۱۳۹۱ آبان ۹, سه‌شنبه

تیراختور 2-2 داماش؛ پاره شدن نوار پیروزیها تلنگری به سرخهای آذربایجان


 : تك تورانتیراختور پس از دو پیروزی قاطعانه مقابل استقلال و سپاهان با تساوی 2-2 مقابل داماش گیلان متوقف شد.

نامه‌ی سرگشاده‌ی جمعی از زندانیان زندان مرکزی تبریز به رئیس‌جمهور


تك توران : نامه‌ی سرگشاده‌ی جمعی از زندانیان زندان مرکزی تبریز به رئیس‌جمهور: اینجا قلب سالم را زالو تجویز می‌کنند
جمعی از زندانیان ، زندان تبریز با انتشار نامه ای خطاب به محمود احمدی نزاد از وضع اسفناک زندان تبریز گلایه کردند . در این نامه با اشاره به نامه احمدی نژاد به رئیس قوه قضائیه که ادعای دفاع از قانون اساسی کرده بود آمده است :ما اینجا در زندان مرکزی تبریز با امید و شوق این سطور را خواندیم و به همدیگر نشان دادیم. این امید و شوق نه از سر علاقه‌ی ما به شخص جنابعالی یا ایمان به عزم مصمم شما، بلکه از این حیث به سراغ‌مان آمد که در این وضعیت اسفناک و غیرانسانی که در آن قرار داریم صدایی بلند شده است که از حقوق زندانیان در سراسر کشور دفاع کند.

توفان سهمگین سندی سواحل شرقی آمریکا را درنوردید


 :تك تورانتوفان سهمگین سندی سرانجام به سواحل شرقی آمریکا رسید؛  گزارش‌ها حاکی از آن است که منهتن جنوبی در آب فرو رفته و آب به متروی نیویورک نفوذ کرده است؛ برق بسیاری از مناطق توفان‌زده قطع است و مقررات منع رفت‌وآمد در این مناطق به اجرا درآمده است.

کمک ۱۳۵ میلیون دلاری سازمان ملل برای احیای دریاچه ارومیه


تك توران : محمد جواد محمدی زاده، رئیس سازمان محیط زیست ایران امروز ۸ آبان‌ماه اعلام کرد: "برنامه توسعه و عمران سازمان ملل متحد ۱۳۵ میلیون دلار برای حل مشکلات محیط زیست دریاچه ارومیه تخصیص داده است. این کمک‌ها برای رفع چالش‌های زیست محیطی مثبت است اما کافی نیست."

گوگل صفحه نخست خود را به عید جمهوریت ترکیه اختصاص داد


تك توران : جستجو گر گوگل روز ۲۹ ماه اکتبر را فراموش نکرد. گوگل که متهم به بی توجهی به اعیاد دینی و ملی ترکیه می گردید، این بار صفحه نخست خود را به ۲۹ اکتبر عید جمهوریت در ترکیه اختصاص داد.

۱۳۹۱ آبان ۸, دوشنبه

اتهام توهین به رهبری برای فردین مرادپور و وحید راستگو


تك توران : بنا به اخبار واصله ، دیروز یکشنبه فردین مرادپور و وحید راستگو فعالین مدنی آزربایجان جنوبی که اکنون در حال سپری کردن محکومیت خود در زندان تبریز هستند به اتهام توهین به رهبری به بازپرسی شعبه 11 دادگاه عمومی تبریزاعزام شدند . در این بازپرسی اتهام توهین به رهبری به ایشان تفهیم شده و مبلغ یکصد میلیون ریال نیز بعنوان قرار برای ایشان صادر گردیده است.

حذف وام 2 میلیونی بلاعوض زلزله زدگان


تك توران : نماینده مردم ورزقان و خاروانا اهدای کانکس به جای وام دو میلیونی بلاعوض به زلزله زدگان را خلاف مصوبه دولت اعلام کرد و خواستار رسیدگی به این مهم شد.

اختلاف نظر در باره بازسازی مناطق زلزله زده ایران


تك توران : وزیر کشور ایران گفته دولت در بازسازی ویرانه های زلزله آذربایجان شرقی بسیار موفق عمل کرده است. مصطفی محمد نجار گفته چنین ساخت و سازی در هیچ کجای دنیا سابقه نداشته است . این در حالی است در روزهای گذشته ابولحسن فقیه، رئیس سازمان هلال احمر ایران گفته بود درباره کم کاری نهادهای حکومتی در رابطه با زلزله به محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران گزارش داده است.
 بي بي سي
ويدئو را از لينك زير دريافت كنيد
http://www.bbc.co.uk/persian/iran/2012/10/121028_l93_ir_quake.shtml

۱۳۹۱ آبان ۷, یکشنبه

ترویج ناسیونالیسم فارسی توسط بریتانیا ــ آتابای همدانی


تك توران : همه می دانیم که عمر رژیم کنونی ایران بسر رسیده و در وقت اضافی بسر میبرد و بریتانیا نیز در فکر تعویض مهره سوخته خود یعنی رژیم آخوندی، با دست نشانده جدید است. این تصمیم بریتانیا را از عملکرد بی بی سی فارسی که شعبه ای از سازمان اطلاعاتی و جاسوسی بریتانیا است، میتوان فهمید. اخیراً شاهد تبلیغ ناسیونالیسم فارسی بطرز بسیار افراطی در بی بی سی و دیگر رسانه های وابسته به بریتانیا هستیم. تبلیغ ناسیونالیسم فارسی فقط محدود به ایران نمیشود بلکه حتی در کشورهای افغانستان و تاجیکستان که فارس زبانها در آنجا در اقلیت هستند نیز دیده میشود. تبلیغ ناسیونالیسم افراطی فارسی از یکطرف و بایکوت اخبار مربوط به دنیای ترکها از طرف دیگر بیانگر آنست که استعمارگر پیر یعنی بریتانیا در حال پیشبرد یک سناریوی زیر زمینی جدیدی است و جا دارد که مردم ترک ایران علی الخصوص آذربایجانیها آگاه شوند.

آذر قئزي ــ شريفه جعفري


تك توران : ائليمين اوبامين سازينا بندم
ظولمه باش اَيمه ين قيزينا بندم
گؤرمه‌لي قيشينا- يازينابندم
اولدوزلار ايچينده دان اولدوزويام
افتخاريم بو دور آذر قيزييام

راه‌اندازي تاكسي هوايي در آذربايجان شرقي


تك توران : مديرعامل منطقه آزاد ارس از راه‌اندازي تاكسي هوايي خبر داد و گفت: نخستين پرواز ايرتاكسي در مسير تبريز - جلفا فردا صورت مي‌گيرد.

احمدی مقدم: گزینه نظامی روی میز دشمن یک واقعیت است


تك توران : فرمانده ناجا گفته است "اگر دشمن احساس کند که حمله نظامی به تکمیل راهبردش کمک می‌کند، در این کار تردید نخواهد کرد"

پرچم مقدس آزربايجان در اورميه برافراشته شد ــ تصوير


تك توران : در یک اقدام جسورانه جمعی از فعالان شهر اورمیه امروز صبح پرچم آزربایجان را از پل شهر چایی این شهر که در صد متری ستاد خبری وزارت اطلاعات می باشد به اهتراز در آوردند . 

«مرزبانان جمهوری آذربایجان یک گروه مسلح را به خاک ایران عقب راندند»


تك توران : اداره مرزبانی جمهوری آذربايجانی در اطلاعیه ای از خنثی سازی تلاش يک گروه مسلح ايرانی خبر داده است که به گفته آن قصد ورود به منطقه مرزی «جليل آباد» را داشتند.

سالگرد « بارز» فرا رسيد، از اداره ارشاد ندا نرسيد ــ جعفر خضوعی


تك توران : بیست و چهار آبان سال نود بود كه قلب « بارز» از حركت باز ايستاد و اين شاعر بزرگ قره داغي، دار فاني را وداع گفت و به دار باقي شتافت. بر كسي پوشيده نيست كه اگر در جامعه اي«‌ فرهنگ» بميرد، « ملت» تمام مي شود.

کمک‌های خارج از کشور به دست زلزله‌زدگان نرسید


تك توران : نماینده مردم ورزقان در مجلس نهم با بیان این‌که آتش سوزی در چادر زلزله زدگان افزایش یافته است، گفت: طی این مدت در منطقه ورزقان ۳۵ چادر طعمه حریق شده است. الله وردی دهقانی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه انتخابیه خبرگزاری خانه ملت، درباره وضعیت زلزله‌زگان به وعده دولتمردان اشاره کرد و گفت: در همان نخستین روزها پس از حادثه زلزله مسئولانی که برای بازدید به منطقه آمده بودند، وعده دادند در عرض ۲ ماه مردم زلزله زده را اسکان می‌دهند.

۱۳۹۱ آبان ۶, شنبه

فروش کنسروهای هلال احمر متعلق به زلزله زدگان در بازار


تك توران : کنسروها و اقلام اهدایی به زلزله زدگان آذربایجان در بازار به فروش می رسد!

 سازمان هلال احمر ایران در حالی وسایل متعلق به آسیب دیدگان زلزله ی اهر و ورزقان را به فروش می رساند که بسیاری از زلزله زدگان از کمبود وسایل حیاتی زندگی رنج می برند.

شرکت نفت منطقه ای قوشاچای (میاندواب)در قرق هوارادن احزاب کرد


تك توران : طبق اطلاعات جمع آوری شده توسط کمیته مردمی دفاع از غرب آزربایجان شاخه قوشاچای هواداران تشکیلاتهای کرد بیش از نیمی از مناصب  شرکت نفت میاندوآب را با لابیگری در اختیار گرفته اند.

زلزله بار دیگر ورزقان را لرزاند


تك توران : به دنبال وقوع زلزله 4.4 ریشتری بامداد امروز شنبه 6 آبان ماه 1391، تا لحظه مخابره خبر سه زمین لرزه نسبتا شدید بار دیگر ورزقان در آذربایجان شرقی را لرزاند. 

در راستاي توزيع آب معدني مسموم كشور ارمنستان : نامه سر گشاده به نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و شخص آقاي لاريجاني رياست مجلس ــ ليدا افشار


تك توران : چند سال پيش بر اساس خبر از خبرگزاري مهر واردات يك نوع آبمعدني گازدار از كشور ارمنستان كه پس از برسسي توسط سازمان غذا و دارو به دليل وجود آرسنك در آن اعلام غير قابل مصرف آن اعلام مي شود اما جديدا متوجه شديم كه اين آب معدني ها توسط هلال احمر جمهوري اسلامي ايران در مناطق زلزله زده توزيع شده است و اين خود يك نوع نسل كشي فارق از هر گونه موضوع قومي و ملي كشتن هر انساني توجيه نخواهد داشت اميدوارم كه در اعتراض به اين خبر نامه سر گشاده را در سايت منعكس فرماييد .

آزادی طرفدار بازداشت شده تیم تراکتورسازی تبریز به قید ضمانت


تك توران : رضا جلیل پور (عبدل) از هواداران تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز که روز ۲۹ مهر  ۱٣۹۱بعد از بازی تیمهای فوتبال تراکتورسازی نبریز و استقلال تهران بازداشت شده بود به قید ضمانت آزاد شده است.

جلیل پور که پس از 24 ساعت بازداشت و بدنبال اعاده پروانه کسب از بازداشتگاه وزارت اطلاعات تبریز آزاد شده است در جریان شادی بمناسبت برد تیم تراکتورسازی در چهار راه آبرسان تبریز توسط نیروهای بسیجی بازداشت شده بود.

اطلاع رسانی «زنان فعال در زلزله آذربایجان»- رقیه کبیری


تك توران : زلزله اخیر آذربایجان در مرداد ماه 1391 در منطقه «قاراداغ» ضایعات جبران ناپذیری وارد کرد. چند شهر و چند صد روستا را دچار آسیب دیدگی و تخریب کرد و خسارات جانی و مالی زیادی به جا گذاشت.

شبکه سهند و سایت گل در خدمت جریان انحرافی و توضيحي كوتاه از طرف تك توران


تك توران : بازی هفته پیش تراختور و استقلال که با برد شیرین نماینده آزربایجان به اتمام رسید، با حاشیه ها ی ! همراه بود ، سایت بین المللی گل در مطالبی سخیف ! در حد روزنامه دیواری های دوران ابتدایی به گزارشگر تلویزیونی این دیدار (مجتبی ساعی ) و نیز به  اظهارات مجری شبکه سهند( میلاد وطن پرست) حمله کرد . با علم به اینکه اظهارات و یا بقولی ، کرکری مجری ( میلاد وطن پرست ) شبکه سهند جایی در رسانه آزربایجان شرقی  ندارد و این رسانه که بایستی دردها و مشکلات و ... را منعکس کند ، به تریبونی برای کرکری . . .  .

آیا هواداری این تیم جرم است؟؛ گزارشی از دیدار تیم تراکتورسازی در تبریز


تك توران : شش ماه و اندی است خانه نرفتی. بیش از 1000 کیلومتر از خانه ات دور مانده ای و وقت آن رسیده است تا بار سفر به سمت خانه و کاشانه ات ببندی . اما 2 هفته قبل از بازی تراکتورسازی به تو خبر می دهند اگر این 2 هفته را هم بمانی فرصت خواهی داشت تا این بازی حساس را ببینی :تراختور-استقلال!

ریزگردهای نمکی در اثر خشک شدن دریاچه ارومیه به سلماس رسید


تك توران : سونامي نمك، تازه ترين پديده ناشی از خشكسالي درياچه اروميه است كه اكنون به مرز هشدار رسيده و به گفته معاون سازمان حفاظت محيط زيست اگر اقدام عاجلي نشود، غبار سونامي پس از در نورديدن استانها و شهرهای اطراف به استان های البرز و تهران هم مي رسد.

۱۳۹۱ آبان ۵, جمعه

ارزیابی عمومی اخبار نقض حقوق بشر در ماه مهر


تك توران : ماهِ مهر سال ۱۳۹۱ با تداوم و بعضاً تشدید نقض حقوق بشر در برخی حوزه‌ها سپری شد.

حضور ولایتی در آمریکا برای برقراری روابط تهران- واشینگتن



تك توران : سایت "کلمه" نزدیک به میرحسین موسوی، نامزد معترض به نتایج آخرین انتخابات ریاست جمهوری ایران، از حضور علی اکبر ولایتی مشاور آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران در امور بین الملل در آمریکا، برای پی گیری برقراری روابط با این کشور خبر داده است.

قهرمان تبریزی پرتاب دیسک پارالمپیک: برای تأمین معیشت زندگی مسافرکشی می کنم


تك توران : قهرمان پرتاب دیسک گفت: برای تأمین معیشت زندگی مسافرکشی می کنم. جلال خاکزادیه در گفتگو با مهر با بیان این مطلب اظهار داشت: برای تأمین هزینه های زندگی مسافرکشی می کنم که این موضوع مانع از ادامه ورزش حرفه ای من می شود .

۱۳۹۱ آبان ۴, پنجشنبه

سپاهان 1 تیراختور 4؛ آماده باش گرگهای سرخ آذربایجان به فوتبال ایران


تك توران : گرگهای سرخ آذربایجان پس از شکستن آبیهای تهران در تبریز، اینبار شکست سنگینی را در اصفهان به قهرمان سه فصل گذشته لیگ برتر ایران تحمیل نمودند تا دوباره صدر جدول فوتبال ایران را مزین به نام سرخ خود نمایند.

آب معدنی "جرموک" کشور ارمنستان غیر قابل مصرف است


تك توران : وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی، با صدور اطلاعیه ای آب معدنی گازدار جرموک را غیر قابل مصرف اعلام کرد.


آتش سوزی مجدد در چادر زلزله‌زدگان آذربایجان


تك توران : مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی از بروز آتش‌سوزی در چادر زلزله‌زدگان شهرستان هریس خبرداد و گفت: یک پیرزن در این حادثه دچار سوختگی شدید شد.

درگیری نیروی انتظامی و مردم در بازار اورمیه


تك توران : نیروی انتظامی ساعت ۹ امروز چهارشنبه۹۱/۸/۳ بازار اورمیه را به بهانه مقابله با کالای قاچاق مورد هجوم قرار داد که با مقاومت بازاریان به درگیری کشید .بنا به ایمیل های رسیده ؛نیروهای انتظامی همراه ستاد مبارزه با کالای قاچاق ، به بازار اورمیه هجوم برده و بازریان در اعتراض به این شرایط مغازه های خود را بستند .آنان که با مغازه های بسته در یکان لیلار اورمیه روبه رو شده بودند  اقدام به شکستن قفل مغازه ها کرده و مغازه ها رامورد غارت قرار دادند .

۱۳۹۱ آبان ۳, چهارشنبه

ماهواره گوک ترک – ۲ در پایان سال جاری در فضا خواهد بود


تك توران : 90عنصر از ۱۰۰ عنصر ماهواره "گوک ترک – ۲" در ترکیه تولید شده است

 
ماهواره ساخت ترکیه با نام "گوک ترک – ۲" برای فرستاده شدن به فضا روز شماری می کند.

معادن نفت در بلوك هاي نفتي مغان 1 و مغان 2 با ذخاير 4 ميليارد بشكه مي تواند با مصرف فعلي 100 سال نياز داخلي را تأمين كند


تك توران : پاره اي از حوزه هاي موجود در درياي خزر آراز-آلوو-شرق(البرز) نيز در محدوده جغرافیایی و روبروي سواحل آزربايجان جنوبي قرار گرفته، و يا مشترک با همسايه برادر آزربايجان شمالي است.
بر طبق برآوردهاي اوليه این معادن20 ميليارد بشكه نفت درجا دارد....

خاطر نشان مي شود كه در بسياري از نقاط آزربايجان جنوبی امكان وجود چنین معادني بسيار محتمل است. اما هيچ گونه اكتشافي توسط رژيم فارس انجام نمي گيرد.

رژيم فارس به دليل اينكه اكتشافات و استخراج نفت در اين منطقه مي تواند به طور مستقيم موجب شكل گيري انديشه خودكفايي اقتصادي در آزربايجان جنوبی شود، از سرمايه گذاري در اين بخش اجتناب ورزيده است

منبع: جام جم آن لاین

آقای توکلی؛ خود کرده را تدبیر نیست! ــ اكبر اعلمي


تك توران : وجود برخی نقاط و ویژگی های مثبت در آقای احمد توکلی نماینده مجلس نهم، تاحدودی او را از سایر اصولگرایان ممتاز کرده است. با این وجود او هم در مجلس هفتم مانند بسیاری از  افراد وابسته به قبیله سیاسی اصولگرایان، جزء کسانی بود که همواره خود را آگاه و بابصیرت و خط کش و مدافع بیضه اسلام، و رقبای سیاسی خود را بی بصیرت می پندارند

قابل توجه مسئولين حاكميت راسيستي ايران : وان جدید ظرف ۳٦٥ روز تحویل داده شد


تك توران : اداره انبوه سازی مسکن ترکیه وابسته به نخست وزیری طبق وعده ای که داده بود، ظرف ۳٦٥ روز وان جدید را تحویل صاحبان آن داد.

ادبیات چپ سنتی را باید از جنبش سیاسی آذربایجان طرد کرد ــ یونس شاملی


تك توران : آقای علی قره جه لو طی مقاله ایی تلاش کرده اند دیدگاههای مهران بهاری را تحت عنوان "مانیفست مهران بهاری" برای خوانندگانشان توضیح دهند. اما مرور این مقاله، جدا از فکر جاری در آن، نظر مرا به مسئله دیگری جلب کرد.

مرگ کودک دو ساله در مناطق زلزله زده بر اثر سرما


تك توران :  در شهرستان ورزقان ، یکی از شهرهای آسیب دیده در زلزله اخیر یک کودک دو ساله بر اثر سرمای شدید جان سپرد.این در حالی است که سرما ی شدید تر در حال شروع است و چون منطقه ی آذربایجان ارتفاع بیشتری دارد و مخصوصا قره داغ بارش برف زود تر شروع می شود.

کلمه کرد بر روی تابلوهای روستایی ماکو وچراهای مربوط به آن


تك توران : شهرستان ماکو در شمالغربی ترین نقطه از کشوری قرار گرفته که امروزه ایران نامیده میشود واهمیت آن چه در دوران قبل از ایران وچه در دوران بعد ایران از آثار و ابنیه تاریخی موجود درآن بیشتر آشکار میشود که این اهمیت باعث شده شوونیسم فارس وتروریسم کرد توجه خاصی به این منطقه از نگاه هویتی داشته باشند وسعی وافری برای کرد نشان دادن ماکو از خود نشان دهند وگاه به اعمالی دست بزنند که در نوع خود شاهکار و شاید هم خنده دار است.

۱۳۹۱ آبان ۱, دوشنبه

"اولوس‌لار آراسی گونئی آذربایجان تورکلری کونسئیی"نین باکی فورومو کئچیریلدی


تك توران : بیلدیگینیز کیمی اوکتیابرین(ائکیم) 19-دا “آمباسسادور هوتئل”ده اولوسلاراراسی گونئی آذربایجان کونسئیی (اوگاتک) “گونئی آذربایجان گرچک‌لری و اوگاتک-این هدف‌لری” باش‌لیغی آدی آلتیندا بیر فوروم گئچیریمیش‌دیر.

نه تبریز توسعه یافته ترین شهر ایران است و نه آزربایجان سر ایران! ــ دومان ساوالان


تك توران : سیاست رژیم ایران در مقابله با جنبش ملی آزربایجان در یک سال اخیر تغییرات محسوسی داشته و به نوعی میتوان گفت که هوشمندانه تر شده است. گرچه این تغییرات جنبه ها و ابعاد فراگیر تری دارد اما فعلا به یک مورد بسنده می کنم. " تبریز توسعه یافته ترین شهر ایران"! این شعاری است که گزارشگر مسابقه فوتبال تراختور - استقلال در مسابقه ای که یقینا پربیننده ترین برنامه تلویزیونی در آزربایجان بود به زبان آورد.

تصوير روز : گزارشگر با غيرت

تك توران :


کشف یک محوطه تاریخی(گور دسته جمعی فاجعه جیلولوق) در خیابانی مدنی اورمیه + تصاویر


تك توران : کشف یک محوطه تاریخی در محل گودبرداری مدرسه در حال ساخت 15 خرداد اورمیه(مهر سابق) کارشناسان میراث فرهنگی استان را به شگفتی واداشت.آیا بقایای اجساد کشف شده در محل مدرسه 15 خرداد وجود گور دسته جمعی مربوط به فتنه جیلولوق را ثابت می کند؟

بازداشت هوشنگ نقي زاده و رضا جلیل پور از هواداران تیم تراختور در ورزشگاه سهند تبریز


تك توران : هوشنگ نقي زاده فعال مدني و هوادر تيم تراختور آذربايجان در تبریز بازداشت شد. ایشان در بازي حساس تراختور- استقلال هنگام ورود به ورزشگاه توسط ماموران نيروي انتظامي دستگير و به مکان نامعلومی منتقل شده است.  هنوز از دلیل دستگیری و مکان نگهداری وی خبری بدست نیامده است.

گزارش صفحه فيسبوك طيف فعالين مستقل حركت ملي آزربايجان جنوبي از بازي تراختورآزربايجان و استقلال تهران ــ ويدئو و تصاوير


تك توران : امروز ورزشگاه سهند تبريز غرق در شادي و پايكوبي بود .



دردانه پايتخت ( استقلال تهران ) با كري خاني هاي قبل از بازي و حاشيه سازي هاي غير ورزشي هم نتوانست حريف غيرتمندان قرمز پوش آزربايجان گردد .

تورکچویم، ایستیقلالچی یام- آتیللا تورک



تك توران : من تورکم ایگیدم  ساواشدا جوشارام

دره نی  تپه نی بوزقورد تک آشارام

اوچارام یوردومون گویونده قارتال تک

۱۳۹۱ مهر ۲۷, پنجشنبه

شعري توركي زيبا در مدح مادر ــ شريفه جعفري


تك توران : گل اوشاقلیغیم تکین بیر، منی سال ایاغین اوسته
اوخو لای لایین یاتینجا، منی آل قوجاغین اوسته

صدور احکام حبس برای حمید منافی و حسن قنبری دو تن از فعالین سیاسی آذربایجانی + تصویر حکم


تك توران : شعبه نوزدهم دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان شرقی حمید منافی نادارلی و حسن قنبری دو تن از فعالین سیاسی آذربایجانی را به دو سال حبس تعلیقی محکوم کرد .

رویترز: ایران در آستانه تکمیل نصب همه سانتریفیوژهای فردو


تك توران : دیپلمات های غربی گفته اند که آنها معتقدند ایران توانمندی های غنی سازی اورانیوم خود را در تاسیسات فردو افزایش داده است.

حملات شديد سايبري به سايتهاي تراختور و صفحات فيسبوك آزربايجاني


تك توران : از دیروز صبح حملات شدیدی به سایت ها و صفحات فیس بوکی آزربایجانی و تراختور آغاز شده است.

قطع ارتباط شرکت‌های اروپایی چاپ اسکناس با ایران


تك توران : در ادامه تحریم های غرب علیه ایران دست‌کم سه شرکت اروپایی که خدمات چاپ اسکناس را در اختیار ایران قرار می‌دادند، گفته‌اند که ارتباط با این کشور را قطع کرده‌اند.