۱۳۹۰ آذر ۷, دوشنبه

سخنی با هواداران فهیم تیراختور: "حاشیه ها را بازی دهیم"

تک توران : تیراختور در آستانه ی مسابقه ی فوق العاده حساس با پرسپولیس در حال سپری نمودن یکی از سخت ترین شرایط سالهای اخیر خود می باشد مشابه این اوضاع ملتهب فقط در بازیهای آخر فصل قبل که پس از بازی با تیمهای صبا و سایپا مسائلی در استادیوم سهند حادث شد تجربه گشته بود.
پس از ناکامی هواداران تیراختور از رسیدن به آسیا با فراز کمالوند آنان با امیدهای فراوان سکان هدایت این تیم پرهوادار را به امیر قلعه نوعی، مربی قهرمان 4 دوره ی لیگ برتر سپردند اما برخلاف بازیهای ابتدای فصل که تیم در 6 هفته ی اول با 5 برد و 1 باخت، با تحمیل شکست بر استقلال تهران به صدر جدول تکیه زده بود با تأثیرپذیری از برخی حواشی مخرب از جمله اخراج مهدی کیانی، پرسابقه ترین، محبوبترین و تأثیرگذارترین بازیکن کنونی تیراختور در سراشیبی نتایج ضعیف افتاده تا جایی که در دو بازی اخیر، باخت در اهواز و تساوی زورکی با راه آهن در تبریز سبب شدت گرفتن اعتراضات هواداران شده و التهابات ویرانگر بر پیکره ی نحیف این تیم مردمی هجوم آورده اند و مصاحبه های تندخویانه ی سرمربی تیم و نشر برخی مطالبی که در بعضی سایتها در حمایت از وی منتشر گشته است سبب تحریک هرچه بیشتر حساسیت هواداران و شعله ورتر شدن آتش خشمشان گشته است. تیراختور، تیمی که همواره اقیانوس خروشان هواداران آن را خاری در چشم بدخواهان قرار داده است گم شده در میان این هیاهوها به تیمی رنجور و نحیف بدل گشته و ایستاده در گوشه ای، تنها، نظاره گر هجمه هایی است که از هر طرف آن را آماج حملات خود قرار داده اند. نتایج نه چندان دلچسب این تیم مردمی که شور و احساس دهها میلیون هوادار را به دنبال خود می کشد چنان مریدانش را بی توجه به آن نموده است که گویی هرگز یاریگری را در کنار خود ندیده است! در این وضعیت بغرنج که هر دم از این باغ بری رسیده و سمبل سرخ اتحاد ملت آذربایجان در میان این غوغاها یکه و تنها در گوشه ای رها شده است سؤالی که شاید در ذهن خیلی از هواداران بچرخد این است که در این وضعیت بلبشو که تیراختور بازی فوق العاده حساسی را مقابل پرسپولیس تهران پیش رو دارد بهترین رویکرد هواداران چه می تواند باشد؟
پرواضح است برای تیمی مثل تیراختور با دهها میلیون هوادار در سرتاسر ایران و جهان قهرمانی لیگ برتر و حتی درخشش در میادین بین المللی نمی بایست چندان دست نایافتنی جلوه داده شده و دستیابی به افتخارات درخور حق طبیعی اش می باشد و طبعاً نایل شدن به اهداف بزرگ هدایتگری پرتوان را می طلبد که با عملکرد مدبرانه و فکورانه ی خود توانایی عبور تیم از موانع صعب العبور را دارا بوده و این بار سنگین را به سلامت به مقصد برساند. تفاوتی که تیراختور با سایر تیمهای لیگ برتری دارد اتکاء صد در صدش به نیروی لایتناهی هوادارانش می باشد و به همین خاطر کوچکترین نارضایتی هواداران از وضعیت آن سبب دستپاچه و  برآشفته شدن عوامل دخیل در هدایت آن شده و آشفتگی و پریشانی به اردوی تیم درون زمین هجوم می برد. در این برهه ی حساس که قرار گرفتن تیم محبوب آذربایجان در بحران نتایج ضعیف و پیامدهای منشعب از آن خواسته ی تیمهای رقیب و سایر فرصت طلبان می باشد بر همه ی هواداران فرض است که صرفاً بخاطر خود تیم محبوب خود در میادین حضوری پرازدحام و پرشور داشته و با به نمایش گذاشتن فهم عمیق آذربایجانی خود بدخواهان را ناامید سازند. هواداران تیراختور که مبدع فرهنگ هواداری خاص در فوتبال کشور می باشند بخوبی ملتفت می باشند که بدلیل پیوستگی ناگسستنی این تیم با جنبه های هویتی ملت آذربایجان، حمایت از تیم محبوب خود نه بدلیل نتایج آن بلکه به سبب آرمانهایی است که در عقبه ی آن قرار دارد. روشن است پشتیبانی بی دریغ هواداران و خالی نگذاشتن این دژ تسخیرناپذیر سبب درخشش این تیم مرذمی در میادین شده و با تداوم جوشش این چشمه ی جوشان، تیم محبوب آذربایجان با افتخارآفرینی های خود به عاشقانش نور و روشنایی خواهد بخشید.
حضور انبوه و متحد هواداران در استادیوم آزادی تهران و تشویق یکپارچه ی تیم محبوب خود بدون توجه به هر گونه حاشیه ی فرعی سبب تزریق دوباره ی شور و نشاط و بازگشتن قطار سرخهای آذربایجان به روی ریل موفقیت گشته و با تحمیل شکست بر پرسپولیس در آزادی بخش عمده ی مشکلات پیرامون تیم خودبخود بدست فراموشی سپرده خواهد شد.
آرتان آرمان 
Tiraxturfans.Com