۱۳۹۱ آبان ۲۴, چهارشنبه

چهارده کشته و ده ها زخمی در کرکوک


تك توران : عراق امروز نیز شاهد یک سلسله سوءقصدهای خونین بود که حداقل 14 قربانی به جای گذاشت. به گزارش رویترز، درآستانه ماه محرم شیعیان، که ازفردا آغاز می شود، این سوء قصدها که اکثراً توسط خودروهای انفجاری صورت گرفته ده ها شهروند عراقی زخمی شدند.


بنا براین گزارش درخونین ترین این سلسله اقدامات تروریستی که بامداد امروز درشهرکرکوک با انفجارچهارخود روی مملو ازمواد منفجره صورت گرفت نه تن کشته و سی نفرزخمی گردیدند.
دراین حال خبرگزاری فرانسه درگزارشی پیرامون آخرین تحولات داخلی عراق می نویسد: دولت نوری المالکی به علت دیوان سالاری، با فساد گسترده و عدم امنیت درکشور قادر به جلب سرمایه‌های خارجی نیست.
این خبرگزاری می نویسد: با اینکه اولین نمایشگاه بین المللی پس از بیست سال، هفته گذشته درعراق برگزارشد، ولی بسیاربودند صاحبان صنایع و دارندگان غرفه که رغبت چندانی به سرمایه گذاری دراین کشور نشان ندادند.
خبرگزاری فرانسه می نویسد: آنچه که مسلم است دولت عراق هرکس که باشد، طبق برنامه پیش بینی شده برای بازسازی اقتصاد کشور طی ده سال آینده به هزارمیلیارد دلار نیاز خواهد داشت، که امکان تامین این سرمایه در شرایط کنونی کشور بسیار بعید بنظر می رسد.
 نوشته رحمت قاسم بیگلو