۱۳۹۱ بهمن ۱۰, سه‌شنبه

انجمن اولیاء و مربیان : نگذارید کودکانتان به کانالهای تورکیه نگاه کنند


تک توران : بر اساس اخبار رسیده از طرف خبرنگاران طیف مستقل از اکثر مدارس ابتدایی در تبریز و شهرهای اطراف، اخیراً انجمن اولیاء و مربیان در مدارس با تشکیل جلساتی از خانواده های کودکان محصل آزربایجانی می خواهند آنها را از دیدن کانال تلویزیونهای کشور تورکیه و آزربایجان شمالی بر حذر دارند .


گزارش می افزاید مربیان آموزش پرورش در این جلسات که اکثراً از طریق فیلترهای بسیج وارد مدارس شده اند حتی طی اقداماتی غیر قانونی ، خانواده های آزربایجانی را از اینکه کودکانشان نمی توانند فارسی را به خوبی مکالمه کنند دست به تهدید کودکان همچون مردودیت تحصیلی و حتی اخراج از مدارس می زنند .

ما ضمن محکومیت این اقدام فاشیستی از یک جهت دیگر خوشحالیم که حاکمیت راسیستی ایران آنقدر عاجز گشته است که عصبانیت خود را از نگرفتن سیاستهای آسمیلاسیون فرهنگی تورکان آزربایجانی و روند بازگشت به هویت ملی آنها با چنین اقدامات سخیف انجام می دهد .

ما از کلیه خانواده های آزربایجانی می خواهیم بدون توجه به تهدیدهای توخالی برعکس بیشتر از گذشته کودکانشان را با کانالهای تورکیه و آزربایجان شمالی آشنا گردانند . چرا که کودکان آزربایجانی می توانند زبان وارداتی و تهاجمی فارسی را به هر نحوی یاد بگیرند اما این زبان مادری است که متاسفانه با سیاستهای فاشیستیرو به نابودی گرائیده است و اگر کودکانمان زبان مادریشان را یاد نگیرند بازنده آن ملت بزرگ تورک آزربایجان خواهد بود .

برگرفته از فیسبوک طیف فعالین مستقل حرکت ملی آزربایجان جنوبی       
http://www.facebook.com/musteqilmilliteyf