکت ملی و مخصوصاً جوانان ترک آذربایجانی جا باز کند.یئنی گاموح ضمن احترام به سایر تشکیلات های آذربایجان جنوبی و شیوه های مبارزه آنها, به تاسی از شعور سیاسی بالای مردم آذربایجان و پتانسیل بالقوه مبارزات مدنی در بین فعالین حرکت ملی آذربایحان, مبارزات سیاسی شفاف و مسالمت آمیز را شیوه مبارزاتی خود قرار داده و اهتمام و تلاش خود را در جهت استفاده از توان مبارزاتی عناصر درون آذربایجان جنوبی به کار گرفت.
در این راستا "یئنی گاموح " نام پنج نفر از اعضای کمیته مرکزی خود به نام های "آیت مهرعلی بیگلو"،"مهندس محمود فضلی" ، "بهبود قلی زاده"، " مهندس شهرام رادمهر"را به همراه نام دبیر کل این تشکیلات یعنی " دکتر لطیف حسنی" را به منظر عمومی مردم آذربایجان و جهانیان رسانید.
این اقدام شفاف و شجاعانه و استراتژیک یئنی گاموح که با اهداف کانالیزه کردن مبارزات ملی ملت آذربایجان جنوبی جلوگیری از بروز انفعال سیاسی در حرکت ملی آذربایجان, شکستن فضای رعب و وحشت ایجاد شده توسط نهادهای سرکوبگر و در نهایت دموکراتیزه کردن حرکت ملی آذربایجان صورت می گرفت، متاسفانه با اقدامات خشن و امنیتی قوه قضاییه و دیگر نهادهای امنیتی مواجه شده آنهمدر شرایطی که حاکمیت در این دوران با مشکلات عدیده ای نظیر مشکل مشروعیت نظام، مسئله هسته ای، تورم و نگرانی، تحریم، رشد روزافزون میزان بیکاری، سوء مدیریت دولت در حل مسائل مملکتی و ... روبرو می باشد.
در چنین شرایطی دستگیری های گسترده فعالین و بازجویی های طولانی مدت " شکنجه های روحی و فیزیکی، آزار دادن خانواده های آنها، ایجاد مزاحمت برای مراکز کاری فعالین و در نهایت صدور احکام قضایی بسیار سنگین برای فعالین حرکت ملی آذربایجان در حقیقت نوعی دهن کجی به ملت غیور آذربایجان جنوبی و اهانت به آرمانهای مشروع و قانونی این ملت می باشد. دادن حکم ناعادلانه و نابخردانه 45 سال زندان برای پنج نفر از فعالین تشکیلات یئنی گاموح که تنها جرمشان ایجاد تشکیلاتی بر پایه مبارزات مدنی و دموکراتیک و یا به عبارتی دفاع از ناموس و شرافت ملی آذربایجانیان بوده و با اصل 26 قانون اساسی در مورد تشکیل احزاب مغایرتی ندارد، به هیچ وجه توجیه منطقی ، حقوقی و قضایی نداشته و بشدت از طرف حرکت ملی آذربایجان، نهادهای بین المللی حقوق بشری و تشکیلات یئنی گاموح محکوم می گردد.
در خاتمه مسئولین جمهوری اسلامی و قوه قضاییه باید بدانند که فعالین حرکن ملی آذربایجان و اعضاء و هواداران یئنی گاموح در مقابله با این نوع برخوردهای غیر قانونی و ظالمانه ساکت ننشسته و از تمامی امکانات و توانایی های بالقوه و بالفعل خود برای اعتراض علیه این آراء ناعادلانه و نژادپرستانه استفاده خواهند کرد و تا حصول نتیجه نهایی که همانا آزادی بی قید و شرط پنج تن از فعالین تشکیلات یئنی گاموح و نیز آزادی بقیه فعالین حرکت ملی آذربایجان جنوبی می باشد، به مقاومت و مبارزه سیاسی استوار خود ادامه خواهند داد.
یاشاسین آذربایجان، یاشاسین میللتیمیز
هواداران یئنی گاموح ( جنبش نوبیداری ملی آذربایجان جنوبی)